از آن جا که امروزه سرمایه گذاری بر ارزهای دیجیتالی بسیار پرطرفدار شده و اتریوم نیز یکی از معروف ترین این ارز ها با آینده ای روشن می باشد بسیاری از مردم برایشان جالب است روش استخراج این رمزرارز های مشهور را بدانند، استخراج اتریوم توسط کارت های گرافیک یا دستگاه های ای سیک انجام می شود که البته کارت های گرافیک روش معمول تری برای استخراج هستند.

 

 

مراحل استخراج

فرایند استخراج ارز های دیجیتال توسط ماینر ها و ماینینگ انجام می شود که در سه مرحله اصلی به اتمام می رسد، برای اطلاعات بیشتر در باره ماینینگ به صفحه ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟ مراجعه کنید.

تهیه ریگ قوی و کارامد: فرایند استخراج ارز دیجیتال بسیار قوی و پیچیده می باشد در نتیجه به دستگاه های پردازش قدرتمند نیز نیاز دارد پس ابتدایی ترین و البته مهم ترین مرحله شروع mining یا همان استخراج ارز رمز انتخاب سخت افزار قوی و مناسب استخراج است، در استخراج اصطلاحا به این دستگاه ها ریگ گفته می شود.

ایجاد کیف پول: استفاده از یک کیف پول مناسب برای استخراج اتر های دریافت شده و جمع آوری آن ها قدم بعدی است. کیف پول نرم افزاری همانطور که از نامش پیداست مانند یک حساب ذخیره می باشد که به دو صورت نرم افزاری یا سخت افزاری قابل استفاده است، کیف پول نرم افزاری به کیف پول های مجازی گفته می شود که در انواع مختلف روی موبایل و کامپیوتر نصب شده و ارزهای استخراج شده را در آن محل ذخیره می کنند. از بهترین کیف پول ها می توان به تراست والت و کوینومی اشاره کرد که آموزش کار با کیف پول تراست والت و کیف پول های دیگر را می توانید در وب سایت تتر ایران مشاهده کنید.

استخر استخراج: نصب نرم افزار مخصوص ماینینگ و پیوستن به استخر استخراج از دیگر عوامل موثر در استخراج اتریوم است، استخر به فضای مجازی گفته می شود که در آن تمام ماینر ها قدرت پردازش دستگاه های خود را با هم یکی کرده و فرایند استخراج را شروع می کنند. سود دهی وشانس بیشتر برای استخراج درست اتریوم مستلزم پیوستن به یک استخر استخراج می باشد. ازبهترین استخر های استخراج می توان به Ethermine، spark pool، 2fpool اشاره کرد.

 

 

ساخت بهترین ریگ برای استخراج

همانطور که گفته شد لازمه یک استخراج درست و سود ده استفاده از سیستمی قوی با قدرت پردازش بالا است، برای ساخت یک ریگ قدرتمند باید به نکات زیر توجه شایانی داشت.

کارت گرافیک قوی

برای استخراج تمام ارزهای دیجیتال استفاده از یک کارت گرافیک مناسب و کاربردی از اهیت بالایی برخوردار می باشد، از قدرتمند ترین و مناسب ترین کارت گرافیک های حال حاضر می توان از amd و nevidia نام برد که بسیار مطمئن بوده و به خوبی برای ماینر های دیگر کسب درامد کره اند.

 

 

ایجاد شاسی

شاسی مانند کیس کامپیوتر می باشد که قطعات ریگ و کارت گرافیک ها بر روی آن نصب می شوند که به صورت آماده می توان از بیرون تهیه کرد و یا می توان به صورت دستی آن را ساخت ولی باید توجه داشته باشید بسیار محکم ساخته شود زیرا شاسی مانند یک محافظ برای کارت گرافیک ها می باشد.

 

 

منبع تغذیه و رم

یکی از مهم ترین عوامل هر ریگ منبع تغذیه آن می باشد، پاور همان منبع تغذیه ریگ است و رم مورد نیاز برای ماینینگ اتریوم معمولا با 6 گیگ انجام پذیر است ولی با 8 گیگ و 12 گیگ نیز انجام می شود انتخاب رم به تعداد کارت های گرافیک بستگی دارد.

 

 

CPU یا پردازنده مرکزی

برای ماینینگ نیاز به پردازنده های قوی نیست اما اگر بخواهید سرعت اجرای نرم افزار ها بالا برود می توانید از پردازنده های با ظرفیت بیشتر استفاده نمایید.

 

 

درایو اس اس دی 

برای نصب سیستم عامل و اجرای نرم افزار ها به یک حافظه نیاز است که در استخراج اتریوم می توان از یک درایو 120 گیگابایتی استفاده کرد.

 

 

کابل ها 

 برای اتصالات اجزای ریگ به یک دیگر حتما باید از کابل های PCL EXPRESS USB استفاده شود تا مادربرد و کارت گرافیک را به هم متصل کند.

 

 

مادربرد مناسب

مادربرد نیز یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده ریگ است که انتخاب درست آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

اینترنت

و اما آخرین نکته قابل توجه استفاده از اینترنت مناسب است، در استخراج سرعت اینترنت زیاد مهم نیست بلکه ثابت بودن و قطع نشدن آن از اهمیت بیشتری برخوردار است، ماینینگ ارز دیجیتال بیشتر از آن که مصرف اینترنت داشته باشد مصرف برق دارد و ماینر ها با چهار یا پنج گیگ در ماه می توانند عمل استخراج را انجام دهند.