بیت کوین یکی از موفق ترین دارایی دیجیتال است که در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاماتو به وجود آمد و به قیمت 0.003 دلار ارزش گذاری شد، این درحالی است که امروزه با قیمت 60،000 دلار خرید و فروش می شود و ارزش بازار آن به 1.07 تریلیون دلار رسیده است. البته در آن زمان کسی از این سیستم پرداخت مالی دیجیتال اطلاعی نداشت و اولین صرافی آنلاین آن در سال 2010 تاسیس شد.

 

 

سازمان هایی که بیشترین بیت کوین را دارند

درست است بیت کوین یک سیستم پرداخت غیر متمرکز می باشد اما بسیاری از افرادی که جزو ارگان های متمرکز محسوب می شوند نیز بیت کوین خریداری کرده اند که در ادامه مقاله از آن ها نام برده ایم. غیر متمرکز بودن بیت کوین به معنی انجام معاملات بدون واسطه و بر پایه بلاک چین است، فناوری بلاک چین هسته مرکزی بیت کوین است که تمام تراکنش ها و داده ها داخل آن ثبت می شود. در حال حاضر بیت کوین با قیمت 60 هزار دلار معامله می شود اما اکثر کسانی که بیشترین تعداد واحد های بیت کوین را خریداری کرده اند در زمان کاهش قیمت تهیه کرده اند که با افزایش قیمت شدید بیت کوین این استراتژی بسیار به نفعشان شده است. چون این افراد با قیمت خیلی کمی بیت کوین خریده اند با نوسانات قیمت شامل ضرر نمی شوند زیرا هیچ گاه قیمت به کف نمی رسد.

 

 

صرافی ها بزرگترین دربردارنده بیت کوین

همانطور که می دانید صرافی های ارز دیجیتال بیشترین میزان واحد بیت کوین را در اختیار دارند، طبق جدید ترین آمار از سال 2019 حدود 6.7 درصد از کل بیت کوین در صرافی ها جمع آوری شده است. 5 مورد از بهترین و معروف ترین صرافی های ارز دیجیتال را برای شما نام برده ایم:
•    بایننس یا binance
•    بیترکس یا Bittrex
•    هیوبی یا Huobi
•    بیت فینکس یا Bitfinex
•    بیت استمپ یا Bitstamp

هر کدام از این صرافی ها برای ذخیره دارایی شما بسیار مناسب بوده و از امنیت بالایی برخوردار می باشند. مقاله معرفی صرافی بایننس توسط وب سایت تتر ایران برای شما عزیزان نوشته شده است.

 

 

دولت فدرال آمریکا دارنده بیشترین بیت کوین 

درست است فدرال جزو دسته دولت و ارگان متمرکز است اما بیشترین میزان بیت کوین های توقیف شده در دست فدرال است. FBI با توقیف 144000 بیت کوین از فروشگاه آنلاین راه ابریشم و به حراج گذاشتن آنها سود خوبی به دست آورد. همچنین امروز در تاریخ 24 اسفند دولت فدرال حجم 5.77 میلیون دلار بیت کوین ایران را توقیف کرد. این سازمان اعلام کرده است هر کس بخواهد از بیت کوین استفاده کند باید مالیات بپردازد و استخراج کنندگانی که به صورت ناشناس به ماینینگ بیت کوین می پردازند شغلشان غیر قانونی بوده و با آنها برخورد خواهد شد.

 

 

افرادی که بیشترین بیت کوین را دارند

علاوه بر سازمان های متمرکز افرادی در جهان هستند که بیشترین میزان بیت کوین را برای خود انتخاب کرده اند. این افراد در حال حاضر از ثروتمند ترین اشخاص جهان هستند که تعداد زیادی از واحد های بیت کوین را خریداری و ذخیره کرده اند. کسانی که در دامه نام می بریم همان نهنگ بازار که از اصطلاحات ارز دیجیتال می باشد محسوب می شوند زیرا حجم زیادی از بیت کوین های بازار در دست این اشخاص است. اما دلیل این افراد برای جمع آوری بیت کوین چیست؟ برخی از کسانی که در لحظه کاهش قیمت رمز ارز خریداری کرده اند از روش تریدینگ ارز دیجیتال آگاه بوده اند و می دانستند روزی قیمت بیت کوین به سقف خواهد رسید، که البته موفق بوده اند و سرمایه گذاری در این رمز ارز برای این افراد شامل سود دهی زیادی شده است.

 

 

ساتوشی ناکاماتو

همانطور که همه میدانیم ساتوشی ناکاماتو مخترع بیت کوین است که 1 میلیون کوین از کل 21 واحد بیت کوین مختص به ساتوشی است. این مقدار بعد از صرافی ها بیشترین میزان بیت کوینی است که در دست یک شخص می باشد. البته هنوز هوییت اصلی ساتوشی مشخص نشده و حتی معلوم نیست ساتوشی ناکاماتو نام یک گروه است و یا اسم یک شخص! با این حال بیشترین واحد بیت کوین در اختیار این فرد یا گروه ناشناس است.

 

 

برادران تایلر و کامرون وینکلوس

همانطور که گفته شد صرافی ها بیشترین بیت کوین های در دسترس را نگه می دارند، برادران وینکلوس مالک صرافی Gemini هستند و به گفته خودشان 1 درصد از بیت کوین متعلق به این دو برادر است. البته سال 2013 بود که برادران وینکلوس ادعا داشتند 1 درصد بیت کوین را در اختیار دارند به احتمال زیاد تا کنون تعداد واحد های بیشتری را به اختیار خود در آورده اند.

 

 

بری سیلبرت

بری سیلبرت مدیر ارشد اجرایی گروه ارز دیجیتال است که در راستای توسعه سیستم مالی جهان با استفاده از بیت کوین و بلاک چین فعالیت می کند. بری سیلبرت با مالکیت 100 شرکت سرمایه گذار در ارز دیجیتال مانند Grayscale و CoinDesk لقب پادشاه رمزنگاری را کسب کرده است. طبق گزارشات فوربز در سال 2018 دارایی بیت کوین سیلبرت بین 400 تا 500 میلیون دلار می باشد که قطعا تا کنون این رقم افزایش یافته است.

 

 

چارلی شرم 

چارلی شرم بنیان گذار یک اسارت آپ برای پشتیبانی از بیت کوین است که تعداد واحد های بیت کوین خود را افشا نمی کند و هر بار که از او درباره مقدار بیت کوین هایش پرسیده می شود می گوید: در زمانی که قیمت بیت کوین پایین بود چند هزار واحد از آن را خریداری کردم و در حال حاضر میلیون ها دلار سود کرده ام. این کار آفرین جوان به اتهام پولشویی و اعمال مجرمانه به زندان رفت اما بعد از آن با استارت آپ جدیدش بازگشت و دوباره فعالیت در عرصه ارز دیجیتال را شروع کرد.

 

 

نتیجه گیری 

تعداد افراد به اصطلاح نهنگ که حجم عظیمی از واحد های بیت کوین را در اختیار دارند بسیار زیاد می باشد ولی از به نام ترین آنها افرادی هستند که در بالا نام بردیم. همینطور افرادی مانند تونی گالیپی با دارایی ای حدود 20 میلیون دلار بیت کوین، تیم دراپر با 19 میلیون و مایکل نوگراتز با 150 میلیون بیت کوین کسانی هستند که بیشترین میزان ذخیره بیت کوین را دارند. این افراد در قیمت بازار خرید و فروش ارز دیجیتال موثر بوده و می توانند قیمت را تغییر دهند زیرا هر کدام از این اشخاص بیت کوین های خود را به فروش بگذارند به طور ناگهانی عرضه بالا می رود.