چگونه هودلر ارزدیجیتال باشیم و سود کلان برداشت کنیم؟ برای موفقیت در عرصه ارز دیجیتال باید قدرت ریسک ‌پذیری را ‌درکنار هوشیاری نسبت به نوسانات قیمت بیت کوین و تحلیل درست و تکنیکال از روند بازارداشت. اصولا سرمایه‌ گذارانی که با کمترین تغییرات دچار ترس شده و با نوسانات موقتی همسو می‌شوند، کسانی هستند که بیشترین زیان را نصیب خود می‌ کنند. یکی از استراتژی های موفق در معاملات ارز دیجیتال، هولد کردن است. این سرمایه گذاران با خرید و نگهداری بلند مدت رمزارز و مقاومت در برابر نوسانات گذرای قیمت، زمانی اقدام به فروش می ‌کنند که سود قابل توجهی عایدشان شود. اصولا این هلدر ها یک مزیت جمعی نیز برای بازار ارز دیجیتال دارند. آن‌ ها با نگهداری بلند مدت منابع مالی خود، باعث افزایش اعتبار سیستم ارز دیجیتال نیز می‌ شوند، برای دانستن اینکه چگونه هودلر ارز دیجیتال باشید با ما همراه باشید.

 

 

اصطلاح هودلر از کجا می ‌آید؟

 زمانی که وارد دنیای جذاب و پرنوسان کریپتوکارنسی می‌شوید، اصطلاحات جدید و شاید نامأنوسی را بشنوید که یکی از این اصطلاحات هودل (HODL) کردن است. ممکن است در وهله اول اینگونه تصور شود که اشتباه تایپی صورت گرفته، زیرا در زبان انگلیسی املای درست کلمه HOLD به معنای نگه داشتن می ‌باشد. اما باید اذعان داشت که "هودل " یک اصطلاح پرکابرد و اساسی در دنیای ارز دیجیتال است. این کلمه اولین بار توسط یک سرمایه ‌گذار که به دلیل کاهش قیمت بیت کوین در آستانه زیان مالی قرار داشت و در شرایطی نامساعد، در انجمن اینترنتی بیت کوین عنوان شد. با این مضمون که "علیرغم کاهش قیمت بیت کوین، رمزارز های خریداری شده را نگهداری می‌کنم". این اصطلاح توانست به عنوان یک استراتژی خلاقانه، توجه سایر سرمایه‌ گذاران را به خود جلب کند، تا جایی که توسط سرمایه‌ گذاران معتبر انجمن بیت کوین در سایت"HODLer Manifesto The" برای این سبک معاملاتی، قوانین خاص و مطلقی نوشته شد.

 

 

قوانین یک هودلر قوی و موفق بودن

1ـ قانون اول: یک هودلر به جای فروش ارز، آن را خرج می‌ کند.

 فروش ارز روند مشخصی دارد، سرمایه‌ گذار در شبکه بیت کوین و در سایت صرافی ‌های معتبر، با اعلام مقدار بیت کوین خود و قیمت مورد نظر، فروش خود را به ثبت می‌رساند. چنانچه شخصی سفارش خریدی مشابه پیشنهاد فروش را به ثبت برساند، فرایند تراکنش فروش انجام می ‌شود. اما در روند خرج کردن بیت کوین، می‌ توان از شرکت‌ های فعال در بیت کوین کالا و خدمات خریداری کرد و به این ترتیب منابع مالی در درون سیستم باقی‌ می‌ ماند. طبق این قانون فروش ارز یک اشتباه محسوب می ‌شود.

2ـ قانون دوم: یک هودلر قوی، فرصت ‌شناس است و زمان خرید را می ‌داند.

خرید ارز، زمانی باید انجام شود که به کمترین قیمت در برابر پول ملی سرمایه‌گذار رسیده باشد. یک هودلر موفق چنین فرصت‌ هایی را نباید از دست بدهدT او باید در زمان کاهش قیمت بیت کوین و ارز هایش در برابر ارزش پول ملی، بیشترین خرید را داشته باشد و از کاهش ارزش و قیمت بیت کوین و ارز هراسی نداشته باشد.

3ـ قانون سوم: هودلر موفق، باید آگاه، خستگی ‌ناپذیرو ثابت قدم باشد.

اخبار منفی و مشکلات همیشه لازمه عرصه رقابت و تجارت هستند. تجارت و ریسک، همزاد یکدیگرند. بنابراین نباید در برابر ناملایمات و مشکلات و خبر های مأیوس ‌کننده تسلیم شد.

آموزش خرید ارز دیجیتال در کف قیمت

 

4ـ قانون چهارم: یک هودلرموفق، کنترل مالی خود را شخصا در دست می‌ گیرد.

اساس و فلسفه ایجاد معاملات ارز های دیجیتالی بر مبنای معامله مستقیم، بلاواسطه و عدم نیاز به اعتماد سازی و صحت ‌سنجی واسطه‌ ها است. بنابراین حالت ایده آل این است که کنترل امور مالی، شخصا توسط خود هودلر انجام شود و کیف پول نرم افزاری و یا کاغذی جایگزین کیف پول های معمولی صرافی ‌ها و کیف‌ های آنلاین شود.

5ـ قانون پنجم: بهترین استراتژی برای خرج کردن ارز، خرید کالا و خدمات است.

یک هودلر علاوه بر اینکه سود خود را تامین می‌ کند، به اعتبار بخشی و وسعت سیستمی که در آن فعال است، کمک شایانی می ‌کند. به همین منظور در صورت لزوم، در خرج کردن ارز ها زیاده روی نکرده و اولین انتخاب او باید خرید کالا و خدمات از شرکت‌ هایی باشد که در برابر خدمات خود ارز دیجیتالی قبول می‌ کنند. به این ترتیب ضمن حفظ منابع مالی در داخل سیستم، به هودلر های دیگر نیز کمک خواهد شد.

6ـ قانون ششم: یک هودلر خوب، دید مثبتی دارد و مشاور خوبی برای سایرین است.

در مواردی ممکن است هودلر قصد فروش ارز به دوستان و آشنایان خود داشته باشد. در این صورت باید دراطلاع‌ رسانی به دیگران صادق بوده و نکات مثبت را برای آن‌ ها بازگو کند. در مجاب کردن دیگران برای خرید ارز هایش زیاده روی نکرده و ضمن ارائه مشاوره‌ های صادقانه و معرفی منابع سودآور، سعی در برانگیختن احساسات و افکار کاذب در آن‌ ها نداشته باشد.

 

 

 7ـ قانون هفتم: یک هودلر آگاه، بازیچه "پامپ و دامپ " ارز ها نمی ‌شود.

" پامپ" به زبان ساده و عامیانه به معنای بازارگرمی است. بعضی از سرمایه ‌گذاران با مانور های متقلبانه روی سهام و یا کالا هایی که کاهش قیمت داشته‌ اند، سرمایه‌ گذاری کرده و با تبلیغات وسیع و بازارگرمی سعی در فروش آن با سود بالا دارند که به این عمل اصطلاحا پامپ گفته می ‌شود. بعد از فروش این سهام و کالا ها و کسب سود های کلان، آن کالا با افت قیمت قابل توجهی مواجه شده و باعث زیان خریداران می‌شود که به این وضعیت " دامپ" اطلاق می‌ شود. بنابراین لازم است هودلر نسبت به این ترفند ها آگاهی داشته و دچار فومو و ترس از دست دادن سود و ارز های خود نشود.

8ـ قانون هشتم: یک هودلر موفق و قوی، فول نود اورجینال و مستقیم خود را دارد.

ممکن است بعضی نهاد ها و یا افراد پیشنهاد اجرای فول نود ( دسترسی اتصال به بلاک چین بیت کوین) شما را بدهند. این اشخاص حقیقی یا حقوقی معمولا به امکانات بهتری از قبیل پهنای باند بیشتر و یا منبع های پردازشی وسیعی دسترسی دارند اما مسلما هیچ شخصی مانند خود سرمایه ‌گذار با سرمایه خود صادقانه و دلسوزانه رفتار نخواهد کرد. بهتر است خود هودلر شخصا بر روند پیشرفت و انجام امور تجارت دیجیتال خود نظارت واقعی داشته باشد.