با آنکه بیت کوین با فراهم کردن امکان معاملات بدون شناسایی شدن، باعث ایجاد انقلاب عظیمی در تکنولوژی شد، اما با این حال لازم به ذکر می باشد که خرید بیت کوین بدون احراز هویت از خطرات جدی برخوردار است. در گذشته در انجام معاملات بیت کوین، حساسیتی برای تایید هویتی نبود و معامله گران به راحتی می توانستد بدون شناسایی شدن کیف پول خود را با BTC شاژ کنند، اما امروزه با مشکلاتی که به واسطه مجهول بودن اطلاعات افراد به وجود آمد تقریبا اکثر صرافی ها و وب سایت های معاملاتی برای خرید و فروش بیت کوین از معامله گران خود مدارک مربوط به اطلاعات شخصی شان را دریافت می کنند.

 

 

مراحل احراز هویت برای خرید بیت کوین

خرید و فروش رمز ارز معمولا از طریق سه روش رایج صورت می گیرد:

• انجام معاملات در وب سایت های خرید و فروش رمز ارز
• خرید و فروش در صرافی های خارجی
• خرید و فروش در صرافی های داخلی

همانطور که مشاهده کردید سه روش بالا برای خرید و فروش ارز های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه کار هر یک از این پلتفرم های معاملاتی متفاوت است، ممکن است برخی از آن ها تاکید ضروری بر احراز هویت داشته باشند و برخی دیگر تایید هویتی را بر عهده معامله گر می گذارند. احراز هویت کار پیچیده ای نیست و تنها نیاز به ارائه برخی اسناد شناسایی مربوط به فرد است، چنین اسنادی ممکن است از کپی گذرنامه و قبض های خدمات گرفته تا عکس های سلفی از خودتان که یک پیام سفارشی در اختیار دارید باشد. اما در این مقاله می خواهیم بدانیم چرا نباید بدون احراز هویت به خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارز ها پرداخت.

 

 

هک شدن حساب بانکی

یکی از خطرات خرید بیت کوین بدون احراز هویت در یک پلتفرم مالی، هک شدن حساب بانکی افراد می باشد. برای افراد سودجو هک حساب هایی که قابل شناسایی نیستند به مراتب راحت تر و بی دردسر تر است، زیرا پیگیری حساب شخصی که اطالاعات خود را هیچ کجا ثبت نکرده است کاری دشوار و تقریبا غیر ممکن است. اما اشخاصی که در یک وب سایت معتبر حساب خود را احراز هویت کرده اند از سرقت رمز ارز های خود جلوگیری می کنند.

دزدی بودن بیت کوین ها

واحد های بیت کوین نیز مانند پول های سنتی امکان دزدیده شدن دارد، به همین دلیل اگر تایید هویتی خود را انجام داده باشید حتی اگر بیت کوین های شما به سرقت نیز بروند قابل شناسایی و شکایت است. بالعاکس این ماجرا نیز وجود دارد، اگر بیت کوین هایی که شما دریافت می کنید دزدی باشد و صاحب آن ها احراز هویت کرده باشد شما می توانید بیت کوین های وی را پس بدهید. عمده مردم این تصور غلط را دارند که معاملات بیت کوین کاملا ناشناس هستند، در صورتی که تراکنش های بیت کوین تا حدودی قابل پیگیری می باشند.

 

 

ایجاد امکان پولشویی

با آنکه بیت کوین یک فناوری بسیار کاربردی و مفید است اما متاسفانه بسیاری از متخلافان و اختلاس گران با ارائه ندادن اسناد شناسایی خود پول های به سرقت رفته را تبدیل به بیت کوین می کنند و از این راه به کلاهبرداری مردم می پردازند. در این روش کلاهبرداران پول های به سرقت رفته را در شبکه بلاک چین پخش می کنند تا قابل شناسایی نباشد، اگر بخواهیم به زبان ساده تر توضیح دهیم ارز های تبدیل شده را به تراکنش های مختلف تقسیم می کنند تا منبع آن ها مشخص نباشد.
 با توجه به این حقیقت بیشتر متوجه می شود که احراز هویت از اصول مهم سرمایه گذاری در بیت کوین است.

عدم ارسال بیت کوین هایی سفارشی

برخی از فروشندگان فقط وعده انتقال بیت کوین به حساب سمایه گذاران را می دهند ولی در واقع هیچ انتقالی در کار نیست. امروزه افراد زیادی به کلاهبرداری های دیجیتالی مشغول شده اند و به تبلیغ فروش رمز ارز می پردازند. در این صورت اگر شما نیز به دام این فروشنده های جعلی گرفتار شوید با احراز هویتی که قبلا انجام داده اید می توانید این مسئله را مورد پیگیری قرار بدهید. البته در صورت احراز هویت نیز پیشنهاد می شود از فروشندگانی که دارای اعتبار نیستند خرید و فروش انجام ندهید تا به دردسر نیفتید.

آموزش بازیابی حساب مسدود شده بایننس

 

ریسکی بودن خرید و فروش از صرافی های خارجی

درست است که امکان احراز هویت در برخی صرافی های خارجی موجود است، اما بهتر است از وب سایت های معتبر ایران برای خرید و فروش بیت کوین اقدام کنید. زیرا در صورت بروز مشکل دست شما بازتر است و می توانید از راه های قانونی شکایت حاصل کنید اما دسترسی به صرافی های خارجی دشوار تر از صرافی های داخلی است.

همچنین بیشتر صرافی های خارجی به دلیل تحریم های دولتی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی دهند و اگر با آیدی کشور های دیگر احراز هویت انجام شود در صورت متوجه شدن صرافی مورد نظر دارایی شما مسدود می شود. از آنجا که دارایی های دیجیتالی نسبت به پول سنتی جدید تر هستند هنوز قانونگذاری های مشخصی برای آن ها ایجاد نشده است، در نتیجه بهتر است با احراز هویت به حفظ رمز ارز های خود بپردازید.