این یکشنبه، ارز رمزنگاری شده Dogecoin پس از اشاره دومین فرد ثروتمند جهان در توییتر،  حدود 25٪ از نظر ارزش افزایش یافت. توانایی ایلان ماسک در تأثیرگذاری بر بازارهای ارز فقط با تایپ چند کلمه بسیار جالب است.  همه چیز از ساعات اولیه 20 دسامبر آغاز شد ، زمانی که ماسک در حساب رسمی خود نوشت که "بیت کوین حرف امن من است".  لحظاتی بعد او تصریح کرد: "فقط شوخی کردم ، که به هر حال به کلمه ایمنی احتیاج دارد."  در مرحله بعدی ، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس یک یادداشت را به اشتراک گذاشتند که نشان می دهد سرمایه گذاری در بیت کوین چقدر وسوسه انگیز است.  به یاد داشته باشید که در این هفته ارز رمزنگاری شده محبوب به بالاترین رقم خود یعنی بیش از 23000 دلار رسیده است. دقایقی بعد ، ماسک اظهار بیزاری خود را از همان ارز رمزپایه (بیت کوین)  کرد.  وی در توئیت دیگری نوشت: "بیت کوین تقریباً به اندازه پول فیات(دلار، یرو….) مزخرف است."( برای اطلاعات بیشتر به بیت کوین چیست؟ مراجعه کنید.)

افزایش قیمت دوج کوین

پول فیات پولی است که بر اساس ارزش فلزات گرانبها ساخته نشده باشد.  در عوض ، با اعتقاد عمومی که ارزش دارد ، یعنی اعتماد یک جامعه به ارزش آن ، پشتیبانی می شود.  به عنوان مثال دلار ، پوند انگلیس ، یورو و ین پول ناچیزی هستند. جالب ترین اتفاق در لبه 3:30 ساعت به وقت مکزیک مرکزی رخ داد ، زمانی که غول فناوری توئیت کوتاهی را منتشر کرد که فقط می گفت: "یک کلمه: دوج" ماسک در مورد ارز رمزنگاری شده بیشتر چیزی نگفته یا از آن برای سرمایه گذاری دعوت نکرد ، اما بیوگرافی توئیتر خود را به "مدیرعامل سابق Dogecoin" تغییر داده است.

افزایش قیمت دوج کوین

این ذکر ساده ای که ماسک در تویت خود انجام داد باعث شد قیمت خرید دوج کوین تقریباً بلافاصله 17٪ افزایش یابد و از 0.0039 به 0.0046 دلار برسد.  در ساعات بعدی نزدیک به 25٪ افزایش یافت و سپس حدود 12 ساعت پس از توییت ماسک "افت" کرد و به 15٪ رسید. آخرین باری که این تاجر به DOGE اشاره کرد در ژوئیه سال 2020 بود ، زمانی که او گفت که "آینده استانداردی برای Dogecoin" را تصور می کند و در آن زمان 14٪ افزایش داشت.

دوج کوین از کجا آمده؟

خیلی از ما نمیدانیم که دوج کوین چیست؟  این ارز که به عنوان DOGE نیز شناخته می شود ، یک ارز رمزنگاری شده است که یک فورک از لایت کوین می باشد ودر دسامبر 2013 ساخته شد. این ارز مبتنی بر الگوی رفتاری معروف اینترنتی است که سگ نژاد Shiba Inu است و همچنین به نام "Cheems" شناخته می شود.  در حالی که این سکه در اصل برای یک شوخی ساخته شده بود ، اما طرف داران ارز دیجیتال خیلی زود آن را تصویب کردند.

افزایش قیمت دوج کوین

کوین دسک  گزارش داد، محبوبیت دوج کوین در ژوئیه گذشته ، زمانی که کاربران تیک تاک در تکاپوی تبلیغ دوج کوین برای افزایش قیمت آن بودند، افزایش یافت.  طبق داده های کوین مارکت کپ، دوج کوین در میان 41 توکن مالی غیرمتمرکز برتر (DeFi)دی فای در رتبه 41 قرار دارد و سرمایه بازار آن در حدود 574 میلیون دلار است که رقمی بسیار کمتر از سایر ارزهای رمزپایه است.  به عنوان مثال ، سرمایه بازار بیت کوین بیش از 448 میلیارد دلار است.