دیروز چهارشنبه، بیت کوین توانست قله قیمتی 18000 دلار را لمس کند. این واقعه‌ای برجسته بود و این رمز ارز اینک در حال لمس قله‌هایی است که تنها در بازار صعودی 2017 تجربه کرده بود. حجم بازار رمز ارز‌ها اینک به حدود 334 میلیارد دلار رسیده است وحجم بازار بیت کوین به دلیل افزایش کوین‌های آن اینک بیش از هر زمان دیگری است. بیت کوین در یک ماه اخیر تقریبا 54 درصد به نسبت دلار رشد داشته است که این مقدار قابل ملاحظه‌ای است و توجه‌های زیادی را به سمت خود جلب کرده است. 
بیت کوین بهترین سرمایه‌گذاری دهه گذشته بوده است و از بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های دیگر مانند سهام و غیره سبقت گرفته است. قیمت بیت کوین در جولای 2010 چیزی در حدود 8 سنت بود و اگر قیمت این رمز ارز را با قیمت حال حاضر آن یعنی حدودا 18000 دلار مقایسه کنیم، رشدی 22 میلیون درصدی را می‌بینیم که بی نظیر است و چنین پدیده‌ای تا به حال دیده نشده است. 
اینک بیت کوین در حال خالق میلیونر‌های جدید است و داده‌ها نشان می‌دهند که 664900 آدرس منحصر به فرد وجود دارد که بین 1 تا 10 بیت کوین موجودی دارند. همچنین 2.3 میلیون آدرس منحصر به فرد نیز وجود دارند که بین 0.1 تا 1 بیت کوین موجودی دارند.   

سیستم بیت کوین متمایز از سیستم‌های سنتی است 


سیستم ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) بر خلاف سیستم بانک‌های مرکزی عمل می‌کند و خاصیت ضد تورمی دارد. اینک که جهان گرفتار بحران کرونا شده است، بسیاری از بانک‌های مرکزی اقدام به چاپ پول کرده‌اند که این به تورم بیش از پیش سرعت خواهد بخشید. این در حالی است که بیت کوین را کسی نمی‌تواند به میل خود چاپ کند و عرضه آن ثابت است و مطابق کد نرم افزار پیش می‌رود. 
بعد از اینکه بیت کوین دیروز توانست قله 18000 دلار را لمس کند، اینک بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین در حال آماده شدن برای شکستن قله تاریخی 20000 دلار است. عوامل زیادی بر افزایش قیمت بیت کوین در این اواخر تاثیر داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به ورود سرمایه‌گذاران موسساتی به این فضا اشاره کرد. 
بعد از اینکه بیت کوین از مرز 20000 دلار عبور کند، وارد یک دوران بدون نمودار می‌شویم و هر اتفاقی در این دوران می‌تواند روی دهد. اینک که بیت کوین به بالا‌ترین قله‌های قیمتی خود رسیده است، بسیاری به این فکر می‌کنند که فصل آلتکوین‌ها کی از راه خواهد رسید. در جواب باید بگوییم که اینک تسلط بیت کوین بر بازار حدود 68.7 درصد است و با این اوضاع و شرایط، فعلا نباید انتظار فصل آلتکوین‌ها را داشت. 
اما تعدادی آلتکوین برجسته در بازار وجود دارد که از این حرکت بیت کوین پیروی خواهند کرد. برجسته‌ترین این آلتکوین‌ها اتریوم است که یکی از تحلیلگران مشهور در تویتر بنام @intocryptoverse بر این باور است که قیمت این کوین می‌تواند به بالای 10000 دلار برسد. این تحلیلگر در تویتر چنین می‌گوید:

اگر اتریوم به همین شیوه ادامه دهد، که در واقع این حرکت ناشی از چرخه بازار و دنباله‌رویی از بیت کوین است، پس احتمالا قیمت آن را در چند سال آینده بالای 1000 درصد قیمت کنونی آن خواهیم دید.