داده های گلس نود خبر از فعالیت یک نهنگ دیگر می دهد که مقدار 1.2 میلیارد دلار BTC را از صرافی بایننس خارج کرده است. این گزارش ادعا دارد تنها ده دقیقه پس از کاهش قیمت شدید بیت کوین تعداد 20،952 واحد BTC از صرافی بایننس به آدرسی ناشناس انتقال یافته است که نشانگر خرید بیت کوین در کف قیمت می باشد. به نظر می رسد قبل از ریزش قیمت بیت کوین مقدار 9000 بیت کوین به صرافی بایننس منتقل شده و پس از سقوط قیمت تعداد 20،700 واحد بیت کوین از بایننس خارج شده است.

 

 

دلایل کاهش قیمت بیت کوین

علاوه بر شواهد فعالیت یک نهنگ در بازار عوامل دیگری نیز وجود دارند که فقط در حد حدس و گمان هستند و به صورت غیر رسمی در حال انتشار می باشند. خبری در رابطه با پولشویی چندین سازمان از طریق ارز دیجیتال پخش شده است اما هیچ تاییدی از اورگان های دولتی در این باره صورت نگرفته است. قبل از کاهش قیمت بیت کوین به زیر 60 هزار دلار مدیر شرکت Moskovski Capital توییتی را پست کرد که در آن گفته شده بود وزارت خزانه داری آمریکا در صدد است برخی از سازمان های مختلف را به اتهام پولشویی با رمز ارز بازجویی کند. به همین دلیل این شایعه وجود دارد که بازجویی از چند سازمان آمریکا ممکن است در کاهش قیمت بیت کوین تاثیر گذار باشد زیرا دقیقا یک ساعت پس از انتشار این خبر بیت کوین روند نزولی را طی کرد و به طور ناگهانی و سریعی به سطح 55 هزار دلار سقوط کرد.

 

 

همچنین موسکوفسکی کپیتال از صرافی بایننس درخواست کرد خبر انتقال 1.2 میلیار دلار بیت کوین را تایید کند ولی هیچ اعلامیه رسمی از این صرافی مشاهده نشده است به همین دلیل گمان می رود یک نهنگ در قضیه دست داشته باشد. برخی دیگر از تحلیلگران یکی از دلایل کاهش قیمت بیت کوین را کاهش هش ریت بیت کوین در چین می دانند. به هر حال هنوز خبر قطعی و رسمی درباره دلایل کاهش قیمت بیت کوین اعلام نشده است و مواردی که گفته شد هیچ اعتبار قانونی یا رسمی ندارند.