سینتیا لومیس (Cynthia Lummis)، که از او به عنوان سناتور طرفدار بیت کوین یاد می شود، برای عضویت در کمیته بانکی مجلس سنای آمریکا انتخاب گردید. بنا به گزارش ها، وی در گفتگویی با جنت یلن (Janet Yellen) که وزارت خزانه داری آمریکا را برعهده دارد به تشریح برنامه های خود در خصوص کمک به وی و سایر قانون گذاران به منظور درک بهتر قابلیت های منحصر به فرد بیت کوین در جهت ذخیره ارزش پرداخته است. لومیس در این باره گفت با وجود اینکه یلن از بابت بکارگیری و سوء استفاده های احتمالی از صنعت ارزهای دیجیتال در جهت تامین مالی فعالیت های غیرقانونی نگرانی هایی دارد، اما از ذهنیتی گشوده در مورد این دارایی های نوپدید برخوردار است.
بنا به گزارش مخابره شده در بخش خبری بیت کوین دات کام، طی هفته گذشته، سینیتا لومیس در حکمی رسما به عضویت کمیته بانکی، مسکن و امور شهری سنای امریکا منتصب گردید. این کمیته از اختیارات گسترده ای در تصویب و وضع قوانین مربوط به حوزه هایی نظیر بانکداری، سیاست های پولی فدرال، ارز و اعطای کمک مالی به بخش های صنعت و معدن برخوردار است. شایان ذکر است که برنامه سوگند یاد کردن لومیس به عنوان اولین سناتور منتخب زن از ایالت وایومینگ در روز سوم ژانویه مصادف با 14 دی ماه برگزار گردید. وی پیش از این در سمت خزانه داری این ایالت مشغول به کار بوده است.

انتصاب سناتور حامی بینت کوین در سنای آمریکا


لومیس، هفته پیش در مصاحبه ای که با آنتونی پومپلیانو (Anthony Pompliano)، یکی از مدیران کمپانی مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital) ترتیب داده شده بود، مجدد به حمایت خود از بیت کوین پرداخته و اظهار داشت: "از دیدگاه من واقعا بیت کوین ابزاری ارزشمند در جهت ذخیره ارزش است که افراد، شرکت ها و دولت ها می توانند از قابلیت های آن استفاده کنند. بی شک بیت کوین یک دارایی ممتاز برای ذخیره ارزش محسوب می شود و توصیه می کنم که همه بخشی از سبد سرمایه گذاری خود را به این ارز دیجیتال اختصاص دهند." همزمان با انشتار این خبر امروز شاهد ثبت رکورد جدیدی در خصوص قیمت بیت کوین بودیم. این ارز دیجیتال ساعاتی پیش توانست با عبور از مرز 43,000 دلاری رکورد جدیدی ثبت نماید. قیمت بیت کوین هم اکنون و در زمان نگارش این مطلب در محدوده 43,500 دلار معامله می شود. شما می توانید جهت مشاهده نرخ لحظه ای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به وب سایت تتر ایران مراجعه نمایید.

قابلیت های بیت کوین


آنگونه که شواهد گویای آن است، لومیس درصدد است تا تجارب خود در زمینه بیت کوین را به سایر اعضای کنگره انتقال دهد. لومیس قبلا در گفت گویی به تشکیل یک مجمع نوآوری های مالی در سنا اشاره کرده بود که این مجمع قرار است در آینده، بیت کوین و قابلیت های آن را مورد بحث و بررسی قرار دهد.
لومیس همچنین درصدد است تا همکاری هایی با وزارت خزانه داری ایالات متحده داشته باشد تا در جریان این همکاری ها بتواند مقامات این نهاد حکومیتی را هر چه بیشتر در جریان عملکردهای بیت کوین قرار دهد و زمینه آشنایی بیشتر آنها با بیت کوین را فراهم آورد. وی در این باره می گوید: "من پیش از جلسه استماع نطق جنت یلن (Janet Yellen) برای کسب رای اعتماد مجلس سنا به منظور تصدی کرسی وزارت خزانه داری، مکالمه ای تلفنی با او داشتم."
وی افزود: "حوزه ارزهای دیجیتال حوزه ای است که از نظر من یلن، نسبت به آن از ذهنیتی روشن و باز برخوردار است. بیشتر نگرانی های او از بابت ارزهای دیجیتال اغلب به کاربرد این ارزها در مراودات غیرقانونی و مجرمانه مربوط می شود که می توان بیشتر آنها را به مدد فناوری های مالی حل و فصل کرد."

استفاده از ارزهای دیجیتال در فعالیت های مجرمانه


او اظهارت خود را چنین ادامه داد: "با این تفاسیر، برای دستیابی به یک گفتمان واحد و شفاف در خصوص ارزهای دیجیتال نیازمند تلاش بیشتری هستیم؛ خصوصا اینکه با واکنش های هیجانی نسبت به ادعاهایی مواجه هستیم که معتقدند تمامی ارزهای دیجیتال تا حد زیادی در معرض سوءاستفاده های مجرمانه قرار دارند."
لازم به ذکر است که لومیس در ادامه با اشاره به یافته های تحقیقاتی موسسه چینالیسیس (Chainalysis)، بیان داشت که این یافته ها حاکی از آن است که فقط حدود 0.34 درصد از تراکنش های انجام شده با ارزهای دیجیتال طی سال گذشته به فعالیت های مجرمانه مربوط می شود.
یلن پیشتر در جلسه کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس سنا مدعی شده بود که از ارزهای دیجیتال اغلب در جهت تامین مالی فعالیت های غیرقانونی استفاده می شود. وی در ادامه با ارائه توضیحات جامع تر در خصوص رویکردهای خود در این حوزه، اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نه چندان دور شاهد وضع چارچوب های مقرراتی موثرتری در حوزه های ارزهای دیجیتال خواهید بود.