مطابق با اعلام ستاد کنترل ارز آمریکا (OCC)، بانکهای آمریکایی تحت نظارت اداره تنظیم مقررات بانکی فدرال (Federal Banking Regulator)، اجازه دارند از این پس در پرداخت ها و سایر فعالیت های خود از استیبل کوین ها استفاده کنند.
بنا به گزارش ها، ستاد کنترل ارز آمریکا با انتشار بیانیه ای تفسیری، امکان مشارکت بانک های ملی و صندوق های پس انداز فدرال در شبکه های مستقل نود (verification networks independent node) و یا اختصارا INVN و استیبل ها کوین ها را مجاز اعلام کرد. در مضمون این بیانیه چنین آمده که موسسه های مالی امکان مشارکت در شبکه های بلاک چین را به عنوان نود دارند و از این طریق می توانند به ذخیره و تایید پرداخت های خود اقدام کنند. منظور از نود هر دستگاهی است که به یک شبکه بلاک چین متصل می شود.

بانکهای آمریکایی مجاز به استفاده از استیبل کوین ها در پرداخت های خود شدند


به گزارش تتر ایران یکی از موارد اشاره شده در این بیانیه به این نکته پرداخته که هر بانکی که درصدد مشارکت در INVNها می باشد، بایستی نسبت به خطرات عملیاتی، مشکلات انطباق پذیری با قوانین و یا امکان تقلب در آن آگاهی داشته باشند.
همچنین در این بیانیه آمده است که معمولا میزان مقاومت شبکه های مستقل تایید نود در مقابل دستکاری ها به نسبت شبکه های پرداختی بیشتر می باشد، زیرا این سیستم ها در پروسه تایید تراکنش ها نیازمند نودهای زیادی هستند و این موضوع می تواند در به حداقل رساندن احتمال دست کاری ها تاثیر گذار باشد.
کریستین اسمیت (Kristin Smith) که مدیریت اجرایی انجمن بلاک چین را بر عهده دارد، توئیتی با این مضمون در توئیتر خود منتشر کرد: "در این بیانیه چنین آمده که بلاک چین دارای شرایط مشابهی با سایر شبکه های مالی بین المللی مانند سوییفت، سیستم پاک سازی خودکار (ACH) و فِدوایر (FedWire) می باشد.
سوئیفت (SWIFT) یک انجمن تعاونی غیر انتفاعی است برای تسهیل و استاندارد سازی ارتباطات مالی بین بانکی. سیستم پاک سازی خودکار (Automated clearing house) نیز سازوکاری برای تسویه حساب الکترونیکی است که در تراکنش های مالی بانک های تجاری و موسسات ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. فدوایر نیز اشاره به یک سیستم انتقال وجه آنی کنترل شده توسط فدارال رزرو دارد.
برایان بروکس (Brian Brooks) که سرپرستی ستاد کنترل ارز آمریکا را بر عهده دارد، طی یک بیانیه ای اظهار داشت: "در حالی که سیستم های پرداخت آنی توسط بسیاری از کشورها راه اندازی شده، ایالات متحده جهت راه اندازی چنین فناوری‌ای وابسته به بخش خصوصی خود است."
ظاهرا این گفته های بروکس می تواند تاییدی باشد در جهت جایگزین کردن استفاده از ارزهای دیجیتال و مشخصا استیبل کوین ها به جای دیگر سیستم های پرداختی آنی.

استفاده از استیبل کوین ها در سیستم های پرداختی بانکهای آمریکایی


بروکس از زمانی که به مقام سرپرستی ستاد کنترل ارز آمریکا منتصب شده، مسئولیت نظارت بر انتشار دو بیانیه دیگر و همچنین انجام اقدامات مربوط به ارزهای دیجیتال را عهده دار شده است؛ از جمله این بیانیه ها می توان به بیانیه ای که در آن بانک های فدرال مجاز شدند تا ضمن ارائه خدمات خود به صادرکنندگان استیبل کوین ها، منابع مالی آنها را نیز ذخیره نمایند، اشاره کرد.
بروکس همچنین یکی از حامیان بیانیه کارگروه رئیس جمهور برای بازارهای مالی است که در ماه گذشته صادر شد، می باشد. خط مشی این بیانیه تنظیم مقررات استیبل کوین ها در ایلات متحده بود.

قوانین جدید کاخ سفید برای استیبل کوین ها
بروکس برای دومین بار از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به عنوان نامزد ریاست ستاد کنترل ارز آمریکا در یک دوره کامل 5 ساله معرفی شده که یکی از این دفعات مربوط به اوایل هفته جاری می شود. با این حال اینکه سنای آمریکا بروکس را برای تصدی این مقام تایید کند یا نه فعلا مشخص نیست. به احتمال زیاد سنا تصمصم خود را در رابطه با انتخاب بروکس پیش از آغاز رسمی ریاست جمهوری جو بایدن مشخص خواهد کرد.
بیانیه روز دوشنبه ستاد کنترل ارز آمریکا درست همزمان با به پایان رسیدن مدت زمان اظهار نظر عمومی در مورد قانون پیشنهادی شبکه اجرای جرائم مالی (FinCEN) منتشر شد. فقط یک دوره 15 روزه برای اظهار نظر عمومی درباره این قانون بحث برانگیز تعیین شده بود. همچنین گزارش ها حاکی است که پیشبرد این قانوان به عهده استیون منوچین (Steven Mnuchin)، وزیر خزانه داری ایالات متحده بوده است که در اوایل سال 2020، بروکس از طرف وی به عنوان یکی از اعضای ستاد کنترل ارز آمریکا منصوب گردید.
مطلب را با اظهار نظری از کریستین اسمیت در این باره به پایان می بریم: 
"بیانیه روز دوشنبه ستاد کنترل ارز آمریکا نشانگر این موضوع است که مخالفت قاطعانه ای با ارزهای دیجیتال صورت نگرفته است و نقاط روشنی در بدنه دولت مبنی بر پذیرش شبکه های مبتنی بر ارزهای دیجیتال، به عنوان پایه و اساس آینده سیستم های پرداخت و سایر خدمات مالی وجود دارد. بنابراین ما استقبال خود را از این گونه بیانیه ها اعلام می کنیم."