با اعلام خبر افزوده شدن اتریوم به خدمات بلاک چین آمازون، کاربران این پلتفرم می توانند از این پس از بلاک چین مدیریت شده این شرکت استفاده کرده و اقدام به ساخت نودهای جدید اتریوم نمایند و از این طریق امکان اتصال آنها به شبکه اصلی و سایر شبکه های آزمایشی فراهم خواهد شد.
بنا به گزارش ها، آمازون، بزرگترین شرکت فناوری جهان، اخیرا اعلام کرده که همه کاربرانش می توانند از اتریوم در بلاک چین مدیریت شده این شرکت استفاده نمایند.
AWS وب سرویس آمازون اعلام کرده که اکنون کاربران این شرکت از امکان افزودن نودهای جدید خود به شبکه اتریوم برخوردار هستند. کاربران آمازون می توانند با استفاده از بلاک چین مدیریت شده این شرکت، علاوه بر امکان اتصال به شبکه های آزمایشی راپسین (Ropsten) و رینکبی (Rinkeby)، به شبکه اصلی این بلاک چین نیز دسترسی داشته باشند. طبق ادعای این برنامه، می توان بواسطه استفاده از API های متن باز و استاندارد اتریوم با بلاک چین این شبکه همگام شد و به صورتی کاملا ایمن به شبکه اصلی این بلاک چین متصل گردید.

پشتیبانی از خدمات اتریوم در شرکت آمازون


آمازون در این رابطه گفت: "بلاک چین مدیریت شده آمازون با بررسی و ارزیابی سلامت نودها، نودهای سالم را جایگزین کرده و اقدام به خودکار سازی بروزرسانی های نرم افزاری اتریوم می کند و بدین ترتیب باعث بهبود دسترسی کاربران به زیرساخت های اتریوم خواهد شد."
آمازون در ادامه افزود: "مشتریان می توانند علاوه بر اپلیکیشن های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، با ساخت محصولات تحلیلی همچون ابزارهای نظارتی، قراردادهای هوشمند و نرم‌افزارهای تشخیص کلاهبرداری از خدمات ارائه شده با قابلیت توسعه، دسترسی بالا و کاملا مدیریت شده استفاده نمایند."
بلاک چین مدیریت شده وب سرویس شرکت آمازون برای نخستین بار در آوریل سال 2019 عرضه شد و طبق اعلام آمازون در آن دوره، کاربران می توانستند با راه اندازی شبکه های بلاک چینی مورد نظر در سازمان های خود، امکان استفاده از اتریوم و فریم ورک های دیگری که به صورت متن باز بودند مانند هایپرلجر (Hyperledger) را داشته باشند. مطابق داده ها این سرویس می تواند نیاز کاربران به سخت افزار و نصب نرم افزار را برطرف نموده و همچنین گواهی نامه هایی را برای دسترسی و کنترل ایجاد کرده و تحت مدیریت قرار دهد و پیکربندی تنطیمات شبکه را انجام دهد. 
این اقدام آمازون بعد از گذشت حدود یک ماه از اعلام خبر کناره گیری جف بزوس از مدیرعاملی این شرکت صورت می گیرد. جف بزوی در این خبر اعلام کرد که تصمیم دارد در سه ماه اول سال 2021 از سمت خود کنار برود. فعال حوزه ارز دیجیتال جانشین جف بزوس در آمازون شده است. اندی جسی (Andy Jassy) که به عنوان یکی از طرفداران ارزهای دیجیتال شناخته می شود اکنون سمت مدیر عاملی غول فناوری جهان را در اختیار دارد. وی همچنین وظیفه نظارت بر نحوه ارائه خدمات حوزه رمز ارزها در این شرکت را نیز عهده دار است.