یکی از ارزهای دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین، دوج کوین است که در ابتدا به عنوان شوخی ساخته شده بود، اما ارزش بازار همین ارز دیجیتالی امروزه به چند صد میلیون دلار رسیده است. توسعه این شبکه از بسط کد های یک شبکه به نام لاکی کوین انجام شده است بنابراین می توان گفت که این ارز دیجیتال انشعابی (فورکی) از لاکی کوین است. دانستن این مطلب نیز شاید جالب باشد که لاکی کویین خودش فورکی از لایت‌کوین است و لایت کوین فورکی از بیت کوین می باشد. با توجه به مطالب گفته شده ساختار شبکه‌های بیت کوین، لایت کوین و دوج کوین بسیار شبیه یکدیگر هستند دوج کوین هم مانند بیت کوین بر اساس الگوریتم استخراج ماینینگ آغاز به کار کرده است این شبکه نیز ماینر هایی دارد که تراکنش های آن را تائید می کند و مانع تقلب و دستکاری بلاک‌چین می شود.

 

افزایش قیمت دوج کوین

 

این ارز دیجیتالی مبتنی بر meme توانست در ۲۴ ساعت رشد ۷۰ درصدی را به ثبت برساند و با یک ترقی باورنکردنی، هفتمین جایگاه ارز دیجیتال را به خود اختصاص دهد. انفجار قیمت دوج کوین سبب حیرت بسیاری از کاربران ارز دیجیتالی شده است. بالاترین قیمتی که دوج کوین به آن رسیده است ۷۷. دلار است. دوج کوین در طی ۲۴ ساعت توانست قیمت خود را از 0.01 دلار به 0.77 دلار برساند که می توان انفجار قیمت یک ارز دیجیتال به آن داد. علت این انفجار باور نکردنی توییت های زیادی بود که درمورد ‌دوج کویین نشر می شد. استارت این موضوع توسط گروهی از کاربران ردیت که تلاش در افزایش قیمت سهام فروشگاه بازی‌های رایانه‌ای داشتند زده شد و توجه و تمرکز خود را به سمت دوج کوین تغییر دادند و مسبب انفجار قیمت دوج کوین درجهان شدند.

تعداد توییت های مربوط به دوج کوین در روز پنج شنبه نسبت به میانگین ماهانه آن افزایش خیره کننده ای داشت، 1787 درصد افزایش تعداد توییت به عنوان یک رکورد دیگر همراه با انفجار قیمت دوج کوین افتخار بزرگ دیگری است که The TIE این گزارش را به ثبت رسانده است. در یک روز اخیر 89991 توییت که در مورد دوج کوین به انتشار رسیده است.

 

خبر انفجار قیمت دوج کوین

 

ارائه دهنده اطلاعات مرتبط با خرید و فروش ارزهای دیجیتال به این موضوع اشاره می‌کند که برای نخستین بار تعداد توییت های یک آلت کوین از تعداد توییت های بیت کوین پیشی گرفته است. در این گزارش به افزایش قیمت، تعداد توییت و حجم معاملات این ارز دیجیتالی نیز اشاره شده است. قیمت دوج کوین در یک شبانه روز حدود ۷۰۰ درصد ترقی یافته است که نشان از افزایش حجم معاملات این ارز دیجیتالیست. انفجار قیمت دوج کوین با حمایت گروه ردیت فروشندگان وال استریت را در شرایط سختی گذاشته است. مدیران انجمن ردیت اقدام برای بالا بردن قیمت این ارز دیجیتالی را تکذیب کرده‌اند اما کاربران ردیت تبلیغ سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را از کانال های دیگر پیش برده اند.

هم اکنون قیمت ارز دیجیتالی دوج کوین معادل ۰.۰۷۳ دلار است. ارزش بازار این ارز دیجیتالی هم اکنون ۹.۶ میلیارد دلار است. با انفجار قیمت بیت کوین ارزش بازار این ارز دیجیتال از چین لینک و لایت کوین فرا رفته است. مایکل ون دوپوپ تحلیل جدیدی در مورد دوج کوین انجام داده است که به طور خلاصه می توان نظر ایشان را این گونه بیان کرد که با افزایش قیمت دوج کوین، اهداف اولیه جفت ارز دوج کوین و بیت کوین محقق گشته اما برای خرید بیت کوین در این شرایط مناسب نمی داند.