صرافی بایننس که اخیرا مورد حمله از سوی نهاد های نظارتی گوناگون و برخی از کشور ها قرار گرفته، به اتهام جدیدی با مظمون دستکاری در بازار ارز دیجیتال متهم شد. روز دوشنبه یکی از کاربران توییتر که ادعا دارد قبلا در این صرافی کار می کرده گفته است بایننس بازار رمز ارز ها را بر علیه کاربران دستکاری می کند. پس از به انتشار گذاشته شدن این توییت صرافی بایننس بیانیه ای در جهت دفاع از خود منتشر کرد و اذعان داشت هیچ گاه تغییراتی در قیمت رمز ارز ها بوجود نیاورده است.

 

 

بیانیه بایننس در برابر اتهام دستکاری در بازار

مدتی است صرافی بایننس به جرم های گوناگونی از قبیل پولشویی، عدم شفافیت و ایجاد ضرر برای معامله گران ارز دیجیتال از سوی کشور هایی چون لهستان، ایتالیا، هند، بریتانیا و چند کشور دیگر مورد انتقاد قرار گرفته و شکایات زیادی دارد. در روز دوشنبه نیز اتهام جدیدی در مورد اختلال بایننس در بازار رمز ارز ها به این شکایات اضافه شد که توسط فردی بنام RealFulltimeApe، که ادعا دارد از کارمندان قدیمی این صرافی است در صفحه توییتر وی به انتشار گذاشته شد. او در این باره می گوید:

« من فایل های صوتی و تصویری از داخل دفتر دارم که در آن مدیریت به طور صریحی درباره لیکویید کردن پوزیشن ‌های Long و Short برای افزایش سرمایه صندوق بیمه و سود شرکت صحبت می کند. من به عنوان یک کارمند سابق بایننس به شما می گویم که این صرافی در حال کلاهبرداری از شماست.»

در مواجهه با این توییت صرافی بایننس نیز بیانیه ای تنظیم کرد و در آن ادعا کرد این توییت ها از سوی رقبایی است که قصد دارند شایعات بی پایه و اساسی برای لطمه زدن به این کمپانی بزرگ نشر دهند. کمپانی بایننس در این باره می گوید:

« بایننس هیچ معامله ای را در نقطه مقابل کاربران خود انجام داده و هرگز بازار را دستکاری نکرده است و هیچ وقت نیز این کار را انجام نخواهد داد.»

کاربری که ادعا دارد از کارمندان سابق بایننس است می گوید این کمپانی با هدف پامپ و دامپ و سود بردن بیشتر از این شرایط، قیمت رمز ارز ها را علیه منافع کاربران دستکاری می کند تا با لیکویید شدن کاربران سرمایه بیشتری به دست بیاورد.

پامپ و دامپ چیست؟

 

از سوی دیگر کمپانی هایی نظیر Lexia Avvocati و Liti Capital ادعا دارند قطعی های نابهنگام بایننس و از دسترس خارج شدنش با برنامه ای از پیش تعیین شده بوده که طی این قطعی های سرور بسیاری از کاربران میلیون ها دلار ضرر کرده اند. با توجه به شرایط فعلی به نظر می رسد اخیرا اوضاع برای صرافی بایننس بر وقف مراد پیش نمی رود و شکایت های بسیاری از این هولدینگ بزرگ صورت گرفته است.