تنها یک هفته از آخرین رکوردشکنی ارز دیجیتال اتریوم می گذرد که دوباره ملکه رمز ارز ها امروز با سقف جدیدی از قیمت در بازار پدیدار شد. ارز رمز نگاری شده بومی ETHER که مبتنی بر بلاک چین اتریوم است، از هفته پیش تا به امروز روند صعودی را طی می کند و امروز موفق به ثبت قیمتی بیش از 3،900 دلار شده است. این در حالی است که اتریوم هفته گذشته رکورد تاریخی خود را شکست و از مرز 3 هزار دلار عبور کرد، حالا دومین ارز دیجیتال جهان با جایگاه 3953.46 در یک قدمی لمس قیمت 4،000 دلار است.

 

 

تحلیل قیمت اتریوم

برخی از تحلیل گران معتقد اند با توجه به استقبال اخیر از حوزه دیفای و NFT ها که جزء اصلی بلاک چین اتریوم هستند، انتظار می رود قیمت اتریوم در آینده نیز روند صعودی خود را حفظ کند. امروز بازار اتریوم کاملا گاوی بوده و با 12 درصد رشد قیمت، عملکرد خوبی از خود نشان داده است. با توجه به روند تصاعدی که اتریوم اخیرا از خود نشان داده است برخی از تحلیل گران بازار گفته اند اصلاح خوردن آن به سطح های پایین تر دور از ذهن نیست و ممکن است اتریوم پس از عبور از 4 هزار دلار، برای مدت زمان کوتاهی به سطح های پایین تر اصلاح بخورد. از سوی دیگر برخی عقیده دارند تا پایان امسال قیمت اتریوم به مرز 5 هزار دلار نیز دست میابد. همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر به حوزه defi چیست؟مراجعه نمایید.

فعالیت قیمت اتریوم در محدوده اندیکاتور 50-bar MA دیده می شود و نمودار 4 ساعته خبر از قیمت در محدوده 3135.47 می دهد.

سطح های مقاومتی که انتظار می رود شکسته شوند سطح های 3902.15 دلار، 3987.65 دلار و 4113.61 دلار می باشند.

بر خلاف بیت کوین که روند اخیر آن بسیار کند و نزولی بوده است، ملکه رمز ارز ها از نظر ارزش بازار سالانه 4 برابر شده و درحال حاضر 443.8 میلیارد دلار از معاملات دیجیتال را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر حجم معاملات اسپات اتریوم از معاملات بیت کوین پیشی گرفته است و بسیاری از سرمایه گذاران نهادی به خصوص وال استریت، به سرمایه گذاری در ETHEREUM مشغول شده اند.

بروز رسانی

اتریوم که در تاریخ 19 اردیبهشت در آستانه رسیدن به 4 هزار دلار بود، امروز با یک جهش قیمتی کوچک از مرز 4،000 دلار عبور کرد. یکی از دلایل رشد اخیر رمز ارز اتر، بروزرسانی های پی در پی EIP-1559 و ETH 2.0 EIP-1559 است که قرار است در هارد فورک لندن انجام شود. در زمان نوشته شدن این مقاله اتریوم با 3 درصد رشدی که داشته است با قیمت 4127.34 دلار خرید و فروش می شود.

همچنین اتریوم قصد دارد شبکه بلاک چین خود را از الگوریتم اثبات کار به اثبات سهام تغییر بدهد تا از فشار فروش جلوگیری کند. از سوی دیگر خبر درخواست صندوق قابل معامله ETF اتریوم کاربران را بسیار هیجان زده کرده است.