پیشتر شهردار میامی اعلام کرده بود که قصد دارد از بیت کوین در چرخه اکوسیستم شهری این بندر توریستی واقع در ایالت فلوریدای آمریکا استفاده کند، برنامه این استراتژی را شرکت IBC مستقر در دبی پشتیبانی خواهد کرد. شرکت IBC، به تعداد 100,000 بیت کوین (BTC) که با احتساب قیمت 57,000 دلاری این رمز ازر، معادل با 5.7 میلیارد دلار می شود را به منظور توسعه و پیشبرد بنیاد استراتژی بلاک چین میامی 2.0 خریداری کرده است.
با احتساب این سرمایه گذاری، در حال حاضر این شرکت به عنوان بزرگترین سرمایه گذار نهادی در بیت کوین شناخته می شود که شرکت مایکرواستراتژی با اختصاص 71079 بیت کوین با ارزش تقریبی 4 میلیارد دلار در رتبه دوم جای می گیرد و تسلا با سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری خود به ترتیب در جایگاه سومی شرکت هایی قرار می گیرد که اقدام به اختصاص بیشترین میزان سرمایه گذاری روی بیت کوین کرده اند. 
به نقل از Trade Arabia، تراکنش مربوط به این سرمایه گذاری توسط خرم شروف رئیس شرکت IBC انجام گرفته شده است. توسعه پروژه میامی 2.0 در حال حاضر با سرعت قابل قبولی در حال پیشروی است و احتمالا این پلتفرم بتواند تا اواخر سال 2021 در روز معادل 200 میلیارد تراکنش را ثبت کند.

خرید 100,000 میلیارد بیت کوین توسط IBC


بسیاری این اقدام شرکت IBC را به عنوان بزرگترین حرکت در راستای کسب پذیرش عمومی رمز ارزها بویژه بیت کوین در طول تاریخ می دانند. این شرکت در واقع با اختصاص 100,000 BTC به پروژه میامی 2.0، می تواند گامی مهم در جهت تحقق اهداف خود در راستای استفاده از شبکه غیرمتمرکز بیت کوین برای انجام تراکنش های روزانه خود بردارد. 
خرم شروف در رابطه با این موضوع گفت: "اقدام به انجام این سرمایه گذاری بزرگ در بیت کوین، در واقع می تواند گواه تعهد ما در جهت پذیرش و استفاده از تکنولوژی بلاک چین در توسعه شهری باشد. ما قدم نهادن در این مسیر را برای توسعه گسترده تر این فناوری ضروری می دانیم."
فرانسیس سوارز شهردار میامی یکی از طرفداران همیشگی بیت کوین و خدمات مربوط به آن شناخته می شود. وی اخیرا در اعلامیه ای اعلام کرده بود که احتمالا به زودی شاهد قانونی شدن لایحه ای خواهیم بود که بر اساس آن میامی خواهد توانست بخشی از خزانه خود را به سرمایه گذاری در خرید بیت کوین اختصاص دهد. همچنین او به دنبال اجرایی کردن پرداخت حقوق کارمندان از طریق خدمات شبکه بیت کوین است. سوارز در این باره گفت: "ما در تلاش هستیم تا سیستم شهری خود را براساس تکنولوژی روز اداره کنیم. حتی این به عنوان بخشی از برنامه ای وسیع تر است که براساس آن قصد داریم میامی را تبدیل به یکی از شهرهای پیشرفته در سطح کشور نماییم."

 

توسعه شهری میامی با استفاده از بیت کوین

بیت کوین به حوزه املاک وارد می شود

شرکت سرمایه گذاری IBC  همواره یکی از شرکت های حامی فناوری بلاک چین و تکنولوژی های حوزه رمزنگاری ها بوده است. شروف تمایل دارد از این تکنولوژی در حوزه املاک نیز استفاده کند تا بتواند به شفاف تر شدن فعالیت ها در این حوزه کمک کند. در همین راستا گروه مشاوره IBC اقدام به آغاز همکاری با شرکت سرمایه گذاری املاک بورخان ورلد واقع در آمریکا کرده است. شرکت بورخان در حال حاضر اجرای پروژه هایی بالغ بر 1 میلیارد دلار را در شهر میامی بر عهده دارد. مدیرعامل این شرکت در این مورد گفت: "استفاده از بیت کوین در حوزه املاک در قالب وثیقه سرمایه گذاری، می تواند باعث ارتقای کاربرد این دارایی برای هولدرهای بیت کوین شود. می توان ترکیب دارایی با ثبات و بلند مدتی مانند املاک با سرمایه گذاری پر ریسکی همچون بیت کوین را به عنوان پوششی مناسب برای هولدرهای BTC دانست. چنین قراردادی طبیعتا می تواند برای هر دو طرف قرارداد، یعنی هولدرهای ارز دیجیتال و مالکان و سازندگان املاک سود آور باشد."
شروم یکی از افرادی است که علاوه بر علاقه به سرمایه گذاری در بیت کوین، در راه اندازی اتریوم 2.0 نیز سهم قابل توجهی داشته است. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این پروژه، به مقاله اتریوم 2.0 راه اندازی شد، مراجعه نمایید.