سال 2020 میلادی به زعم بسیاری سال آشتی شرکت های بزرگ فعال در حوزه پرداخت های مالی دنیا با ارزهای دیجیتال بویژه بیت کوین بوده است. شرکت هایی مانند اسکوئر، پی پل و به تازگی Apple Pay برای کاربران خود امکان خرید و فروش بیت کوین و اتریوم را فراهم آورده اند. شرکت اپل پی در جهان دارای کاربرانی در حدود 400 میلیون نفر می باشد.

اپل پی هم خبر از ورودش به دنیای بیت کوین داد

امکان خرید بیت کوین و اتریوم برای تمام کاربرانی که از اپل پی استفاده می کنند توسط استارتاپ Lumi که استارتاپی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال می باشد، فراهم شده است. البته به جزء دو ارز رمزپایه بیشتر شناخته شده یعنی بیت کوین و اتریوم می توان حضور چند آلت کوین دیگر را هم شاهد بود. با استفاده از محصول جدید کیف پول لومی Lumi که در سیستم عامل های iOS عرضه شده معامله گران قادر خواهند بود از طریق محبوبترین سیستم پرداخت مالی اپل، اقدام به خریداری ارزهای دیجیتال بکنند.

اتریوم چیست؟
مطابق این خبر که در حساب یوتیوب کیف پول ارز دیجیتال لومی والت اعلام شده، کاربران اپل پی از این پس قادر به پرداخت هزینه خریداری رمز ارزهای خود از این استارتاپ خواهند بود. روش خرید هر کدام از ارزهای دیجیتال از این طریق بسیار راحت بوده و شما می توانید تنها با وارد کردن میزان ارز درخواستی خود و انتخاب پرداخت با اپل پی سفارش خود را انجام دهید. چون در سرویس اپل پی ویژگی های احراز هویت (KYC) وجود دارد، کاربران در هنگام خرید از آن نیاز به انجام هیچ اقدام دیگری نخواهند داشت.

معرفی کیف پول تراست والت
تراکنش های صورت گرفته در بستر اپل پی فوری بوده و سطح امنیتی آنها بسیار بالاست. در این سیستم سطح امنیتی حساب ها ارتقا یافته و حریم خصوصی کاربران به خوبی حفظ می شود، زیرا برای پرداخت ها از حساب های مجازی استفاده می گردد و جزئیات مربوط به خرید و فروش ها به هیچ وجه با سایر مشتریان به اشتراک گذاشته نمی شود. وجود همین ویژگی ها باعث جذب خریداران ارزهای دیجیتال و تشویق آنها به استفاده از این روش پرداخت جدید و ایمن برای خرید توکن به صورت خصوصی شده است.

ورود اپل پی به دنیای ارزهای دیجیتال


 رمز ارزهایی که امکان خرید آنها در اپل پی فراهم شده عبارتند از: بیت کوین، اتریوم، استیبل کوین USDC، تتر، USDS، BUSD، توکن WBTC، توکن WETH، توکن یرن فایننس YFI، توکن صرافی یونی سواپ UNI، استیبل کوین DAI، توکن پروتکل آوه AAVE، توکن BAT، توکن شبکه کامپوند COMP، توکن پروتکل کرو فایننس CRV، استیبل کوین صرافی جمینی HUSD، GUSD، رمز ارز شبکه چین لینک LINK، توکن پروتکل میکر SNX، PAX، MKR و UMA.
در ایالات متحده کاربران کیف پول Lumi مجاز به خرید حداکثر 500 دلار به صورت روزانه و هفتگی و سالانه 5000 دلار می باشند. دامنه این محدودیت برای کاربران غیرآمریکایی و خارج از آمریکا به صورت روزانه 1000 دلار و سالانه  7,500 دلار تعیین شده است. تمام کاربران اپل پی از سراسر جهان امکان استفاده از این قابلیت را دارند. اما با این حال کشورهایی مانند چین و روسیه نمی توانند از این قابلیت بهره مند شوند.

کیف پول لومی


اپل پی به عنوان یکی از کمپانی های بزرگ و شناخته شده در زمینه پرداخت های مالی تلفن همراه در جهان در حال فعالیت است. عرضه این محصول توسط شرکت اپل و در سال 2014 اتفاق افتاد. تعداد کل کاربران آن در سراسر جهان در حدود 383 میلیون نفر می باشند. این کیف پول در همکاری با شرکت اپل بوده و دارای ساختاری سازگار با Apple Pay می باشد که امکان مبادله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال با این کیف پول میسر شده است. در حال حاضر در این کیف پول چیزی بالغ بر ,000750 کاربر فعالیت دارند. در زمان نگارش این مطلب قیمت بیت کوین در محدوده 19 هزار دلار مورد معامله قرار می گرفت.