اتر، دومین ارز دیجیتال محبوب جهان از روز پنجشنبه به فشار خود برای ورود به قلمرو صعود افزود و همچنان به روند عالی خود ادامه می دهد. در حالی که تلاش های بیت کوین طی دو روز گذشته در عبور از مرز 57 هزار دلار شکست خورد، اتریوم به جایگاه های بالاتر دست یافت و با اوج رقم معامله شد. در حال حاضر ملکه رمز ارز ها با بالا ترن نرخ تاریخ خود یعنی 2951.45 دلار خرید و فروش می شود و در آستانه رکورد شکنی تا سطح 3،000 دلار است.

 

 

برسی حرکت آلتکوین ها

با آنکه قیمت بیت کوین پیشرفت چشمگیری نداشته و دوباره به زیر سطح 57 هزار دلار بازگشته است، برخی از آلتکوین های بازار کریپتوکارنسی حرکتی کاملا تصاعدی را در پیش گرفته اند. دوج کوین و اتریوم دو مورد از آلتکوین های صعودی بازار هستند که از روند عالی خود بازنمانده و همچنان رو به پیشرفت می باشند، در حال حاضر قیمت دوج کوین 5 درصد افزایش را شاهد بوده و قیمت اتریوم نزدیک به 3 هزار دلار می باشد. اما برخی از آلتکوین ها با کاهش قیمت BTC با روند نزولی همراه شده و قیمت آن ها رو به پایین رفتن است، از آلتکوین های نزولی بازار می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

• ریپل، 6 درصد کاهش
• کاردانو، 2.5 درصد کاهش
• پولکادات، 2.1 درصد کاهش
• یونی سواپ، 2.8 درصد کاهش
• لایت کوین، 1 درصد کاهش

 

 

با این حال ریزش قیمت بیت کوین و شکست در بازگشت به جایگاه های بالاتر، باعث کاهش ارزش بازار ارز دیجیتال نیز شد و در حال حاضر ارزش کل بازار کریپتوکارنسی 2.18 تریلیون دلار احتساب می شود که یعنی شاهد کاهش 47 درصدی ارزش بازار ارز دیجیتال هستیم. اتریوم در طی 24 ساعت گذشته 2 درصد افزایش قیمت را شامل شده است که این روند تصاعدی سبب نزدیک شدن رمز ارز ETH به 3 هزار دلار شده است.

همچنین با رشد اخیر اتریوم، بازار اتر 314.2 میلیارد دلار ارزش دارد که حدود 15.5 درصد از گردش رمز ارز های کل جهان را تشکیل می دهد، در حالی که گردش ارز دیجیتال بیت کوین به زیر 50 درصد از کل بازار کریپتو رسیده است.