با توجه به اهمیت شبکه بلاک چین بسیاری از شرکت های خصوصی برای رفع نیازهای روز افزون خود زمینه را برای توسعه این فناوری سرعت داده اند. شبکه بلاک چین به طور سنتی بودجه مورد نیاز خود را از طریق صندوق های سرمایه گذاری شرکت های غول پیکر تامین می کند و این شرکت ها از مزایای تامین بودجه این شبکه در جهت تبلیغات رسانه ای خود استفاده می کنند. 
از این میان می توان به سه شرکت کونکوردیوم (Concordium)، استک وایس (StakeWise) و اتومات (Automata) اشاره کرد که به صورت مشترک در حال سرمایه گذاری بر روی شبکه بلاک چین مخصوص این شرکت ها هستند.
اگر چه سرمایه گذاری صورت گرفته بسیار کمتر از میزان مبلغ اختصاص داده شده به توسعه فناوری بلاک چین در سالهای گذشته است اما اقدامات صورت گرفته در این زمینه را می توان به دیده مثبت نگریست. این سرمایه گذاری در حالی در شرف وقوع است که زمان نسبتا زیادی از موج راه اندازی این شبکه ها برای تولید رمز ارزهایی در قالب کوین (ICO) و فروش توکن ها می گذرد که البته هزینه این راه اندازی از محل صندوق سرمایه گذاری شرکت های پیشرو در این زمینه صرف می شود.

توسعه پروژه های بلاک چین


یک سرمایه گذاری پر ریسک در شبکه بلاک چین در صورتی که همراه با موفقیت در روند اجرای پروژه باشد اعتبار بسیار زیادی به آن سرمایه گذاری خواهد بخشید و بسیاری از سرمایه گذاران برای افزایش اعتبار پروژه از رسانه ها به میزان قابل توجهی استفاده می کنند. 
برای ایجاد بلاک چین سازمانی به دلیل هزینه سر سام آور آن نیاز به جمع آوری کمک های مالی است اما با این حال علاقه شدید به ایجاد شبکه بلاک چین بسیار زیاد است و بسیاری را وادار به ایجاد و پیش برد برنامه های خود در قالب شبکه بلاک چین می کند. در این میان یکی از شرکت های خصوصی برای ایجاد بلاک چین غیر متمرکز و فروش توکن خصوصی خود، قرار داد 10 میلیون یورویی منعقد کرده است که حاکی از افزایش بودجه برای توسعه بلاک چین است. 
اخیرا کنکوردیوم از همکاری خود با گروه جیلی خبر داده است و قصد دارد بودجه خود را برای کمک به شرکت های توسعه دهنده بلاک چین افزایش دهد و پس از به نتیجه رسیدن آن و آزمایش دقیق مفهوم ID در سطح پروتکل خود، شبکه بلاک چین را در شرکت های خود مستقر کرده و در قراردادهای هوشمند و شناسه های خود مدیریتی و ... در سه ماهه دوم سال آن را به کار گیرد. می توانید برای مطالعه بیشتر در این خصوص به مقاله قرارداد هوشمند چیست؟ مراجعه نمایید.

شرکت کنکوردیوم و سرمایه گذاری در بلاک چین


استفاده از مبالغ کم در سرمایه گذاری به معنای کم اهمیت جلوه دادن پروژه نیست بلکه این نوع سرمایه گذاری های خرد باعث پیشرفت اکوسیستم و زیر ساخت های تدریجی شبکه بلاک چین می شوند.
پروتکل ذخیره Ethereum Stakewise را می توان به عنوان نمونه ای از سرمایه گذاری خرد به شمار آورد که نتیجه بسیار امیدوار کننده و بزرگی ارائه داده است. 
پروژه Network Automata یکی دیگر از سرمایه گذاری های شرکت های خصوصی است که یک پروتکل میان افزار پیشرو در زمینه حریم خصوصی است که با مبلغ یک میلیون دلار با چند شرکت توسعه دهنده بلاک چین قرارداد بسته است. 
این شرکت که تمرکز خود را برای افزودن ویژگی های حریم خصوصی و زیر ساخت های Web3 گذاشته است قصد دارد بودجه تحقیقاتی و توسعه محصول را افزایش دهد تا از این طریق مشارکت جامعه را در استفاده از این نرم افزار به بالاترین سطح خود برساند.
.