به نظر می رسد در چند هفته اخیر قیمت بیت کوین و اتریوم روند صعودی ای را طی کرده و روز بروز ارزش این ارزهای دیجیتال بیشتر می شود. هفته گذشته رکورد شکنی 50.000 دلاری بیت کوین ماینر ها را شکه کرد و حالا باز به قیمت 55.000 دلاری دست یافت، اتریوم نیز به قیمت 2019.84 خرید و فروش می شود.

 


نرخ بیت کوین در یک سال اخیر

قیمت بیت کوین از زماین پیدایش تا به امروز پستی و بلندی های فراوانی را تجربه داشته است، درست است قیمت بیت کوین در حال حاضر رو به افزایش چشمگیری می باشد اما همیشه اینطور نبوده است. خرداد 1398 کاهش قیمت بیت کوین را مشاهده کردیم که از 14.000 دلار به 3.800 دلارسقوط کرد اما در 9 مهر دوباره رکورد شکنی کرد و به سطح 20.000 دلار رسید، در طول تاریخ بیت کوین شاهد همچین نوساناتی بودیم اما امروزه بیت کوین با قیمت 55.000 دلار تبدیل به بزرگترین سرمایه گذاری حال حاضر شده است.

بیت کوین چیست؟

نرخ اتریوم در یک سال اخیر

قیمت اتریوم با نوسانات کمتری رو به رو بود و مانند بیت کوین تغییر قیمت لحظه ای نداشت اما با این حال اتریوم نیز رکورد شکنی قیمتی داشته است. اوایل سال 2019 قیمت اتریوم 130 درصد افزایش داشت و به بالاترین نرخ خود که 350 دلار بود رسید. در حال حاضر اتریوم با قیمتی نزدیک به 2019.84 دلار رتبه 2 از جدول 10 ارز برتر جهان را به خود اختصاص داده است. برای اطلاعات بیشتر درباره این ارز دیجیتال به صفحه اتریوم چیست؟ مراجعه کنید.

 

 

دلایل افزایش قیمت بیت کوین

این ارز دیجیتال محبوب با کاربرد انتقال وجه همتا به همتا انقلابی عظیم در شبکه های پرداخت ایجاد کرد، چند دلیل اصلی افزایش قیمت بیت کوین به شرح زیر است.

 

پذرفته شدن توسط جهان

 اخیرا اخباری از قبیل خرید 1.5 میلیون دلار بیت کوین توسط ایلان ماسک و حمایت او از این ارز دیجیتال و ارائه پرداخت با بیت کوین توسط درگاه های پرداخت کمپانی های بزرگ .... باعث پذیرفته شدن بیت کوین در جامعه شد.

اتمام بیت کوین

 شایعاتی در مورد رو به اتمام بودن بیت کوین شنیده می شود و طبق این شایعات تنها 20 درصد بیت کوین برای استخراج مانده است که دلیلی بر تقاضای بالا می باشد.

عرضه ثابت و تقاضا ی بالا

 بیت کوین در صدر جدول 10 ارز جهان قرار دارد و تقاضا برای آن از ارز های دیگر بیشتر است اما به طور متناسب و حجم مشخصی عرضه می شود.

 

 

دلایل افزایش قیمت اتریوم

دو سه ماه اخیر شاهد نوسنات قیمتی اتریوم بودیم، حال می خواهیم دلایل این افزایش قیمت هارا تحلیل کنیم.

 

 

پروژه 2.0 اتریوم

یکی از عوامل کمک کننده در صعود قیمت اتریوم راه اندازی پروژه اتریوم 2.0 است که نسخه بروز شده و توسعه داده شده اتریوم می باشد.

تاثیر گذاری حوزه defi

 یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت توکن defi است، اما حوزه defi چیست؟ دیفای یک توکین متمرکز بر بلاک چین دیگر می باشد که میزبان اصلی آن اتریوم است. توکن به کاربران خود اجازه تبادل اتریوم می دهد.

حجم بالای معاملات صرافی های غیر متمرکز 

امروزه حجم معاملات صرافی های غیر متمرکز به نقطه اوج خود دست یافته و این دلیل دیگری است که باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتالی شده است.