ریپل در طی دو روز گذشته با تجربه صعودی فوق العاده توانست در عرض یک روز بیشترین میزان صعود خود از سال 2017 را رقم بزند. ریپل این جهش قیمتی قابل توجه را مدیون یک گروه تلگرامی با 200,000 عضو است. 
بنا به گزارش خبرگزاری کوین دسک، این ورود از پیش تعیین شده سرمایه گذاران خرد به بازار ریپل بود که باعث افزایش قیمت ریپل شد. پیشتر نیز ورود این سرمایه گذاران به حوزه گیم استاپ (GameStop) منجر به جهش سهام این شرکت شده بود. 
قیمت رپیل در این مدت با تجربه صعودی 56 درصدی به محدوده 0.509 دلار رسیده بود که نسبت به آذرماه بالاترین قیمت این رمز ارز محسوب می شود. می توان از این سیر صعودی 56 درصدی در قیمت ریپل به عنوان بالاترین میزان صعود در مدت یک روزه از سال 2017 یاد کرد.

افزایش قیمت ریپل


آنگونه که از شواهد پیداست این ایجاد یک گروه تلگرامی با عنوان "خرید و نگهداری ریپل" با تعداد 200,000 عضو بود که به این افزایش قیمت ریپل دامن زده است. این گروه که روز شنبه ایجاد شد، به سرعت توانست شمار اعضای خود را به 200,000 نفر برساند. با رسیدن اعضا به سقف 200,000 نفر در مدت 24 ساعت این گروه تلگرامی مجبور به انتقال خود به یک کانال رسمی دیگر با نام مشابه اما لینکی متفاوت گردید.
جیهان چو (Jehan Chu)، به عنوان موسس و مدیر شرکت سرمایه گذاری کنتیک کپیتال (Kenetic Capital)، طی مصاحبه ای خاطر نشان کرد: "گروه های موسوم به پامپ که شکل گیری آنها به تبعیت از انجمن پامپ وال استریت بتس (WallStreetBets)  در ردیت بوده است، اکنون با چشم برداشتن از دوج کوین، در حال حرکت به سمت ریپل هستند."
تشکل ها و انجمن های موسوم به پامپ و دامپ های کلاسیک که از خیل عظیمی از طرفداران و دنبال کنندگان برخوردار هستند، و تاثیر گذاری آنها در بازار ارزهای دیجیتال و بخصوص بازار ریپل قابل چشم پوشی نیست، پدیده ای نوظهور محسوب نمی شوند؛ اما به احتمال زیاد انجمن وال استریت بتس توانسته انگیزه ای دو چندان به این تشکل ها ببخشد. انجمن وال استریت بتس را تعدادی از معامله گران آماتور روزانه تشکیل می دهند که در یک حرکت از پیش برنامه ریزی شده، شروع به خرید سهام گیم استاپ کردند. به دنبال این اقدام بسیاری از موقعیت های شورت سرمایه گذاران سوخت شد و ضررهای سنگینی متوجه بسیاری از صندوق های پوششی گردید.

افزایش قیمت ریپل در پی اقدام وال استریت بتس


در پی این مسئله و با جهش 400 درصدی گیم استاپ، قانوان گذاران بازارهای مالی آمریکا نیز به این مسئله ورود کرده و کمیسیون بورس و اوراق بهاردار آمریکا (SEC) دستور پیگیری این قضیه را داد. یک روز پیش از پامپ ریپل، قیمت دوج کوین هم صعودی 800 درصدی را تجربه کرد. مطابق داده های جدید، سرمایه گذاران خرد و تاکتیک های خرید جمعی به بازار ورود کرده اند و این یعنی بایستی منتظر بازار غیرمتمرکزتر باشیم.
در هر حال اینکه اعضای گروه تلگرامی بنا به توصیه گردانندگان اقدام به نگهداری و ذخیره ریپل های خود بکنند یا نه، فعلا مشخص نیست. هر واحد ریپل در حال حاضر و در زمان نگارش این مطلب در محدوده 0.38 دلار معامله می شود که نسبت به مدت مشابه دیروز دچار ریزش قیمتی شده است. طی هفته های گذشته ریپل وارد یک دعوی قانونی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شد که در پی آن قیمت ریپل در ماه گذشته به شدت سقوط کرد.