برای بسیاری از ما پیش آمده است که آدرس کیف پولمان تغییر کرده و آدرسی جدید برای والت مان تعیین می شود. این موضوع برای برخی از معامله گران ترسناک بوده و نسبت به امنیت آدرس های خود دچار شک و شبهه می شوند. ما در این مقاله می خواهیم علت تغییر آدرس بیت کوین را توضیح بدهیم و بدانیم آیا این عمل باعث به خطر افتادن دارایی امان می شود؟ با ما همراه باشید تا همه چیز درباره تغییر آدرس بیت کوین بدانید.

 

 

علت تغییر آدرس کیف پول

برخی از کیف پول های دیجیتالی بر اساس چارچوب HD ساخته شده اند که یک روش حفظ حریم خصوصی برای تولید و مدیریت آدرس ها به شمار می رود. کسانی که از کیف پول های مدل اچ دی مانند کوینومی، الکتروم و غیره استفاده می کنند حتما با این قضیه رو به رو شده اند که پس از هر تراکنش آدرس بیت کوینشان تغییر می کند، در صورتی که کیف پول های معمولی با یک آدرس همیشگی به نقل و انتقالات بیت کوین می پردازند.

در واقع باید بگوییم این عمل نه تنها سرمایه ما را به خطر نمی اندازد بلکه در افزایش امنیت یک کیف پول نقش اساسی دارد. در گذشته از کیف پول های معمولی استفاده می شد که تمامی انتقالات BTC با یک آدرس مشابه انجام می شد، اما کمی بعد کیف پول های اچ دی با هدف امنیت بیشتر و حفظ حریم خصوصی کاربران ایجاد شدند.

ویژگی جالبی که در مورد کیف پول های اچ دی وجود دارد، از کار نیفتادن آدرس های قبلی است. یعنی اگر شخصی به آدرس های قبلی شما بیت کوین ارسال کند هیچ مشکلی به وجود نیامده و بیت کوین ها پس از تایید به حساب شما واریز می شوند، برخی از معروف ترین کیف پول های اچ دی در زیر قرار گرفته است.

آموزش گام به گام کیف پول اتمیکبرسی و آموزش کار با کیف پول کوینومی

 

نحوه فعالیت کیف پول های HD 

تا این لحظه از مقاله متوجه شدید تغییر آدرس بیت کوین یکی از مزایای کیف پول ها می باشد و جای نگرانی از بابت عوض شدن آدرس ها پس از تراکنش وجود ندارد. اما چگونه آدرس ها تغییر می کنند؟ کیف پول های اچ دی ساختاری درخت مانند دارند که سلسله مراتبی از کلید ها را ایجاد می کند، کلید اصلی سید مبتنی بر استاندارد BIP32 در ریشه قرار می گیرد و در صورت بازیابی کلید سید در کیف پول اچ دی، الگوریتم درختی شروع به فعالیت کرده و تمام کلید های خصوصی موجود در درخت را با استفاده از استاندارد BIP32 استخراج می کند. پس از پایان جستجو درخت، تمام سرمایه شما باز می گردد.

 

 

هدف از تغییر آدرس بیت کوین چیست؟

همانطور که گفته شد تغییر آدرس بیت کوین پس از هر معامله، به افزایش امنیت و حریم خصوصی معامله گران کمک بسیار می کند. همه ما می دانیم بیت کوین از فناوری بلاک چین برخوردار می باشد و هر تراکنشی که برای انتقالات BTC مورد استفاده قرار می گیرد در بلاک چین نیز ثبت می شود. تغییر آدرس بیت کوین برای معامله گران این امکان را فراهم می کند تا تراکنش هایشان قابل پیگیری نباشد، زیرا هر بار تراکنش های شما با یک آدرس جدید در بلاک چین ثبت شده و پیگیری تراکنش ها توسط افرادی که آدرس حساب شما را دارند کاری دشوار می شود.

اما توجه داشته باشید حتما باید از کلید خود بک آپ بگیرید، با پشتیبان گرفتن از کلید تمام آدرس های پس از آن را نیز می توان به سادگی از طریق الگوریتم یا با حل معادلات ریاضی دوباره ایجاد کرد.

 

 

سخن آخر

کیف پول هایی که از قابلیت HD برخوردار هستند، والت هایی امن و کاربردی می باشند که در ناشناس ماندن آدرس های بیت کوین کمک شایانی دارند. این قابلیت باعث می شود کسانی که آدرس حساب شما را می دانند نتوانند به راحتی تراکنش هایتان را پیگیری کنند، در نتیجه هر بار که یک تراکنش جدید ایجاد کنید آدرس بیت کوین شما تغییر می کند.