همانطور که می دانید برای نگهداری، ارسال و دریافت ارز دیجیتال به یک مکان مناسب به نام کیف پول نیازمندید. کیف پول‌ های آنلاین ارز دیجیتال روی فضای ابری به اجرا درآورده می‌ شوند، بنابراین از هر سیستم و کامپیوتری و همچنین از هر مکانی می‌ توانید به آنها دسترسی داشته باشید. در کیف پول‌ های آنلاین، با ثبت نام در وب سایت مورد نظر می‌ توان صاحب کیف پول دیجیتالی شد و در این نوع از کیف پول کلید خصوصی شما بر روی سرور شخص و یا شرکت دیگری نگهداری می‌ شود. باید توجه داشت که ارائه دهندگان خدمات کیف پول آنلاین علاوه بر داشتن سابقه اثبات شده در تأمین امنیت پول رمزپایه مشتری، قابل اطمینان باشند و در کشورهای کمتر توسعه یافت شرکت ها ثبت نشده باشند. برای استفاده از کیف پول آنلاین نیازی به هیچ نرم افزار نیست و تنها باید از یک مرورگر که در تمامی کامپیوتر ها، گوشی های هوشمند وجود دارد استفاده کنید. کیف پول های تحت وب به صورت آنلاین اجرا می شوند و برای دسترسی به این کیف پول های نرم افزاری باید به سایت سازنده کیف پول مراجعه کرد.  

 

کیف پول ابری یا آنلاین

 

می توان گفت که کیف پول های ابری جزوی از کیف پول های گرم می باشند، تفاوت کیف پول سرد و کیف پول گرم در قابل دسترس بودن و امنیت آنها است به این صورت که کیف پول های گرم قابل دسترس تر بوده اما کیف پول های سرد امن تر می باشند.

مزایای کیف پول آنلاین

_با کیف پول های آنلاین ارزهای دیجیتال می‌ توانید معاملات سریع انجام دهید.
_اکانت کیف پول آنلاین برای قرار گیری در وب سایت به عنوان درگاه‌ پرداخت اینترنتی مناسب‌ ترند.
_با هر دستگاه و در هر مکان از دنیا به کیف پول دسترسی دارید.
_مدیریت انواع ارزهای مختلف در کیف پول آسان است.

معایب:

_ در حقیقت شخص ثالث وجوه شما را از طرف شما ذخیره می‌ کند و ریسک بسته شدن شرکت ثالث وجود دارد.
_خطر تهدیدات امنیتی آنلاین مانند کلاهبرداری و هک شدن، بیشتر از کیف پول سخت افزاری است.

 

کیف پول ابری یا آنلاین

 

 در حقیقت کیف پول ارزهای دیجیتال یک برنامه یا نرم افزار است که به کاربر این امکان را می‌ دهد تا ارز دیجیتال خود را ذخیره، ارسال و دریافت کند. کیف پول آنلاین ارز دیجیتال به منظور کمک کردن به شما در ذخیره و معامله سریع و راحت ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین، بیت کوین کش ، تتر و همچنین اتریوم طراحی شده است. کیف پول های دیجیتال محلی هستند برای ذخیره ارز های دیجیتال که شما می توانید از آن ها به راحتی هرچه تمام تر استفاده کنید. همانطور که برای نگهداری روزمره و حمل پول‌ های کاغذی از انواع کیف‌ پول‌ ها حساب بانکی کمک می گیرید، برای نگه‌ داری ارزهای دیجیتال هم از یک کیف پول مخصوص به نام والت ارز دیجیتال استفاده می‌کنیم. کیف پول ارزهای دیجیتال یک برنامه نرم افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی که به عنوان ابزاری برای امنیت معاملات در شبکه بلاک چین دارد را ذخیره می‌ کند و با بلاک چین‌ های مختلف ارتباط برقرار می‌ کند تا کاربران بتوانند انواع رمز ارزها را ارسال و دریافت و میزان دارایی دیجیتال خود را کنترل کنند. اگر می‌ خواهید از بیت کوین یا هر رمز ارز دیگری استفاده کنید، باید والت ارز دیجیتال را داشته باشید. کلیدهای عمومی در کیف پول ارز دیجیتال به عنوان یک آدرس یا یک کد رمزنگاری می باشد که به کاربران امکان می‌ دهد پیام، توکن یا کوین‌ های مختلف را از طریق آن دریافت کنند. این کلیدها اغلب به صورت رشته‌ های طولانی متشکل از حروف و اعداد انگلیسی هستند. کلیدهای عمومی از کلیدهای خصوصی بدست می‌ آیند و اگر از کلیدهای عمومی برای رمزگذاری پیام‌ها و تراکنش‌ها استفاده می‌ شود، از کلیدهای خصوصی برای رمزگشایی به کار برده می شود. به این ترتیب، فقط افرادی که کلید خصوصی دارند، می‌ توانند پیام ارسالی را رمزگشایی کنند.

اگر دسترسی به کلیدهای خصوصی خود را از دست دهید، احتمال اینکه دسترسی به کیف پول ارز دیجیتال از بین برود بسیار زیاد است. این کلیدها از طریق یک الگوریتم بسیار پیچیده بدست می‌ آیند که تقریبا هک شدن آنها را غیر ممکن می‌دسازد و از این کلیدها می‌ توان برای ردیابی مالکیت ارزهای دیجیتالی یا ذخیره، خرید و فروش بیت کوین و یا ارز های رمز نگاری شده دیگر استفاده کرد. استفاده از کیف پول ها یا والت های دیجیتال این کیف پول ها شما را از حمل پول نقد راحت می کنند و به وسیله آن ها به راحتی می توانید در هر مکان و هر زمانی خرید کنید. با حرکت به سمت معاملات آنلاین برای خرید و فروش بسیاری از چیزها، پیشرفت تکنولوژی نیز در این مسیر قرار گرفته است. امروزه شما میتوانید بسیاری از پرداخت های خود را با استفاده از کارت ها یا کیف پول های دیجیتال بدون پول نقد، در کمترین زمان ممکن و با امنیت بالا انجام دهید. کیف پول دیجیتال در واقع نسخه دیجیتالی کیف پول هایی است که با خود به هر جا می برید. این والت ها همه اطلاعات مربوط به پرداخت های شما را در خود جای می دهند، بنابراین به سادگی می توانید خریدهای خود را انجام دهید. حتی اگر یک کسب و کار دارید می توانید با این کیف پول های دیجیتال هم کار مشتریان را ساده تر کنید و هم پرداخت های آنها را تایید کنید.

 

کیف پول ابری یا آنلاین

 

کیف پول دیجیتال اپل پی

اپل پی که سامانه پرداخت روش‌ های نوین پول به شمار می‌ رود، برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد دنیای کیف پول های دیجیتال و پرداخت های موبایلی را به طور کلی متحول کرد. اما ایده کیف پول های دیجیتال با اپل پی آغاز نشد. این ایده به سال ۱۹۸۳ برمی گردد، زمانی که دیوید چاوم ارز دیجیتال را خلق کرد، ارز های دیجیتال تا دهه ۹۰ خیلی مطرح نبودند تا اینکه کیف پول های دیجیتال پیشرفت بسیاری را با خود به ارمغان آوردند. این موضوع به ویژه در سال ۱۹۹۸ با معرفی پی پال که نقل و انتقال امن پول بوسیله ایمیل است بیشتر حس شد.

امنیت کیف پول

یک کیف پول خوب باید در سایت های رسمی معرفی شده باشد. اعتبار یک کیف پول از مهم ترین نکاتی است که شما در هنگام انتخاب آن باید رعایت کنید. وب سایت تتر ایران نیز آموزش ساخت چند کیف پول مناسب و ایمن را برای شما شرح داده است. امنیت کیف پول یکی از مهم ترین ویژگی یک کیف پول به حساب می آید، امنیت کلمه ای است که در بستر اینترنت زیاد شنیده اید. زمانی که می خواهید یک کیف پول را ایجاد کنید باید از امنیت آن با خبر باشید. شما قرار است سرمایه تان را در آن کیف پول ذخیره کنید، بخواطر همین باید از امنیت آن اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است که بخشی از امنیت کیف پول به عهده کاربر است، یعنی شما که می خواهید از آن کیف پول استفاده کنید ابتدا باید اقداماتی در زمینه امنیت کیف پول انجام دهید. برای مثال فعال نمودن ویژگی تایید دو مرحله ای یکی از امکاناتی است که شما وظیفه دارید آن را فعال کنید. فعال بودن تایید دو مرحله ای می تواند از ورود هکران به کیف پول شما جلوگیری کند. در مرحله بعدی باید مراقب اطلاعات خصوصی کیف پولتان باشید. این اطلاعات خصوصی شامل رمز های عبوری که خودتان تنظیم کردید و همچنین کلید های خصوصی می شود. رمز های عبور و یا کلید های خصوصی کیف پول شما هیچ استفاده ای دیگری جزء استفاده در مکان مخصوصشان ندارد. به عنوان مثال رمز عبور برنامه کیف پول شما، جز استفاده در آن مکان، در مکان دیگری استفاده نمی شود.

 

کیف پول ابری یا آنلاین

 

کیف پول مای اتر ولت

 کیف پول مای اتر ولت یکی از معروف ترین کیف پول های آنلاین اتریوم می باشد. همچنین می توانید با رابط گرافیکی مای اتر ولت یک کیف پول اتریوم بر روی بلاکچین این ارز اجرا کنید. پس از انجام این کار می توانید با استفاده از این کیف پول اقدام به ذخیره سازی، ارسال و دریافت توکن های ارک 20 و همچنین اتریوم را فراهم کنید و با استفاده از این کیف پول به راحتی از طریق بلاک چین تراکنش های خود را کامل کنید.

از لحاظ امنیتی کیف پول مای اتر ولت هیچگاه کلید خصوصی کاربران را در خود ذخیره نمی کند بلکه کلید های خصوصی را بر روی سیستم عامل شما ذخیره می کند تا به طور کامل از آن به صورت امن نگه داری شود. این کیف پول برای اینکه امنیت را افزایش دهد، کلید های خصوصی را به صورت تصادفی و با استفاده از فناوری های خاص تولید می کند. اگر شما یک برنامه نویس هستید، بدانید که این کیف یک کیف پول متن باز است و می توانید پروژه آن را از سایت گیت هاب دانلود و سپس تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید. اگر ایده ای برای پیاده سازی امنیت بیشتر دارید، می توانید با پیاده سازی آن، امنیت کیف پول را چندین برابر کنید.

شاید در برخی از سایت ها دیده باشید که برای استفاده از این کیف پول مبلغی تعیین کرده اند. این کار کلاهبرداری است چراکه استفاده از این کیف پول به صورت کامل رایگان است و شما بدون نیاز به پرداخت هرگونه مبلغی می توانید به راحتی به این کیف پول دست پیدا کنید.