اخیرا شایعاتی در مورد مسدود شدن کیف پول دیجیتالی تراست والت، در فضای مجازی به انتشار گذاشته شده که باعث حراس بسیاری از کاربران این کیف پول شده است. به دلیل کاربردی بودن این والت اکثر کاربران ایرانی از تراست والت برای نگهداری کوین های خود استفاده می کنند، به همین دلیل اگر ارائه خدمات تراست والت به ایرانی ها متوقف شود سرمایه گذاران زیادی دارایی های خود را از دست می دهند. اما آیا واقعا ممکن است تراست والت خدمات خود را از ایرانی ها محروم کند؟ در این مقاله همه چیز درباره ارائه خدمات تراست والت به کاربران ایرانی توضیح داده شده.

 

تحریم تراست والت

 

آیا تحریم تراست والت در ایران حقیقت دارد؟

پیش از هر چیزی باید بگوییم تراست والت کیف پولی است که ادعا می کند کلید خصوصی کاربران را نداشته و تنها مالکان کلید خصوصی شخص کاربران هستند. همچنین در هیچ کجای ورود به کیف پول تراست والت نیاز به وارد کردن کلید خصوصی نیست، در نتیجه بدون دسترسی تراست والت به کلید خصوصی، این والت نمی تواند به دارایی های کاربران دسترسی داشته باشد. کلید خصوصی همان اعداد 12 یا 24 رقمی هستند که مانند رمز عبور برای دسترسی به کیف پول تان عمل می کنند. به دلیل حفظ حریم خصوصی و مسائل امنیتی، تراست والت به این عبارات دسترسی ندارد و نمی تواند دارایی های شما را کنترل کند. البته تراست والت این امکان را دارد که به IP های ایرانی اجازه ساخت حساب جدید را ندهد اما همانطور که گفته شد برای کسانی که در حال حاضر از یک حساب برخوردارند و دارایی اشان در آن ذخیره است جای نگرانی نیست.

 

مشکلات تراست والت در ایران

 

چرا تراست والت ایرانی ها را تحریم کند؟

بحث متوقف شدن ارائه سرویس تراست والت برای کاربران ایرانی از زمانی شروع شد که دغدغه بسته شدن اکانت های بایننس برای سرمایه گذاران به وجود آمد، زیرا تراست والت یک کیف پول نرم افزاری زیرمجموعه بایننس می باشد. به همین دلیل بسیاری از معامله گران نگران هستند که به زودی سرنوشت تراست والت نیز مانند بایننس شود و دیگر به کاربران ایرانی اجازه فعالیت ندهد. این خبر از هیچ نهاد موثقی تایید نشده و هیچ بیانیه رسمی در این مورد وجود ندارد که این خبر را تنها در حد شایعه نگه می دارد. اما بسیاری از کاربران ایرانی می خواهند بدانند اگر واقعا بایننس تحریم شان کرد چه اتفاقی می افتد و باید چه کار کنند؟ این مطلب در ادامه به طور کامل توضیح داده شده است.

 

تراست والت در ایران

 

اگر تراست والت تحریم شد چه کنیم؟

همانطور که گفته شد حتی اگر تراست والت در آینده اجازه فعالیت بیشتر به شما را ندهد، مشکلی برای دارایی تان به وجود نمی آید، زیرا تراست والت دسترسی تخلیه حسابتان را ندارد. شما زمانی که از سایت یا اپ تراست والت استفاده می کنید با یکسری قوانین مخصوص موافقت می کنید، اما در هیچ کجای این قوانین اجازه گرفتن بابت دسترسی به کلید خصوصی شما وجود ندارد و همانطور که می دانید کلید خصوصی عبارت مهمی است که با استفاده از آن می توانید دارایی خود را در هر کیف پول دیگری که تمایل داشته باشید بازیابی کنید. اگر به هر دلیلی IP ایران توسط تراست والت مسدود شد و اجازه فعالیت به کاربران ایرانی داده نشد، به راحتی می توانید با وارد کردن عبارت بازیابی شامل 12 تا 24 رقم که در ابتدا از تراست والت تحویل گرفته بودید، به آدرس های خودتان در بلاک چین های دیگر رفته و با استفاده از سایر کیف پول های دیجیتالی محبوب دارایی خود را بازگردانید. برخی از کیف پول های محبوبی که می توانند جایگزین تراست والت شوند:

  • کیف پول اکسودوس
  • کیف پول اتمیک والت
  • کیف پول ترون والت
  • کیف پول متامسک

آموزش کار با کیف پول اکسودوس

آموزش گام به گام کیف پول اتمیک

بازیابی کلید خصوصی

 

نحوه بازیابی کلید خصوصی گم شده یا فراموش شده

ممکن است برخی از افراد عبارت بازیابی خود را گم کرده باشند و یا هنگام ورود به تراست والت، به دلیل عدم اطلاعات کافی کلید خصوصی خود را ذخیره نکرده باشند، در این صورت می توانید برای یادداشت و ذخیره کلید خصوصی از طریق تراست والت اقدام کنید. برای بازیابی کلید خصوصی در تراست والت کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد کیف پول تراست والت شوید.
  2. بر روی تنظیمات یا setting، که در نوار پایین صفحه مشاهده می شود کلیک کنید.
  3. اولین گزینه wsllets را انتخاب کنید.
  4. بر روی سه نقطه والت مورد نظر کلیک کنید.
  5. سپس با انتخاب گزینه Show Recovery Phrase، می توانید کلید خصوصی خود را مشاهده کنید.

نکته: حفظ و نگهداری این عبارت از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در صورت گم شدن کلید خصوصی و دسترسی نداشتن به کیف پول، هیچ راهی برای بازیابی دارایی تان وجود ندارد و برای همیشه سرمایه خود را از دست می دهید.