بیت کوین در طول بیست چهار ساعت گذشته مجددا توانست با عبور از مقاومت 35,000 دلاری به بالای 38,000 دلار برسد. آنگونه که از شواهد بر می آید، خریداران درصدند تا دوباره قیمت بیت کوین را به بالای 40,000 دلار برسانند.
بنا به گزارش های حاصله، قیمت بیت کوین در طی ساعات گذشته، سد مقاومتی 35,000 دلاری را شکسته و فعلا در حال تجربه نوسانات قیمتی در محدوده 37,000 دلار تا 40,000 دلار می باشد. هم اکنون و در زمان نگارش این مطلب بیت کوین با قیمت 38,140 دلار معامله می شود. به اعتقاد تحلیل گران این روند در حالی اتفاق افتاد که حمایت در کانال 34,000 دلاری، باعث بی اعتباری الگوی سروشانه گردید. الگوی نزولی سروشانه در یک نمودار 4 ساعته مشاهده شده بود.

افزایش مجدد قیمت بیت کوین


بعد از آنکه بازار بیت کوین طی روزهای اخیر شاهد یک روند سقوط قیمتی 26.5 درصدی بود، بسیاری بر این باور بودند که بیت کوین در یک چرخه نزولی حرکت خواهد کرد. اما با بازگشت مجدد قیمت آن به 36,000 و بعد بالاتر، این فرضیه نیز باطل شد. همزمان با سقوط قیمت بیت کوین در چند روز اخیر، ارزش بازار ارزهای دیجیتال نیز شاهد یک کاهش 200 میلیارد دلاری بود.
با تمام اتفاقات اخیر، بسیاری از کارشناسان امور مالی همچنان آینده بازار ارزهای دیجیتال را امیدوار کننده و رو به جلو پیش بینی می کنند. انتظار یک دورنمای امیدوار کننده و همراه با رشد و پیشرفت علاوه بر بازار ارزهای رمز نگاری شده، متوجه حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) نیز می شود.
مطابق اعلام اداره کنترل ارز آمریکا (OCC)، بانکهای این کشور اجازه یافتند تا علاوه بر امکان ذخیره و ارائه خدمات امانی برای استیبل کوین ها، جهت انجام تراکنش های خود نیز از این ارزها استفاده کنند. به اعتقاد بسیاری این خبر تا حدودی در افزایش قیمت بیت کوین تاثیر گذار بوده است. در این میان انکریج (Anchorage) اولین شرکت آمریکایی است که موفق به اخذ مجوز فعالیت یک بانک دیجیتال از OCC شد.
برایان بروکس (Brian Brooks)، که سمت سرپرستی اداره کنترل ارز آمریکا را بر عهده دارد، طی مصاحبه ای متذکر شد: "آینده آنلاین اقتصاد، امری اجتناب ناپذیر است."
به زعم بسیاری از تحلیل گران می توان نکات مشابه فراوانی میان چرخه فعلی بیت کوین با وضعیت قبلی آن پیدا کرد. در چرخه قبلی نیز قیمت بیت کوین با تجربه یک سقوط شدید، به یک بازه تثبیت قیمت وارد شده و سپس دوباره شروع به یک رشد قیمتی سهمی وار کرد.

قیمت بیت کوین دوباره افزایشی شد


بیشتر سرمایه گذاران در طول این بازه زمانی که قیمت بیت کوین وارد فاز تثبیت شده است، سعی می کنند سرمایه های خود را به سمت بازار آلت کوین ها سوق دهند و همین امر باعث افزایش حجم معاملات در بازار آلت کوین ها می شود؛ بنابراین به احتمال زیاد افزایش قیمت بسیاری از آلت کوین ها در چند روز اخیر را می توان نتیجه رویدادهای چند روز گذشته بازار بیت کوین دانست.
 همزمان با نوسانات قیمتی موجود در بازار بیت کوین، قیمت اتریوم نیز در حدود 3.96 درصد رشد را تجربه کرد و هم اکنون در محدوده 1,162 دلار مورد معامله قرار می گیرد. قیمت پولکادات نیز با یک روند رشد 36.89 درصدی به 11.3 دلار صعود کرد که این امر باعث شد بسیاری پولکادات را به عنوان پیروز نوسانات اخیر بشناسند. دعوت می کنم جهت مشاهده نرخ لحظه ای سایر ارزهای دیجیتال به وب سایت تتر ایران مراجعه نمایید.
در حال حاضر ارزش بازار ارزهای دیجیتال معادل 983 دلار می باشد که در این بین بیت کوین با در اختیار داشتن بیشترین سهم از این بازار یعنی 68.7 درصد همچنان در صدر می باشد.