توکن سلسیوس (Celsius) که بعد از اخبار چند روز اخیر با سقوط بزرگی رو به‌ رو شده بود، در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۰۰ درصد رشد کرد. با این حال، با ادامه‌ دار شدن سقوط اکنون تنها حدود ۹۰ درصد از رشد ۲۴ ساعت گذشته خود را توانسته است حفظ کند. پلتفرم وام‌ دهی سلسیوس اعلام کرد به‌ دلیل شرایط سخت بازار، برداشت وجه را متوقف کرده است و به‌ دنبال این خبر توکن CEL با افت شدیدی مواجه شد. برخی کارشناسان معتقد هستند رشد کنونی به‌ دلیل پرداخت بخشی از بدهی‌ های این شرکت است و برخی دیگر جهش توکن سلسیوس را به‌عنوان خطای صرافی‌ ها یا لیکویید شدن معامله‌ گران شورت عنوان کرده‌اند
در 14 ژوئن، بحث در مورد رمز ارز سلسیوس همچنان در تیتر اول  رسانه ها قرار داشت. قیمت CEL از 0.18 دلار به 1.55 دلار افزایش یافت و سپس به 0.60 دلار در مدت زمان یک ساعته رسید. در حال حاضر، تحلیلگران در مورد دلیل کاهش شدید قیمت ها نگران هستند. برخی باز پرداخت بخشی از بدهی های خود را به دلیل سلیسوس ذکر می کنند، در حالی که برخی دیگر خطای احتمالی در صرافی FTX را دلیل کاهش قیمت آن می دانند. آیا باز پرداخت بدهی باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران می شود؟ سلسیوس تلاش می کند تا تعدادی از بدهی های خود را پوشش دهد و ممکن است برخی از سرمایه گذاران این موضوع را نشانه ای از نجات سلیسوس از وضعیت کنونی بدانند.

رشد سلسیوس

 هساکا در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۲ عنوان کرد که داده های زنجیره ای نشان می دهد که 28 میلیون دلار در دای (DAI) که تا کنون به کیف پولی تحت کنترل سلسیوس واریز می شد،  اخیرا به آدرس جداگانه ای فرستاده شد که او، آن را آدرس بازپرداخت بدهی شناسایی کرده است. تحلیلگران بر این باورند که استراتژی سلسیوس کاهش قیمت انحلال آن در خزانه های MakerDAO است که در آن وجوه را نگهداری می کند و در نهایت از ورشکستگی جلوگیری می کند. مشکلات رابط کاربری در FTX در حالی که شروع بازپرداخت بدهی ممکن است به ایجاد اعتماد بیشتر در سلسیوس کمک کرده باشد، چندین معامله گر کریپتو مشکلاتی را هنگام خرید و فروش توکن در صرافی FTX گزارش کردند.
باید دید با حرکت رو به جلو قیمت رمز ارز سلسیوس CEL چه اتفاقی خواهد افتاد.  به نظر می رسد دلیل اصلی شکست قیمت این رمز ارز  لیکویید شدن باشد زیرا این نوع رویداد ها در طول نوسانات شدید بازار نسبتاً شایع هستند و به صورت مکرر رخ می دهند. به عنوان مثال، توکن Chain (XCN) در 14 ژوئن رویداد مشابهی را تجربه کرد و قیمت آن به دلیل لیکویید شدن، 95 درصد کاهش یافت.