مایکروسافت غول صنعت تکنولوژی، درصدد است از طریق همکاری با بلاک چین اتریوم در برابر دانلود غیر قانونی محتوا مقابله کند. بر اساس مقاله جدیدی که توسط بخش تحقیقات این شرکت منتشر شده است، مایکروسافت به دنبال استفاده از بلاک چین اتریوم برای مبارزه با دزدی دیجیتال با تکیه بر ماهیت شفاف و غیر متمرکز شبکه اتریوم است. شرکت مستقر در ردموند در حال بررسی یک سیستم جدید به نام Argus است که مایکروسافت از آن به عنوان "اولین سیستم عمومی شفاف برای مبارزه با دزدی دیجیتالی" نام برد.

 

 

استفاده مایکروسافت از بلاک چین اتریوم

پژوهش جدیدی که توسط تیم مایکروسافت به اطلاع عموم رسیده 11 صفحه است که به همراه محققان شرکت تجارت الکترونیک چینی علی بابا و دانشگاه کارنگی ملون، طراحی، پیاده سازی و ارزیابی سیستم جدید را ارائه کردند. مایکروسافت در این باره می گوید:

« ما این وضعیت را به چشم یک مساله سیستم ‌های توزیع یافته می ‌بینیم. در اجرا با برخی از موانع غیرقابل اجتناب رو به رو شدیم تا امنیت در عین شفافیت کامل را تضمین کنیم.»

پروژه Argus این امکان را برای شرکت مایکروسافت فراهم می کند که محتوای غیرقانونی را از طریق الگوریتم واترمارک شناسایی کرده و از آن جلوگیری کند. نحوه کار این پروژه به وسیله الگوریتم گواه اثبات نشت یا proof of leakage صورت می گیرد که هر گزارش محتوای نشت شده شامل سازوکاری برای مخفی کردن اطلاعات است، در نتیجه هیچ شخصی به جز گزارش کننده نمی تواند بدون اینکه مالک باشد محتوا را نشر کند.

 

 

از آنجا که سیستم عامل ویندوز و مجموعه نرم‌ افزاری آفیس، از بیشترین نرم افزار هایی هستند که در معرض دانلود غیر قانونی قرار دارند، این شرکت برای حل این مشکل به فناوری بلاک چین روی آورده است. به دلیل واضح بودن و شفافیت بسیاری که در بلاک چین وجود دارد دیگر هیچ محتوای غیر قانونی که بدون اجازه مالک آن به انتشار گذاشته شده باشد وجود نخواهد داشت. این یک اقدام بهینه برای شرکت مایکروسافت است که از طریق همکاری با اتریوم تحقق میابد، به نظر شما این پروژه جدید بر روی قیمت اتریوم تاثیرات مثبت خواهد داشت؟