رمز ارز ethereum با رالی خیره کننده ای که در این هفته پیش گرفته است از بیت کوین سبقت گرفته و یک رکورد جدید از خود به جای گذاشته است. ارز اختصاصی اتر که در بلاک چین اتریوم قرار دارد تنها در طی 24 ساعت گذشته 3 درصد افزاش قیمت را تجربه کرده و با اوج قیمت 3082.43 دلار معامله می شود. حالا بسیاری از سرمایه گذاران شرط می بندند که استفاده از اتر در سیستم مالی غیرمتمرکز، در آینده بیشتر خواهد شد. بسیاری از تحلیل گران رشد اخیر اتریوم را بهبود بلاک چین آن و رشد حوزه defi می دانند، زیرا بلاک چین اتریوم یک بستر مهم برای برنامه های دیفای می باشد.

 

 

اتریوم در مقابل بیت کوین قرار دارد

در ابتدا همه چیز برای بیت کوین خوب پیش می رفت و پادشاه رمز ارز ها طی یک سال 100 درصد افزایش قیمت را شامل شده بود، اما اخیرا اتریوم از آن پیشی گرفته و از مرز 3 هزار دلار نیز گذشته است. در حالی که قیمت بیت کوین در رفت و آمد در سطح های 50 تا 57 هزار دلار بود خبر راه اندازی صندوق های مبادله اتر در کانادا و افزایش تقاضا برای کیف پول های اتر برای معاملات باعث افزایش قیمت اتریوم شده است. Jehan Chu، شریک مدیر شرکت سرمایه گذاری بلاک چین هنگ کنگ، در باره حرکت صعودی اخیر اتر می گوید:

<< با افزایش اعتماد به نفس سرمایه گذاران رمزنگاری و مقبولیت اتریوم به عنوان بزرگ ترین دارایی دوم ، با رشد DeFi افزایش قیمت اتریوم نیز ادامه خواهد داشت. >>

همچنین بلومبرگ هفته گذشته اعلام کرد صندوق سرمایه گذاری اروپا قصد دارد یک اوراق قرضه دیجیتال را از طریق بلاک چین Ethereum منتشر کند که همین خبر با روند تصاعدی اتریوم همراه شد.

 


نه تنها قیمت اتریوم افزایش یافته، بلکه ارزش بازار آن از کمپانی های بزرگ بازار که در صدر جدول قرار گرفته اند بالا تر رفته است. اتریوم با ارزش بازاری حدود 350 میلیارد دلار از سازمان های بزرگی مانند PayPal (با رزش بازار 308 میلیارد دلار)، P&G (با ارزش بازار 338 میلیارد دلار)، Nestle و Bank of America و والت دیزنی پیشی گرفته است و در حال حاضر سرمایه آن حجم عظیمی از بازار را تشکیل می دهد.