بیت کوین بزرگ ترین رمز ارز جهان پس از سه ماه طولانی، مجددا به سطح 50 هزار دلار بازگشت و از این سطح نیز عبور کرد. به گزارش CoinGecko، بیت کوین از ماه گذشته تا به امروز بیش از 75 درصد رشد قیمتی را تجربه کرده و در حال حاضر با قیمت 50212.42 دلار خرید و فروش می شود. آخرین باری که بیت کوین 50 هزار دلار قیمت داشت در اواسط ماه می بود، درست پس از آنکه ایلان ماسک اعلام کرد که شرکت تسلا دیگر بیت کوین را به دلیل نگرانی های زیست محیطی به عنوان روش پرداخت برای خودرو های خود نمی پذیرد. این خبر همراه با سرکوب BTC در چین باعث شد بیت کوین در روز ها و هفته های بعد دچار افت شود، اما به نظر می رسد این رمز ارز محبوب مجددا به روند صعودی بازگشته و پر قدرت تر از گذشته ادامه می دهد.

 

 

آینده بیت کوین و سایر رمز ارز ها

بیت کوین امروز 1 شهریور سال 1400، به بالاترین سطح سه ماه اخیر رسید. زیرا سیاست گذاران در مورد نحوه مالیات بر دارایی های رمزنگاری در آخرین لحظه توافق کردند. همانطور که می دانید قیمت بیت کوین در اواخر اسفند سال 1399 در قله قرار داشت و تا سطح 64 هزار دلار اوج گرفت، اما پس از آن در 29 فروردین 1400 با افت ناگهانی رو به رو شد و در طی سه ماه تا سطح 29 هزار دلار کاهش یافت. البته این افت قیمت های ناگهانی مسئله عجیبی نیست و در تاریخچه نوسانات بیت کوین کاملا مشهود است.

به هر حال BTC به روند صعودی خود بازگشته و روز بروز به سمت جایگاه های بالاتر می شتابد، تحلیل گران مشهوری مانند بلومبرگ عقیده دارند هدف بیت کوین تا پایان سال لمس 200 هزار دلار است و رشد قیمت فعلی تنها شروع ماجرا است. البته تنها پادشاه رمز ارز ها نیست که بازگشت امیدوارانه ای داشته، بلکه رمز ارز های محبوب دیگری نیز پیشرفت چشمگیری داشته اند. رمز ارز هایی مانند:

• اتریوم ETH
• کاردانو ADA
• ریپل XRP
• دوج کوین DOT
• بایننس کوین BNB
• برخی از توکن ها مانند توکن FUN

نکته: برای مشاهده قیمت لحظه ای رمز ارز های بالا، می توانید به وب سایت تتر ایران مراجعه کرده و از آخرین قیمت ارز های رمز نگاری شده بازار ارز دیجیتال مطلع شوید. 

 

 

همچنین با توجه به رشد بیش از 75 درصد بیت کوین پس از سه ماه، ارزش بازار این رمز ارز به بیش از 946 میلیارد دلار رسیده و ارزش کل بازار ارز دیجیتال نیز مجددا از 2 تریلیون دلار عبور کرد. به نظر شما با توجه به روند فعلی آیا قیمت بیت کوین دوباره تا 64 هزار دلار افزایش خواهد یافت؟