بازی‌ های بلاکچین برای بازیکنان و توسعه‌ دهندگان یک روش سرمایه گذاری جدید هستند و این پتانسیل را دارند که طرز فکر ما در مورد تجربه بازی و نحوه گذراندن اوقات فراغت خود را تغییر دهند. بهترین بازی‌ های بلاکچینی با استفاده از قراردادهای هوشمند، توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT) و توکن‌ های حاکمیتی می‌ توانند تجربه‌ ای فوق‌ العاده ارزشمند را ارائه دهند که علاوه بر سرگرمی و هیجان، یک درآمد پرسود را نیز فراهم می‌ کنند. در این راهنما از تتر ایران به معرفی برترین بازی‌ های بلاکچینی که امکان کسب درآمد را فراهم می‌کنند، می‌پردازیم.

کسب درآمد از بازی‌های ارز دیجیتالی

بازی‌های بلاکچین یکی از سریع‌ترین روش‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذارای و‌ کسب درآمد هستند. بازی‌های بلاکچین به عنوان صنعتی مملو از نوآوری، لیست برترین بازی‌های خود را دائماً با عناوین جدید و هیجان انگیز تجدید می‌کنند. بازی‌های رمزنگاری Play-to-Earn (P2E) نه تنها سرگرم کننده، بلکه سودآور نیز هستند. برخلاف بازی‌های ویدیویی سنتی، که برجسته‌ترین دستاوردهای شما دارایی‌های درون بازی و تکمیل ماموریت‌ها هستند، بازی‌های بلاکچین به شما این امکان را می‌دهند که در حین بازی درآمد کسب کنید.  شما می‌توانید برای انجام هر نوع بازی بلاکچینی، ارز دیجیتال کسب کنید و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید با پاداش‌های خود چه کنید.  بنابراین، اگر کنجکاو هستید که از طریق بازی‌های بلاکچینی درآمد بیشتری کسب کنید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

معرفی برترین بازی‌های بلاکچینی

بازی بلاکچینی

به دلیل فناوری بلاکچین که تجارت واقعی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را امکان‌پذیر می‌کند، صنعت بازی‌های کریپتو میلیاردها دلار ارزش دارد. همچنین اقتصادهای دیجیتالی ایجاد شده‌اند که به کاربران برای بازی در این پلتفرم‌ها پول می‌دهند. بازی‌های کسب درآمد که به عنوان بازی‌های بلاکچینی تعریف می‌شوند به بازیکنان اجازه می‌دهند از لحاظ گیم‌پلی از آن‌ها لذت ببرند. بازیکنان با انجام نبردها، پرورش شخصیت‌های درون بازی، تکمیل ماموریت‌ها یا کارهای دیگر می‌توانند نوعی ارز درون بازی دریافت کنند که بعداً می‌تواند برای خرید NFT استفاده شود یا مستقیماً به کیف پول رمزنگاری منتقل شده و به ارز فیات تبدیل شوند. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت بازی‌های بلاکچینی روند خرید و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال را آسان‌تر کرده‌اند، به طوری‌که هر فرد با داشتن حداقل سرمایه نیز می‌تواند با ساخت اکانت و بازی به درآمد دلاری برسد.

دیسنترالند

دیسنترالند پلتفرمی است که بر روی اتریوم اجرا می‌شود و به دنبال ایجاد انگیزه در شبکه جهانی از کاربران برای راه اندازی دنیای مجازی مشترک است.
کاربران Decentraland می‌توانند در حالی که در این دنیای مجازی کاوش، تعامل و بازی می‌کنند، املاک دیجیتالی را خریداری کنند و بفروشند. بازی بلاکچینی دیسنترالند یک بازی‌ بلاکچینی درآمدزا است که برای ردیابی بسته‌های املاک و مستغلات تعریف شده توسط توکن‌های LAND ساخته شده است. دیسنترالند از بلاک‌چین اتریوم برای ردیابی مالکیت سرزمین‌های دیجیتالی خود استفاده می‌کند و به کاربران خود توصیه می‌کند که توکن‌های مانا را در کیف پول‌های اتریوم نگهداری کنند. MANA نقشی حیاتی در دنیای مجازی دیسنترالند ایفا می‌کند و می‌تواند برای تراکنش‌های درون اکوسیستم و مشارکت در مدیریت نرم افزار آن استفاده شود.
 برای مثال،  MANA  به کاربران این امکان را می‌دهد که با شخصی سازی آواتارهای خود، تعامل با سایر کاربران و کاوش متاورس آن، با پلتفرم ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، مالکیت MANA به کاربران این امکان را می‌دهد که در مورد به روز رسانی سیاست‌ها، مزایده‌های LAND و امکانات دیگر برای بهبود پلتفرم رای دهند. هنگامی که زمین‌ها به حراج گذاشته می‌شوند، توکن‌های MANA مورد استفاده برای خرید بسته‌ها سوزانده می شوند، یا از گردش خارج می‌شوند، که باعث کاهش تورم عرضه MANA می‌شود، که این می‌تواند با رشد پلتفرم با کاربران جدید، ارزش توکن را تحت فشار قرار دهد.

اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی یک پلتفرم بازی آنلاین است که اساس کار آن موجودات پوکمونی هستند که به Axies معروفند. بازیکنان می‌توانند Axies را به عنوان حیوانات خانگی مجازی با آرزوی نبرد، پرورش، جمع آوری، بزرگ کردن و ساختن املاک شخصی خود در بازی جمع آوری کنند.  چیزی که Axie Infinity را از دیگر بازی‌های آنلاین متمایز می کند، هم افزایی است که بین بازی‌های آنلاین استاندارد و بلاکچین ایجاد کرده است. پلتفرم بازی اکسی اینفینتی از یک طراحی ویژه بهره می‌برد که به کاربران این اجازه را می‌دهد دارایی‌های درون بازی خود را به ارز فیات تبدیل کنند و به بازیکنان در سطح حرفه‌ای پاداش می‌دهد.  این بازی پس از اتصال موفقیت آمیز حساب‌ها به کیف پول‌های دیجیتال، بازیکنان می‌توانند با بازار دیجیتال تعامل داشته باشند.  برای بازی، کاربران به سه محور نیاز دارند.  هنگامی که بازیکن دارای سه Axies باشد، می‌تواند برنامه را دانلود کرده و شروع به بازی کند. تفاوت‌های زیادی در مورد هزینه Axie وجود دارد زیرا میانگین قیمتی که پرداخت می‌شود بر اساس عواملی مانند نادر بودن، تجربه، ویژگی‌ها و نوع  آن‌ها در نوسان است.  اکسی اینفینیتی به عنوان یکی از برترین بازی‌های بلاکچینی شناخته می‌شود.  آیتم‌های دیجیتال اکسی اینفینیتی مانند موجودات Axie توسط NFT ها نمایش داده می‌شوند.

 سندباکس

سندباکس بیشتر به خاطر دو فیلم فوق‌العاده موبایلی خود، The Sandbox (2011) و The Sandbox Evolution (2016) شناخته می‌شود که در مجموع موجب 40 میلیون دانلود در سیستم‌های iOS و Android شدند.  در سال 2018، توسعه دهنده Pixowl تصمیم گرفت این IP بازی موفق محتوای تولید شده توسط کاربر و جامعه بزرگ سازندگان را از موبایل به اکوسیستم بلاک چین بیاورد.  هدف از توسعه این بازی، ایجاد اختلال در سازندگان بازی‌های موجود مانند Minecraft و Roblox با ارائه مالکیت واقعی سازندگان به عنوان توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و پاداش دادن به آنها برای مشارکت در اکوسیستم بود. پلتفرم بازی بلاک چین سندباکس از سه محصول یکپارچه تشکیل شده است که با هم یک تجربه جامع برای تولید محتوای ایجاد شده توسط کاربر (UGC) ارائه می‌کنند.  

-    VoxEdit یک سیستم بسیار سادت و قدرتمند برای مدل سازی، ایجاد NFT و اشیا سه بعدی در پلتفرم اکسی اینفینتی است.   وکسل‌ها، که پیکسل‌های سه بعدی مربعی شبیه به بلوک‌های ساختمانی هستند، می‌توانند با استفاده از VoxEdit دستکاری شوند تا محتواهای جدید و خلاق ایجاد کنند.  پس از ساخت، اشیاء را می‌توان از VoxEdit به بازار Sandbox صادر کرد تا به دارایی‌های بازی NFT تبدیل شود.

-    بازار NFT Sandbox به کاربران این امکان را می‌دهد تا آثار NFT خود را که با VoxEdit ساخته شده‌اند آپلود، منتشر کرده و به فروش برسانند.  آثار تولید شده نخست در یک شبکه IPFS قرار می‌گیرند تا یک فضای ذخیره سازی غیرمتمرکز ایجاد کنند و در پایان برای اثبات مالکیت دارایی‌ها در بلاک‌چین ثبت می‌شوند.  پس از انجام این کار، محتواهای ایجاد شده به دارایی تبدیل می‌شوند که می‌توانند با ارائه یک پیشنهاد فروش اولیه در بازار، فروخته شوند.

-    Sandbox Game Maker به همه کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های سه بعدی شگفت انگیز را به صورت رایگان بسازد.  به لطف ابزارهای اسکریپت بصری در دسترس برای ایجاد بازی‌های سه بعدی خیره کننده در چند دقیقه، نیازی به کدنویسی نیست.

لایت نایت

لایت نایت

لایت نایت یکی دیگر از برترین بازی‌های بلاکچینی است که توسط Satoshi’s Games ساخته شده است.  انتشار این بازی در جشن اولین کنفرانس بزرگ در شبکه لایتنینگ، کنفرانس شبکه لایتنینگ (LNConf) انجام شد که این کنفرانس در تاریخ 19 و 20 اکتبر 2019 برگزار شد.  تیم برجسته Satoshi Games لایت ‌نایت را به‌ عنوان اولین بازی سبک بتل رویال معرفی کرد که دارای ادغام پرداخت خرد بیت‌کوین (BTC) از طریق شبکه‌ای از کانال‌ها و گره‌های لایه دوم است.  رولدان مجری این بازی طی اظهاراتی برخی از جزئیات اولیه عملکرد آن را فاش کرد. یکی از ویژگی‌های اصلی این است که لایت‌ نایت از مفهوم کمیابی نیز مانند ارز بیت‌کوین استفاده می‌کند. لایت نایت در واقع یک بازی بسیار هیجان انگیز چند نفره است که بازیکنان با شلیک کردن به حریفان خود در بازی و دریافت آیتم‌های درون بازی، پاداشی به شکل بیت کوین دریافت می‌کنند که پس از اتمام و خروج از بازی می‌توانند دارایی‌های خود را با کمک شبکه لایتنینگ به ارز فیات تبدیل کنند.

استاراطلس

استار اطلس

استار اطلس Star Atlas یک بازی ویدئویی استراتژیک  مبتنی بر بلاک چین با مضمون فضایی است که بر روی بلاک چین Solana ساخته شده است.  استاراطلس یک متاورس چند نفره بسیار بزرگ است که در آینده‌ای بسیار دور و در سال 2620  میلادی تحقق می‌یابد. تیم توسعه دهنده استار اطلس از پیشرفت‌های جدید فناوری با استفاده از Nanite Unreal Engine 5 استفاد می‌کند تا بازی‌های ویدیویی با کیفیت و با تجربیات بصری را ایجاد کند. بازیکنان در متاورس Star Atlas می‌توانند توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در استار‌اطلس معامله کنند و از اقتصادی برخوردار شوند که نشان‌ دهنده ملموس بودن، مالکیت و ارزش دارایی‌های دنیای واقعی است. استار اطلس بر روی بلاک چین Solana ساخته شده است و بنابراین، از توان عملیاتی شبکه بهره می‌برد که از 50000 TPS بسیار بالا (تراکنش در ثانیه) پشتیبانی می‌کند.  سولانا به عنوان یکی از سریع‌ترین، ایمن‌ترین و مقاوم‌ترین شبکه‌های بلاک چین معرفی می‌شود که یک زیرساخت باز را فراهم می‌کند که می‌توان از آن برنامه‌های غیرمتمرکز ساخت.  

گادز آنچیند

گادز آنچیند

گادز آنچیند Gods Unchained یکی از اقدامات جدید صنعت بازی در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال و همچنین یکی از روش‌های نوین کسب درآمد از بازی است.  گادز آنچیند یک بازی کارتی تجارت آنلاین رایگان است که شبیه Magic: The Gathering Arena عمل می‌کند.  بازی ویدیویی Gods Unchained در واقع یک بازی کارتی تجاری است که برای بازی کردن به کاربران مبلغی را به عنوان پاداش پرداخت می‌کند.  بازیکنان در این بازی می‌توانند توکن بومی GODS را که به عنوان یک روش پرداخت در طول بازی عمل می‌کند، به دست آورند.  کارت‌های کمیاب ارزش واقعی منحصربه‌فردی دارند، زیرا می‌توان آن‌ها را برای GODS فروخت که می‌تواند به پول فیات منتقل شود.  این مدل به بازیکنان انگیزه بیشتری برای بازی می‌دهد زیرا مالکیت کامل بر دارایی‌های ارزشمندی که در طول زمان جمع‌آوری می‌کنند، دارند. این بازی اولین بار در سال 2018 زمانی که اولین فروش کارت اسطوره ای خود را انجام داد، معرفی شد.  از آن زمان، آن‌ها میلیون‌ها کارت را فروختند، ۱۵ میلیون دلار سرمایه در سری A جمع‌آوری کردند و اولین فصل بازی خود را راه‌اندازی کردند. محبوبیت این بازی همراه با سایر بازی‌های مبتنی بر NFT و رمزنگاری است که توجه کاربرانی را که می‌خواهند در حین بازی و سرگرمی کسب درآمد کنند، به خود جلب می‌کنند.

فارمرز ورلد

فارمرز ورلد

Farmers World یک بازی غیرمتمرکز NFT و یک بازی‌ بلاکچینی درآمدزا است که بر روی بلاک چین WAX کار می‌کند.  این بازی بر اساس پیش فرض Game-Fi و NFT ساخته شده است.  بازیکنان در فعالیت‌های کشاورزی مختلف شرکت می‌کنند، با کشاورزان دیگر تعامل می‌کنند، منابع زیادی را کشف می کنند، ابزار خریداری می‌کنند و زمین می خرند. شما می‌توانید در این بازی محصولات متنوعی پرورش دهید و توکن‌هایی را که از این راه به دست می‌آورید با WAXP مبادله کنید.  همچنین می‌توانید تجهیزاتی برای ساخت NFT بسازید که می‌توانید به بازیکنان دیگر بفروشید.  توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دارایی‌های دیجیتال اصلی و متمایز هستند که قابل مبادله نیستند.  برای مثال، ابزار، زمین و حیوانات این بازی، توکن‌های غیرقابل تعویض هستند. هر عنصر از بازی فارمرز ورلد منحصر به فرد است و عملکرد خاص خود را در بازی دارد.