تتر یکی از استیبل کوین های محبوب بازار ارز های دیجیتال محسوب می شود، بازار این رمز ارز این روز ها با توجه هرچه بیشتر کاربران، رشد قابل توجهی را تجربه کرده، با بررسی آمار ها متوجه خواهید شد که ارزش بازار تتر در ابتدای سال 2020 میلادی در حدود 4 میلیارد دلار بوده اما با رشد چشمگیر در حال حاضر ارزش بازار این رمز ارز به 15 میلارد دلار رسیده است.

درست متوجه شدید، بازار تتر در کمتر از یکسال رشد 11 میلارد دلاری را تجربه کرده، جالب است بدانید که تنها در ماه اخیر ارزش بازار این استیبل کوین 3 میلیارد دلار افزایش یافت و از آستانه 15 میلیارد دلار عبور کرد، اما دلیل اصلی آن چیست؟

 

ارزش بازار تتر

 

ارزش بازار تتر

برای بهتر متوجه شدن علت افزایش ارزش بازار تتر ابتدا باید با مفهوم حوزه defi چیست؟ آشنا باشید. بنظر می رسد که موج ورود افراد به حوزه دیفای سبب رشد هرچه سریع تر بازار این استیبل کوین شده، در ماه های اخیر روزانه چندین استخر استخراج برای بدست آوردن تتر تشکلیل شده است، زیرا میزان تقاضای افراد برای این رمز ارز افزایش چشمگیری داشته، به طوری که طبق آمار های موجود میانگین ارزش تتر های انتقال یافته در روز از پی پال بیشتر شده است.
در پی رسیدن ارزش بازار این استیبل کوین به 15 میلیارد دلار، بنیاد تتر اطلاعیه ای را منتشر کرد و گفت تتر همچنان پایدار ترین، امن ترین و نقد ترین ارز دیجیتال موجود در بازار می باشد.

آمار های موجود در بازار نقل و انتقالات تتر نشان می دهد که بخش بزرگی از معاملات این ارز دیجیتال متعلق به صرافی های متمرکز مثل بایننس و بیتفینکس است، این دو صرافی در ماه جاری حدود 2 میلیارد دلار از گردش بازار این رمز ارز را به خود اختصاص داده اند.

همانطور که می دانید امکان انتقال و دریافت تتر از شبکه های مختلفی مثل ERC20، TRC20 و OMNI امکان پذیر بوده و ارزش هر کدام این شبکه ها با یکدیگر متفاوت است، در واقع 15 میلیارد دلار ارزش بازار تتر مجموع ارزش این 3 شبکه می باشد، جالب است بدانید که ارزش بازار تتر در شبکه اتریوم یا همان ERC20 بیش از 10 ملیارد دلار، در شبکه TRC20 یا ترون در حدود 4 میلیارد دلار و در شبکه OMNI حدود 1.3 میلیارد دلار است. لازم به ذکر است که شبکه های مختلف تتر تفاوت های کوچکی با یکدیگر دارند، به عنوان مثال برای خرید تتر در شبک TRC20 نیازی به پرداخت کارمزد نمی باشد. نظر شما در رابطه با این استیبل کوین چیست؟ آیا ارزش بازار این رمز ارز باز هم افزایش خواهد یافت؟