امروزه افراد برای خرید، فروش و معاملات خود دیگر به بانک ها و ارز های فیزیکی احتیاج ندارند بلکه فناوری جدیدی به نام ارز دیجیتال به وجود آمده است که به واسطه آن، با استفاده از تلفن همراه خود می توانید معاملات ارزی انجام دهید. با خواندن این مطلب از تتر ایران با مفاهیمی از قبیل ارز دیجیتال چیست؟، چگونه می توان از ارز دیجیتال استفاده کرد، کاربرد ارز دیجیتال چیست؟ و سایر مطالب با این مظمون آشنا می شوید.

 

ارز دیجیتال چیست؟

 

ارز دیجیتال

 ارز دیجیتال نوعی پول است که فقط به صورت الکترونیکی در دسترس می باشد. برخلاف اسکناس و سکه، ارز دیجیتال به صورت فیزیکی ارائه نمی شود. ما می توانیم با استفاده از فناوری مانند تلفن های هوشمند، رایانه لوحی، رایانه یا اینترنت، ارز دیجیتال را بین کاربران یا نهاد ها منتقل کنیم. ارز دیجیتال وسیله ای برای مبادله است که به صورت الکترونیکی تولید، ذخیره و انتقال می یابد. ما همچنین به آن پول دیجیتال، پول مجازی، ارز مجازی یا پول اینترنتی می گوییم. ارز های دیجیتال معمولاً با هیچ یک از دولت ها در ارتباط نیستند و به صورت فیزیکی مانند سکه ها، اسکناس ها و ارز های سنتی ارائه نمی شوند. شکل های جدید تکنولوژی در حال حاضر اجازه می دهد برای استفاده امن تر از پول دیجیتال، با فناوری هایی مانند کارت های اعتباری، گوشی های هوشمند و تبادل آنلاین منتقل شود.

 

 

ارز های رمز نگاری شده

رمز ارز های پایه یک نوع ارز دیجیتال می باشند. ارز رمز نگاری شده، به طور گسترده تعریف شده، پول مجازی یا دیجیتال است که به شکل توکن یا "سکه" در می آید. سازندگان، آن ها را بسیار ایمن و در اکثر موارد ناشناس طراحی کرده اند. به عبارت دیگر، افراد می توانند معاملات را بدون فاش کردن هویت خود انجام دهند. ارز های رمز نگاری شده ایمن هستند، رمز نگاری هنر ایجاد و رمزگشایی کد است. سازندگان ارز های رمز نگاری شده برای تنظیم، تولید ارز و همچنین تایید انتقال وجه از تکنیک های رمز گذاری استفاده می کنند. برخلاف ارز های سنتی، ارز های رمز پایه تنظیم کننده مرکزی ندارند، یعنی هیچ بانک مرکزی وجود ندارد. اولین ارز رمز نگاری شده جهان با نام بیت کوین شناخته می شود. بیت کوین که رایج ترین رمز ارز پایه در گردش محسوب می شود، در سال 2009 ظاهر شده است.

 

ارز دیجیتال چیست؟

 

اتریوم  دومین ارز رمز نگاری شده جهان است، موسسات سطح خاصی از سرمایه را به منظور تحمل فشار اقتصادی در اختیار دارند. با این حال، پول در برخی از مکان های فیزیکی در صندوق امانات نمی نشیند، در عوض به صورت الکترونیکی در قالب پول دیجیتال قرار می گیرد. ارز های رمز پایه، ارز های مجازی، ارز های دیجیتال بانک مرکزی برخی از نمونه های ارز دیجیتال هستند. اما یک نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید، تمامی ارز های رمز پایه مانند ارز های دیجیتال هستند، اما همه ارز های رمز نگاری نیستند. بانک ها و دولت های مرکزی معاملات، از جمله میلیون ها یا میلیارد ها ارز را اداره می کنند، اما با استفاده از پول نقد فیزیکی بی نیاز هستند. شکل برجسته دیگر پول دیجیتال ارز رمز پایه است. اما بلاک چین چیست؟ فناوری بلاک چین به جای ذخیره اطلاعات، فقط در سرور های داخلی بانک امکان ایجاد یک دفتر حساب عمومی غیر قابل تغییر برای همه کاربران فراهم می کند. همانطور که قبلا توضیح داده شد، رمز ارز نوعی پول دیجیتال است که از طریق یک شبکه بلاک چین موجودیت دارد. اگر می خواهید با اطمینان خاطر، هر یک از ارز های رمز نگاری شده را خریداری کنید به وب سایت تتر ایران مراجعه فرمایید.

 

ارز دیجیتال چیست؟

 

ویژگی های ارز دیجیتال

پرداخت با ارز دیجیتال بدون نیاز به هیچ مشارکت مستقیم بین طرف های اجرا کننده انجام می شود، بنابراین مبادلات به طور کلی لحظه ای است و به هزینه کمتری نیاز دارد. در این روش پرداخت محافظت از دارایی در برابر کلاهبرداری، پرداخت های ساده تر بین المللی و غیره وجود دارد. هزینه های معاملاتی پایین تر، بدون تورم، افزایش درآمد و اعتماد داشتن بیشتر به مشتریان از مزایا معامله با ارز دیجیتال است.

 

ارز دیجیتال چیست؟

 

انواع ارز دیجیتال و کاربرد آن ها

۱.ارز دیجیتال اتریوم: یک پلت فرم محاسباتی غیرمتمرکز است که از قابلیت های قرارداد هوشمند برخوردار می باشد. این یک ماشین مجازی غیرمتمرکز محسوب می شود که قرارداد ها را یکی یکی با استفاده از رمز ارز پایه، معروف به اتر اجرا می کند، پلت فرم اتریوم امکان استفاده چندگانه در مورد قرارداد های هوشمند را فراهم می کند. با اتریوم می توانید با خیال راحت با شخصی که نمی شناسید تجارت کنید. زیرا همه اصطلاحات در یک "قرارداد هوشمند" که در بلاک چین نهفته است، بیان شده اند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله اتریوم چیست؟ مراجعه نمایید.

۲.ارز دیجیتال ریپل: یک سیستم تبادل ارز، شبکه حواله و سیستم تسویه حساب در زمان واقعی است، این برنامه پرداخت های بین المللی فوری، معین و کم هزینه را ارائه می دهد. ریپل یک پروتکل معامله نیز شناخته می شود که بر اساس اینترنت منبع باز، غیرمتمرکز و پول بومی (موج دار) ساخته شده است. ریپل از مبانی اطراف دفتر عمومی، از فرآیند اجماع برای کلیه مبادلات، حواله ها و پرداخت ها در فرآیند توزیع شده استفاده می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این ارز دیجیتال کاربردی به صفحه ریپل چیست؟ مراجعه نمایید.

۳. ارز دیجیتال لایت کوین: یک ارز رمزنگاری بی نظیر است که تحت مجوز MIT / X11 منتشر شده است. این ارز از بیت کوین الهام گرفته و از نظر فنی تقریباً با آن یکسان است، تشکیل و انتقال لایت کوین بر اساس پروتکل منبع باز انجام می شود. برای اطلاعات کامل و دقیق تری از این ارز دیجیتال محبوب به مقاله لایت کوین چیست؟ مراجعه نمایید.

 

ارز دیجیتال چیست؟

 

۴.ارز دیجیتال دش: به مفهوم دش چیست؟ می رسیم، این ارز دیجیتال به طور رسمی دارک کوین (Darkcoin) نامیده می شود، شکل دارایی مخفی تری نسبت به بیت کوین است. دش حریم خصوصی بیشتری را فراهم می کند زیرا در یک شبکه مسترکد توزیع شده فعالیت می کند که معاملات را تقریبا غیرقابل ردیابی می کند. این ارز در سال 2014 راه اندازی شده است و طرفداران بسیاری دارد. این ارز رمز نگاری شده توسط ایوان دافیلد ایجاد و توسعه یافته است.

۵.ارز دیجیتال دوج کوین: دوج کوین در سال 2013 راه اندازی شد، این ارز دیجیتال بر اساس پروتکل بیت کوین ساخته شده، البته برخی تغییرات کوچک بر روی آن اعمال شده است که آن را از بیت کوین متمایز می کند. این ارز، از فناوری به عنوان یک طرح اثبات کار استفاده می کند و زمان تکمیل شدن هر بلوک آن 60 ثانیه است، تعداد دوج کوین قابل تولید محدودیتی ندارد. این ارز دیجیتال با بسیاری از کوین ها روبرو می شود که به تنهایی ارزش کمتری دارند. بنابراین، مانع ورود کم و مناسب برای انجام معاملات کوچک تر است. برای اطلاعات کامل تری در مورد کاربرد این رمز ارز به مقاله دوج کوین چیست؟ مراجعه کنید.

۶.ارز دیجیتال بیت کوین: بیت کوین اولین ارز دیجیتال جهان است که توسط ساتوشی ناکاموتو مرموز ایجاد شد. مانند سایر رمز ارز ها، از بیت کوین می توان برای خرید اقلام به صورت محلی و الکترونیکی استفاده کرد. به عنوان یک کاربر جدید، می توانید از این رمز ارز بدون درک تمام جزئیات فنی آن استفاده کنید. وقتی کیف پول بیت کوین را روی تلفن همراه یا رایانه خود نصب کنید، اولین آدرس بیت کوین را ایجاد می شود و هر زمان که بخواهید می توانید بیشتر تولید کنید. پس از ایجاد بیت کوین، می توانید از آن ها برای انواع معاملات واقعی استفاده کنید. بیت کوین همچنان از نظر سرمایه بازار، پایگاه کاربری و محبوبیت در رده اصلی رمز ارز های پایه پیشرو است. وب سایت تتر ایران برای آگاهی بیشتر شما عزیزان مقاله بیت کوین چیست؟ را نوشته است.

برای خرید هر کدام از این موارد می توانید به وب سایت تتر ایران مراجعه فرمایید تا بهترین خدمات را به شما ارائه بدهند.