در تاریخ جمعه 6 فروردین ریپل پیشرفت چشمگیری داشت و به سطح 0.45 دلار دست یافت، طبق نمودار 4 ساعته پیش بینی شده بود ریپل سطح 0.55 دلار را نیز پشت سر خواهد گذاشت که پیشبینی ها درست بوده و امروز ریپل با قیمت 0.56 دلار احتساب می شود. پس از شکایت سازمان SEC از ریپل بسیاری از صرافی ها خرید و فروش توکن های XRP را متوقف کردند اما در پی این روند صعودی بسیاری از سرمایه گذاران در عرصه ارز دیجیتال خواستار بازگشت کوین های XRP به صرافی ها هستند.

 

 

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل

با آنکه در آغاز هفته شاهد افزایش قیمت ریپل بودیم اما گروه خرس ها نیز بی کار نمانده اند و قیمت ریپل را از سطح 0.5998 به سطح 0.55 دلار رساندند. صبح روز شنبه 7 فروردین قیمت ریپل دوباره تا سطح 0.57628 دلار افزایش یافت اما در حال حاضر در جایگاه 0.5612 دلار ثبت شده است. با توجه به عبور ریپل از سطح مقاومتی 0.54 دلار گمان می رود قیمت تا جایگاه مهم 0.60 دلار روند صعودی را طی خواهد کرد. البته لازم به ذکر است اعلام حکم قاضی سارا نتبرن در مورد بی گناهی ریپل در برابر اظهارات کمیسیون SEC و ادامه فعالیت توکن های ایکس ار پی در بالا رفتن قیمت تاثیر زیادی داشت. با آنکه سارا نتبرن قاضی اصلی این پرونده نیست و هنوز حکم نهایی دادگاه اصلی اعلام نشده است اما با اظهار نظر قاضی نتبرن در مورد بی گناهی ریپل جمب و جوش جدیدی در جامعه ریپل شکل گرفت.

 


همچنین نمودار هایی از قبیل MACD و RSI ادامه روند صعودی توکن های XRP را تایید می کنند. سطح های کلیدی که ریپل با عبور از آنها به رکورد قیمتی جدیدی دست میابد به ترتیب سطح های 0.52 و 0.54 می باشند که در حال حاضر ریپل با گذشت از سطح 0.54 دلار به سمت سطح مقاومتی 0.60 دلار می شتابد، در صورت شکست سطح 0.60 دلار به راحتی سطح مقاومتی 0.62 دلار بدون اصلاح مورد آزمایش قرار می گیرد. اما اگر تثبیت در سطح 0.60 دلار اتفاق نیفتد و قیمت روند نزولی را طی کند سطح 0.48 دلار مورد آزمایش قرار می گیرد. طبق اندیکاتور های MACD و RSI ریپل بالاتر از خط میانگین قرار دارد و این به معنی افزایش قیمت در روز های آینده می باشد. همچنین تقاضا برای خرید توکن های ایکس ار پی بالا است و این قضیه به خودی خود در ثابت نگه داشتن افزایش قیمت ریپل تاثیر بسزایی دارد.