طبق آخرین گفته ایلان ماسک، خرید سهام 44 میلیاردی توییتر، تا زمانی که مشخص نشود دقیقا چند کاربر فعال در این شبکه اجتماعی جعلی هستند، به تعویق خواهد افتاد.
همان طور که می دانید طی ماه گذشته، ایلان ماسک مدیر عامل شرکت بزرگ تسلا، اعلام کرد که قصد خرید سهام توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار را دارد. به همین دلیل قراردادی در همین راستا تنظیم شد. وی امروز اعلام کرد تا زمانی که مدیرعامل توییتر اطلاعات دقیقی در مورد حساب های فیک در اختیارش نگذارد، قصد ادامه عقد قرارداد را ندارد.

آیا ایلان ماسک از خرید توییتر منصرف شده است؟

خرید توییتر توسط ایلان ماسک

مدیرعامل دو کمپانی جهانی اسپیس‌ ایکس و تسلا، روز سه ‌شنبه تاریخ 27 اردیبهشت، در توییتی اعلام کرد که شک و شبه هایی در رابطه با حساب های جعلی توییتر دارد و تا زمانی که اطلاعات دقیقی در این رابطه به دست نیاورد، نمی تواند قرارداد را پیش ببرد. وی در توییت مذکور اینچنین نوشت:
« توییتر ادعا می کند تنها 5 درصد از حساب های کاربری فعال در آن فیک است، در حالی که به نظر می رسد 20 درصد از آن و یا حتی بیشتر، توییتر را حساب های فیک در بر گرفته است.»
ایلان ماسک گفته است، از مدیرعامل توییتر درخواست کرده تا مدرکی برای اثبات اینکه تنها 5 درصد از اکانت های توییتر فیک است، ارائه دهد. اما به گفته ماسک، مدیر عامل توییتر از این امر خودداری کرد. ایلان ماسک در کنفرانس میامی که روز دوشنبه برگزار شد نیز در این باره افزود، تا زمانی که تعداد دقیق ربات ها و حساب های جعلی مشخص نشود و شفاف سازی های بیشتری در رابطه با این شبکه اجتماعی محبوب صورت نگیرد، خرید توییتر را موقتا کنسل می کند.
هنوز اطلاعات جامع و کاملی در باره این خبر جدید از سوی توییتر ارائه نشده است. اما پاراگ آگراوال(Parag Agrawal)، مدیرعامل فعلی توییتر، دیروز در توییتر نحوه شمارش حساب های فیک در این پلتفرم را به شرح زیر توضیح داد:
« برآورد های داخلی واقعی ما برای چهار فصل گذشته، همگی زیر 5 درصد بود. ما روزانه بیش از نیم میلیون حساب فیک را معلق می کنیم، حتی پیش از اینکه شما متوجه بشوید. همچنین هر هفته میلیون ‌ها حساب کاربری که نتوانسته اند مراحل احراز هویت مانند تأیید شماره تلفن و غیره را بگذرانند، به دلیل شک و شبهه به جعلی بودن شان، از توییتر حذف می شوند.»
با این حال ایلان ماسک هم چنان بر ارائه مدرک در این باره، از سوی مدیرعامل توییتر پا فشاری می کند و فرآیند خرید سهام را به حالت تعلیق در آورده است. از آن جا که ایلان ماسک از شهرت جهانی برخوردار بوده و مورد مقبولیت بسیاری از جوامع است، در پی اخبار اخیر سهام توییتر 19 درصد کاهش یافت.

ایلان ماسک، توییتر و برنامه هایی برای آینده

این اولین بار نیست که ایلان ماسک نگرانی خود را در رابطه با فعالیت ربات ها درسایت microblogging، اعلام می کند. وی از همان ابتدا که اعلام کرد قصد خرید سهام توییتر را دارد، گفت برنامه های زیادی از قبیل تغییر کد توییتر، اضافه کردن دوج کوین به آن و... را برای این شبکه اجتماعی پرطرفدار در نظر گرفته است. اما حذف هرزنامه ها و حساب های فیک یکی از اصلی ترین اقدامات مورد نظر او بود. در نهایت باید گفت مدت زیادی است که افراد جوامع گوناگون چه در حوزه کریپتو و چه در عرصه های دیگر، تحت تاثیر نظرات ایلان ماسک قرار می گیرند. پس از اظهارات اخیر ماسک درباره توییتر، این پلتفرم نیز با کاهش ارزش سهام مواجه شده است.