رمز ارز دش همانند بیت کوین، ارزی دیجیتال است که از آن می توان برای پرداخت ها و نقل و انتقال پول استفاده کرد. این ارز دیجیتال بر روی تکنولوژی بلاک چین که بیت کوین به آن متکی است ساخته شده، اما توانسته این تکنولوژی را به شکل قابل توجهی بهبود دهد، یکی از معروف ترین و با قدرت ترین ارز های دیجیتال دش است، این پروژه در18 ژانویه 2014، توسط تیمی که به سرپرستی ایوان دوفیلد بود افتتاح شد. دش در ابتدا با نام ایکس کوین ارائه شده است و در فوریه 2014 نام پروژه به دارک کوین تغییر یافت است. این رمز ارز محبوب در نهایت با نام دش به بازار ارائه شد. 

 

دش چیست؟

 

معرفی ارز دیجیتال دش

قیمت دش نسبت به سایر ارز های دیجیتال بسیار مناسب می باشد، البته این بستگی به صرافی که ارز دیجیتال خود را از آن تهیه می فرمایید بستگی دارد. توسعه دهندگان آن مدعی هستند این ارز دیجیتال در اصل یک نوع پول نقد الکترونیکی غیر متمرکز هست که هدف آن ها این است بتوانند دش را به عنوان پول نقد واقعی مانند دلار، یورو و غیره به جریان بیندازند.

ارز دیجیتال بر اساس کد هسته اصلی بیت کویین به همراه ویژگی هایی جدید، مانند حریم خصوصی و تراکنش های ارزان و سریع طراحی شده است، دش یک بیت کوین با منبعی باز است که از بلاک چین استفاده می کند و همانند سایر ارز های دیجیتال دارای نرم افزار ها یا سخت افزار هایی به نام کیف پول است که امکان ذخیره کردن، دریافت و ارسال ارز دیجیتال را فراهم می کند. تفاوت دش با بیت کوین این است که تراکنش های آن سریع تر و ارزان تر هستند و ایجاد امکان تراکنش های ناشناس در آن وجود دارد.

 

 

دش از چه الگویی استفاده می کند؟

دش از الگو اثبات کار یا همان شیوه استخراج برای امنیت و تولید واحد های ارز دیجیتال جدید کمک می گیرد، الگو رمزنگاری شده دش X11، است که استخراج آن با پردازنده ، کارت گرافیک امکان پذیر می باشد.

اعتبار این ارز دیجیتالی مدیون ارائه حریم خصوصی بهتر و سرعت بیشتر تراکنش ها نسبت به بیت کوین (اطلاعات بیشتر در بیت کوین چیست؟) است و این ویژگی ها به کمک مدلی خاص همراه با مسترنود ها کسب می شود، مسترنود ها سرور های خاصی هستند که عملکرد مهم و حیاتی شبکه ارز دش را انجام می دهند. آن ها مسئول پردازش تراکنش های خصوصی، تراکنش های فوری، مدیریت و همچنین ذخیره سیستم هستند، مستر نود ها گروهی از کاربران عضو دش هستند که برای انجام یک سری از عملکرد های خاص پاداش دریافت می کنند.

کاربران مستر نود وظیفه انجام ویژگی های زیر را بر عهده دارند:

  • ویژگی ارسال فوری
  • ارسال خصوصی

در ویژگی ارسال فوری: کاربران می توانند با پرداخت کردن کارمزد بیشتر، تراکنش های خود را به صورت خیلی سریع و در کمتر از دوثانیه انجام دهند.

ویژگی ارسال خصوصی: به این صورت است که امکان تراکنش به صورت ناشناس و بدون رهگیری را فراهم می آورد.

 

 

امکانات دش به کاربران

دش به کاربران امکان ناشناس بودن در حین انجام تراکنش را می دهد و همچنین سابقه فعالیت و موجودی کاربران را غیر قابل دسترس می کند، یکی از ویژگی های با اهمیت دش در مقابل بیت کویین این است که این ارز دیجیتال از تکنولوژی برای ناشناس ساختن کمک می گیرد که این مقوله ناشناس ساختن تراکنش ها را توسط ترکیب کردن تراکنش هر فرد با تراکنش های دیگر کاربران انجام می دهد. اسم دش از ترکیب واژه های انگلیسی دیجیتال و پول نقد گرفته شده است، ارز دیجیتالی ویژگی های حائز اهمیتی دارد که آن را نسبت به بقیه رمز ارز ها مانند بیت کوین و لایت کوین متمایز می کند. خصوصیاتی که دش را به ارزی موفق و برتر برای انجام تراکنش به روش محرمانه و سریع تبدیل می کند این سه ویژگی است :

  • مسترنود ها
  • تراکنش های خصوصی
  • ارسال فوری

بر خلاف بیت کوین، دش سرویسی به نام ارسال خصوصی ارائه می دهد که تراکنش ها را محرمانه تر می کند، به همین علت تراکنش های آن قابل ردیابی نیستند و هویت کاربران در دسترس افراد تمام دنیا قرار نمی گیرد. یکی از مزیت های بزرگ و حائز اهمیت دش در مقایسه با بیت کوین، برتری است که سبب می شود ارزش این ارز دیجیتالی تعویض پذیر شود . شما می توانید این ارز دیجیتال محبوب را در وب سایت تتر ایران با کمترین کارمزد و بهترین قیمت معامله کنید.

 

 

تعویض پذیری دش چیست؟

ارز های فیات سنتی مانند (دلار، یورو، یا ین) همگی تعویض پذیر هستند، برای مثال اگر دو اسکناس 10هزار تومانی را بتوان با هم عوض کرد، اما هیچ تفاوتی بین ارزش اسکناس هایی که در جیب من وجود داشت با اسکناسی که شما دارید وجود ندارد. این مطلب شامل بیت کوین نمی شود، زیرا تراکنش های بیت کوین قابل ردیابی هستند و این امکان وجود دارد فردی بیت کوینی که در یک معامله غیر قانونی در گذشته را استفاده کرده است قبول نکند، اما از جایی که تراکنش های ارز دش را نمی توان ردیابی کرد سابقه آن ها ناشناخته است و این مسئله تمامی کوین های دش را برابر و تعویض پذیر می کند، به طور تقریبی حدود 10 دقیقه زمان لازم است تا یک تراکنش بیت کوین تاییدیه دریافت کند، اما یک تراکنش در سیستم بانکی تقریبا به صورت لحظه ای انجام می شود.

 

دش چیست؟

 

مسئله مقیاس پذیری، پذیرش عمومی و قیمت بیت کوین را زیر سوال برده است و دش این مشکل را با ارائه سرویسی خاص به نام ارسال فوری رفع کرده است. با کمک ارسال فوری، تراکنش های دش فورا توسط شبکه مسترنود تایید می شود، سرویس ارسال فوری هزینه ای به تراکنش های معمول ارز دیجیتال اضافه می کند، یک تراکنش معمولی در دش حدود 2.5 دقیقه زمان می برد تا تایید شود که باز هم نسبت به تایید 10 دقیقه ای بیت کوین پیشرفت بزرگی به حساب می آید. ارز دش همانند سایر رمز ارز ها راهی مطمئن برای انجام تراکنش بدون نیاز به واسطه یا شخص ثالث را فراهم می کند. ارز دیجیتالی که بر اساس تکنولوژی بنا شده است، گزینه ای اطمینان بخش می باشد، زیرا این فرآیند را به شکلی غیر متمرکز انجام می دهد. این ارز دیجیتالی به جای متکی شدن بر واحد های متمرکز مانند بانک ها، توسط 4 هزار سرور که در سر تا سر جهان پخش شده اند پشتیبانی می شود.