پس از گذشت سه سال مقابله با ارز دیجیتال از سوی بانک مرکزی امروز آقای آذری جرهمی وزیر فناوری و ارتباطات جمهوری اسلامی پذیرفتن ارز دیجیتال توسط ایران را اعلام کرد. زمان زیادی از پیدایش بیت کوین و رمز ارز های دیگر گذشته است اما با این حال طی این سه سال خبری از قبول و به رسمیت شناخته شدن ارز دیجیتال توسط جمهوری اسلامی نبود اما امروز آقای جرهمی در صفحات مجازی رسمی خود اعلام کرد در پی گسترش فناوری ارز دیجیتال در جهان، بانک مرکزی ایران نیز باید انعطاف پذیر باشد و تغییر روند خود را شروع کند.

 

 

آیا بانک مرکزی از بیت کوین استقبال خواهد کرد؟

وزیر ارتباطات ایران در رابطه با ساخت و استفاده ارز دیجیتال ملی صحبت کرده و گفته است هنوز بیت کوین اتریوم و بقیه رمز ارز های خارجی مورد قبول بانک مرکزی ایران نیست و توسط هوش و ذکاوت نابغه های ایران ارز دیجیتال ملی بر پایه فناوری بلاک چین را تاسیس خواهیم کرد زیرا عقیده دارد جهان در حال تغییر و تحول است و ایران نباید از این تغییرات عقب بماند. همچنین آقای اذری توییتی با این عنوان در شبکه های مجازی به انتشار گذاشت:

دنیا در حال تحول است و یکی از این تحولات ارز دیجیتال هستند. رویکرد انفعالی در خصوص فناوری و انتظار دستگاه ها از یکدیگر طبیعتا باعث عقب ماندگی و در نهایت انفعال حاکمیت خواهد شد. بر این اساس و با استفاده از ظرفیت های موجود ارتباطات و فن آوری اطلاعات در عرصه بانکداری و نظام مالی کشور و نیز ظرفیت بالای جوانان کشور، در جلسه ای که با هیئت مدیره پست بانک ایران داشتم مقرر شد این بانک با اعلام فراخوان و شناسایی نخبگان کشور در این عرصه، اولین ارز دیجیتال طراحی شده در کشور را به صورت آزمایشگاهی پیاده سازی و این مدل را برای برسی و تایید به نظام بانکی کشور عرضه نمایند. از همه عزیزانی که در این حوزه تخصص دارند دعوت می کنم در پست بانک حضور فعالانه داشته باشند.

 

 

متن بالا عینا متنی است که اقای مهدی آذری در اینستاگرام خود پست کرده اند. این طرح هنوز در مرحله آزمایشی می باشد و ساخته نشده است اما این پروژه به رسمیت شناخته شده و بر روی آن کار خواهد شد. در آینده ارز دیجیتال متمرکز بر پایه بلاک چین را خواهیم داشت که قانونی بوده و به راحتی قابل استفاده می باشد و باعث تحولی عظیم در پیشرفت کنولوژی داخل ایران خواهد شد.