شهر سنت‌لوئیس در آرژانتین قانونی را تصویب کرد که به آن اجازه می‌دهد، استیبل کوین خود را که به دلار ایالات متحده آمریکا متصل است صادر کند. این لایحه به هنرمندان بومی اجازه می‌دهد تا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را برای ارتقای سطح مالی یا فرهنگی صادر کنند.
این توکن که به نام  "Activo Digital San Luis de Ahorro" در ایالت سنت‌لوئیس شناخته می‌شود در اختیار تمامی شهروندان و افراد بالای 18 سال قرار می‌گیرد. این توکن ارزش و اعتبار بالایی دارد و دارای وثیقه‌ای با 100درصد دارایی‌های مالی و نقدی این استان در دسترس است. طبق لایحه‌ای که در این ایالت تصویب شده، این استان می‌تواند تا 2 درصد از بودجه سالانه خود، استیبل کوین ضرب و صادر کند.
همچنین این دارایی‌ها می‌توانند بین معامله‌گران مبادله شوند. هنوز مشخص نشده که این کوین از چه زنجیره‌ای برای معاملات استفاده می‌کند. جمعیت شهر سنت‌لوئیس بیش از 430 هزار نفر تخمین زده شده است.
انتشار استیبل کوین تنها یکی از طرح‌هایی است که در لایحه «نوآوری مالی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی اجتماعی» مربوط به ایالت سنت‌لوئیس مشاهده می‌شود. هدف از اجرای این طرح ارتقا و توسعه در استان، توسط فناوری بلاکچین و البته ایجاد ارزش و بهبود روش‌های حسابرسی عنوان شده است.

آرژانتین و استیبل کوین

در این لایحه آمده است:
"دارایی‌های دیجیتالی هنر سنت‌لوئیس، بخشی از کلکسیون هنری استان است که به هنرمندان بومی این امکان را می‌دهد تا از طریق یک بستر و پلتفرم وب داخلی، آثار خود را برای فروش در بازار دیجیتالی عرضه کنند. برای ایجاد این مجموعه‌ها از NFT استفاده خواهد شد که اثر هنری دیجیتال را منحصر‌به‌فرد کرده و مالکیت و اصالت را به هنرمند یا دارنده دارایی دیجیتال اعطا می‌کند."
به دلیل شرایط اقتصادی پیچیده در آرژانتین پذیرش کریپتو کاری بسیار آسان‌تر است. در این شهر تورم دو رقمی باعث ابتکارات شرکت و دولت در حوزه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین شده  و پیش‌بینی  می‌شود که آرژانتین تا پایان سال، نرخ تورم 73.5 درصد را تجربه کند.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از 30 درصد از مصرف‌کنندگان در آرژانتین برای خریدهای روزمره کوچک خود از استیبل کوین‌ها استفاده می‌کنند.