هفته گذشته آقای جهرمی وزیر فناوری و ارتباطات کشور اعلام کرد رمز ارز داخلی به نام نشان ریال در حال آماده سازی می باشد. در پی آن به گفته آقای زنجانی اولین دستگاه خود پرداز ارز یجیتال ملی توسط تیم خانه بلاک چین تاسیس شد، این دستگاه از همه نوع رمز ارز پشتیبانی کرده و کیف پول کاغذی نیز ارائه می دهد. دستگاه رمز ارز ملی که به صورت شبانه روزی فعال می باشد و در همه ساعات می توان از خدمات آن استفاده کرد روز چهارشنبه توسط آقای علی زنجانی مدیر خانه بلاک چین از آن رونمایی شد.

 


این دستگاه از همکاری شرکت دانش بنیان و خانه بلاک چین تولید شده است که تعداد 16 هزار از آن جهانی بوده و 13 هزار متعلق به آمریکا می باشد اما این اولین دستگاه رسمی رمز ارز ملی داخل ایران است.

روز چهارشنبه اقای زنجانی و فعالان تیمش در رابطه با این دستگاه توضیح دادند:
با این خودپرداز به راحتی می توانید در هر زمان خرید و فروش ارز دیجیتال دلخاه خود را انجام داده و علاوه بر این می توانید از کیف پول های کاغذی آن استفاده نمایید.
زنجانی افزود دستگاه خود پرداز ارز دیجیتال یک سال قبل از دستگاه ای تی ام در کشور های مختلف اختراع شد اما بحث رمز ارز آنقدر داغ نبود و مردم این دستگاه هارا نپذیرفتند، در ایران نیز سال 1338 شمسی مدیران بانک ها با پذیرفتن این دستگاه ها مقابله کردند.

 

 

آقای زنجانی در صحبت هایش ادامه داد استفاده از این دستگاه بسیار آسان بوده و نیاز به دانش خاصی ندارد، قابل ذکر است دنیا با سرعت زیادی به سوی تکنولوژی رمز ارز پایه می شتابد.