با دستیابی بیت کوین به سطح بالاتر از 50،000 دلار ارزش بازار بیت کوین در روز سه شنبه دوباره از 1 تریلیون دلار فراتر رفت، این ارز دیجیتال با رسیدن به سطح جدید در حال حاضر با قیمت 54 هزار دلار معامله می شود، البته فقط بیت کوین نیست که روز بروز از سطح های کلیدی عبور می کند بلکه Ethereum نیز با بیش از 1800 دلار در حال افزایش است. طی دو هفته گذشته تا اکنون این دومین باری است که بیت کوین در این جایگاه قرار می گیرد اما آیا این بار می تواند موقعیت خود را حفظ کرده و به زیر 50،000 دلار اصلاح نخورد؟

 

 

دلایل افزایش قیمت بیت کوین در این هفته 

همانطور که می دانید با بالا رفتن قیمت بیت کوین ارزش آن از 1 تریلیون دلار به بالا احتساب می شود، اما عوامل محرکی نیز در این صعود قیمتی دست داشتند. علاوه بر ذخیره بیت کوین توسط شرکت های بزرگ هلدر ها نیز با به فروش نگذاشتن کوین های خود باعث توازن در بازار و جلوگیری از سقوط قیمت شدند. اما از دلایل اصلی و تاثیرگذار در ادامه مقاله توضیح داده شده است.

 

 

بسته معیشتی دولت آمریکا

دولت آمریکا بسته های اقتصادی برای مقابله با کورونا برای مردم آمریکا در نظر گرفته است که طبق گزارشات نیمی از این بسته صرف خرید بیت کوین و ارز های دیجیتال دیگر توسط مردم می شود. زیرا محرک اصلی افزایش ارزش دلار بوده و ارزش این بسته ها معادل با ۱۰۲۵۰ دلار است. پیتر برانت اعلام کرده بعد از خرید ملک بیشترین سرمایه خود را به بیت کوین اختصاص داده است و به مردم نیز توصیه می کند از مزایای بلند مدت بیت کوین استفاده کنند.

 

 

حمایت هلدر ها در زمان کاهش قیمت

طبق تحقیقات اندیکاتور ها معامله گران علاقه ای به فروش بیت کوین های خود ندارند و این در حالی است که قیمت به زیر 50،000 دلار رسید اما باز هم تریدر ها کوین های خود را نگه داشتند و معتقد بودند این پایان روند صعودی بیت کوین نیست. همین مسئله باعث شد عرضه بیت کوین به طور ناگهانی بالا نرود و سبب افت آن نشود.

 

 

شاخص ترس در تحلیل تکنیکال بیت کوین 

هفته گذشته با کاهش قیمت بیت کوین شاخص ترس و طمع در جایگاه 38 از 100 بود اما این هفته با افزایش قیمت به جایگاه 81 بازگشته است و این به این معنی است معامله گران دیگر از خرید بیت کوین نمی ترسند و بالعکس بسیار مشتاق خرید و معامله هستند که این موضوع جون تازه ای به بازار خرید و فروش رمز ارز بخشیده است.

 

 

همچنین طبق تحقیقات Glassnode دلیل عمده افزایش قیمت بیت کوین خرید های عظیم سازمانی است، حجم زیادی از بیت کوین توسط شرکت های بزرگ خریداری شده و این باعث کمبود موجودی کوین داخل بازار شده است که همین امر نیز در افزایش ارزش و قیمت بسیار تاثیر گذار است.