در دنیای ارز دیجیتال، اطلاع داشتن از آخرین اخبار و آشنایی با یک منبع جامع در رابطه با دارایی های دیجیتال، یکی از مهم ترین کار هایی است که هر معامله گر فعال در این بازار باید انجام بدهد. از آن جایی که ارز های رمزنگاری شده یک بازار گسترده و عمیق را به وجود آورده اند، بدون جمع کردن اطلاعات آموزشی در رابطه با این فناوری خارق العاده و مطلع بودن از قیمت و بحث های روز رمز ارز ها، احتمال موفقیت در معاملات دیجیتالی کاهش میابد. از همین روی آشنایی با وب سایت های آموزشی که درباره نحوه فعالیت ارز های دیجیتال، قیمت روز، آموزش های ترید و... به تولید محتوا می پردازند، امری ضروری تلقی می شود. کوین دسک(CoinDesk)، یکی از بهترین و جامع ترین وب سایت های فعال در زمینه ارز دیجیتال است که اغلب تریدر ها و معامله گران از این وب سایت به عنوان اولین منبع تحقیقاتی خود استفاده می کنند. البته فعالیت کوین دسک بسیار گسترده تر است، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم با آموزش سایت کوین دسک، به معرفی این وب سایت مشهور بپردازیم.

معرفی صفر تا صد کوین دسک

بیت کوین و ارز های دیجیتال، فناوری جدیدی هستند که هنوز تمام مردم با آن آشنایی نداشته و اطلاعات دقیقی از این تکنولوژی خارق العاده به دست نیاورده اند. زیرا بیت کوین و هزاران ارز دیجیتال دیگری که به این بازار اضافه شده اند، دنیایی از تکنولوژی و چیز های نا شناخته را به جهان ارائه داده اند. زمانی که برای اولین بار کامپیوتر ها به زندگی مردم وارد شدند را به خاطر دارید؟ اغلب مردم به دلیل پیچیده بودن این دستگاه باید مدتی را به آموزش می گذراندند تا بتوانند از قابلیت های گوناگون آن مطلع شده و از آن ها بهره مند شوند. بیت کوین و ارز های دیجیتال نیز دقیقا در حال طی نمودن همین مسیر هستند. فناوری بلاک چین که در ساختار ارز های دیجیتال به کار گرفته شده است، بسیاری از چیز های جدید را به جهان اضافه کرده است که هنوز مردم عادی از تمامی کاربرد های آن با خبر نیستند. به همین دلیل است که ما برای درک این فناوری خاص، نیاز به تحقیق و آموزش داریم، وب سایت کوین دسک دقیقا برای همین کار به وجود آمده است. کوین دسک یک سازمان جهانی است که صفر تا صد ارز های دیجیتال را مورد بررسی قرار داده و مردم را با این پروژه مهم آشنا می سازد. این وب سایت نه تنها آموزش های مفید و دقیقی را در رابطه با ارز های دیجیتال و بلاک چین ارائه می دهد، بلکه کاربران فعال در این وب سایت می توانند قیمت ارز های دیجیتال گوناگون را به صورت روزانه مشاهده کرده و از آخرین اخبار مهم کریپتوکارنسی مطلع شوند. درواقع اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم که کوین دسک چیست، باید بگوییم کوین دسک یکی از بهترین منابع اطلاع رسانی برای ارز های دیجیتال است و مطالب گوناگونی را در رابطه با رمز ارز ها ارائه می دهد.

تاریخچه ایجاد کوین دسک

CoinDesk نشریه خبری پیشرو است که تحول دیجیتالی پول در قرن بیست و یکم را پوشش می دهد. کوین دسک در سال 2013، به عنوان یک وب سایت رسانه مالی جهانی تاسیس شد. این وب سایت در همان سال تاسیس، نرخ مرجع اصلی قیمت بیت کوین را با نام «شاخص قیمت بیت کوین» به وجود آور که در اکثر مجله های مهم دنیا مانند وال استریت، به صورت روزانه درج می شود. سپس در سال 2014، کوین دسک نرم افزار iOS خود را منتشر کرد که مشاهده اخبار و سایر اطلاعات درباره ارز های دیجیتال در آن امکان پذیر است. اگر بخواهیم نیم نگاهی از افتخارات این وب سایت تحقیقاتی داشته باشیم، کوین دسک در سال 2014، اولین گزارش (State Bitcoin) را ارائه داد و در سال 2015، به عنوان میزبان اولین کنفرانس جهانی کریپتو بلاکچین (Consensus)، انتخاب شد. همچنین لازم به ذکر است که وب سایت کوین دسک از یک تیم تحقیقاتی و مدیریتی قوی برخوردار است و افراد فعال زیادی برای محتوا و سایر بخش های این وب سایت تلاش می کنند.

هدف از ایجاد سایت کوین دسک چیست؟

به گفته وب سایت کوین دسک، این سایت خبری با هدف ایجاد یک پلتفرم کامل از ارز های دیجیتال به وجود آمده است. در توضیحاتی که در کوین دسک وجود دارد، آمده است که؛ ما در حال ساختن تاثیرگذارترین و قابل اعتماد ترین پلتفرم اطلاعاتی برای جامعه جهانی هستیم که درگیر تحول در سیستم مالی و اقتصاد ارزهای دیجیتال در حال ظهور است. CoinDesk یک پلتفرم یکپارچه برای رسانه ها، رویداد ها، داده ها و شاخص ها برای نسل بعدی سرمایه گذاری و آینده پول محسوب می شود. همچنین شاخص های CoinDesk، زنگ خطری برای بازار هستند. آن ها استاندارد صنعت برای قیمت گذاری ارزهای دیجیتال، درجه سازمانی با میلیارد ها دلار حجم معاملات ماهانه در برابر آن ها هستند. شاخص قیمت بیت کوین CoinDesk (XBX)، یک نرخ مرجع نقطه ای برای BTC، است که اولین صندوق بیت کوین معامله شده عمومی و اولین ETF، بیت کوین در جهان را معیار قرار می دهد. کوین دسک هر ساله میزبان رویداد های صنعت و وبینار های بی ‌شماری است. از جمله این رویداد ها، رویداد سالانه اجلاس سران اجماع در ماه می، بزرگ ترین و مهم ‌ترین گردهمایی آینده‌ نگر از سهامداران در اکوسیستم کریپتو و بلاک چین جهانی است. 

معرفی بخش های مختلف کوین دسک

در کل، کوین دسک برای اطلاع رسانی کامل در حوزه رمز ارز ها به وجود آمده است که بخش های گوناگونی از این عرصه را تحت پوشش خود قرار می دهد. اگر قصد سرمایه گذاری در زمینه ارز های دیجیتال را دارید و یا صرفا می خواهید از آخرین اخبار روز بازار کریپتو با خبر شوید، کوین دسک برای شما یک گزینه عالی محسوب می شود. این وب سایت در بخش های گوناگون خبری، مقالات آموزشی، تحلیل بازار و ارز های دیجیتال، گزارشگری در زمینه رمز ارز ها، ارائه ویدئو و عکس های مختلف فعالیت می کند. در ادامه آموزش گام به گام استفاده از بخش های مختلف کوین دسک را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

بخش Newsletters

آموزش سایت کوین دسک مرحله اول

زمانی که وارد سایت کوین دسک می شوید، با آخرین اخبار روز دنیا در رابطه با ارز های دیجیتال مواجه خواهید شد. اما این وب سایت منو های مختلفی دارد که هر یک از آن ها مطالب متفاوتی را به کاربر ارائه می دهند. اما اولین منویی که لحظه ورود به سایت توجه را به سمت خود جلب می کند، بخش «Newsletters» است که در قسمت بالای صفحه و سمت راست قرار دارد. اگر بر روی این منو کلیک کنید، می توانید تمامی اخبار وب سایت کوین دسک را که در زمینه های گوناگون ارز دیجیتال تعریف شده اند، مشاهده کنید. خواندن این مطالب می تواند برای تحلیل و سیگنال گیری تریدر های این بازار بسیار مفید باشد. 

بخش Markets

آموزش سایت کوین دسک مرحله دوم

این بخش همانطور که از نامش نیز پیداست، مربوط به بازار کوین دسک است. قسمت «Markets» در منوی بالایی سایت قرار دارد و با کلیک بر روی آن، صفحه جدیدی برای شما باز می شود که چند تیتر خبر و خلاصه ای از آن ها در این بخش وجود دارد. معمولا در این بخش مهم ترین اخبار در رابطه با بازار کریپتو قرار دارد که با کلیک بر روی هر یک از آن ها، می توانید متن کاملی از خبر را مشاهده کنید.

بخش Business

صفر تا صد کوین دسک

بخش بعدی که در منوی کوین دسک مشاهده خواهید کرد، گزینه «Business» است. در این بخش می توانید اخبار به روز در رابطه با جدید ترین شرکت و یا پروژه های کریپتوکارنسی را مشاهده کرده و اطلاعات خود را در رابطه با پروژه های جدید، آپدیت کنید. در این بخش نیز اخبار مهمی وجود دارد که برای سرمایه گذاری بسیار مهم به شمار می رود. 

بخش Tech

آموزش کوین دسک

منوی «Tech»، مربوط به اخبار فناوری های مربوط به ارز های دیجیتال مانند بلاک چین، یا سایر فناوری های استخراج ارائه داده می شود. شما می توانید با مطالعه این بخش، با فناوری های روز دنیا آشنا شده و در مورد ساختار هر یک از آن ها آگاهی کسب کنید. 

بخش Policy

آموزش کوین دسک

در این بخش سیاست گذاری های مختلف در رابطه با ارز های دیجیتال و یا قانون گذاری های جدید در این عرصه، اطلاع رسانی می شود. در واقع اخبار سیاسی که در رابطه با رمز ارز ها، NFT ها، کمپانی و پروژه های کریپتویی و غیره وجود دارد، در این بخش به مردم اطلاع رسانی می شود. سیاست گذاری های مختلف در رابطه با رمز ارز ها، معمولا در آینده و قیمت آن ها بسیار تاثیر گذار است. از همین روی بررسی اطلاعات این بخش از کوین دسک، می تواند در نحوه استراتژی های معاملاتی ما نقش مهمی را ایفا کند.

بخش Indices

کوین دسک

CoinDesk Indices (CDI)، ارائه ‌دهنده شاخص‌ های دارایی دیجیتال است که معیارهای استاندارد صنعت، شاخص‌ های سرمایه ‌پذیر، نرخ‌ های قیمت مرجع و راه‌ حل‌ های سفارشی را ارائه می ‌کند. CDI تحت کوین دسک، یک شرکت تابع کاملا متعلق به Digital Currency Group (DCG)، یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری خصوصی است که در صنعت دارایی های دیجیتال، فعالیت می کند.

بخش TV & Videos

آموزش سایت کوین دسک مرحله تی وی

کوین دسک تنها از محتوای متنی برخوردار نیست، بلکه از محتوای ویدئویی نیز بهره مند است. در قسمت «TV & Videos» کاربرانی که علاقه مند به نگاه کردن ویدئو هنگام یادگیری هستند، می توانند آموزش های کریپتویی، سخنرانی های افراد مهم، اخبار ویدئویی و هر چیز دیگری را در قالب ویدئو تماشا کنند.

بخش Crypto Explainer

کوین دسک (coindes)

بخش «Crypto Explainer» که در گذشته با نام (Learn) معرفی می شد، را می توان یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های سایت کوین دسک دانست. زیرا این قسمت برای افرادی است که تمایل به جمع آوری اطلاعات در زمینه ارز های دیجیتال دارند. تقریبا هر موضوعی در رابطه با ارز های دیجیتال در این قسمت قرار دارد و محتوا های آموزشی بسیاری، چه تخصصی و چه سطحی، در این قسمت قرار گرفته است و برای افزایش آگاهی مخاطبین نسبت به ارز دیجیتال ایجاد شده است.

بخش Podcasts

آموزش کوین دسک

در این قسمت تعدادی پادکست از افراد مهم و تاثیر گذار در عرصه ارز دیجیتال وجود دارد که شما می توانید با شنیدن آن ها، اطلاعات خوبی به دست بیاورید. درواقع این بخش برای افرادی که زمان خواندن مطالب متنی را ندارند، بسیار مناسب است. پادکست ها در رابطه با موضوعات مختلف و مهم هستند که شنیدن آن ها می تواند در نحوه سرمایه گذاری تان در بازار ارز های دیجیتال نیز موثر واقع شود.

بخش Events

آموزش سایت کوسن دسک رویدادها

در این قسمت شما می توانید هر رویداد جدیدی که در رابطه با ارز های دیجیتال اعم از همایش های مهم، سخنرانی و جشن ها را مشاهده کنید. چه فناوری‌ های رمزنگاری، بلاک چین، وب 3 و دارایی‌ های دیجیتال بیشترین تخصیص سرمایه ‌گذاری را در سال‌ های آینده جذب خواهند کرد؟ اگر تمایل دارید شما اولین نفری باشید که همچین اطلاعاتی را جمع آوری می کنید، حتما به بخش «Events» در کوین دسک مراجعه نمایید.

بخش Research

آموزش سایت کوین دسک ریسرچ

در این بخش اطلاعاتی در رابطه با تحقیقات تیم مجرب کوین دسک و وبینار ها وجود دارد. همانطور که گفته شد کوین دسک یک مرکز تحقیقاتی است که دائما در حال کاوش در حوزه رمز ارز ها می باشد. محققان این بخش اطلاعات را از سراسر جهان جمع آوری می کنند و متخصصان تیم از صحت آن مطمئن می شوند. سپس تحقیقات و گزارشاتی که تایید شدند، در این بخش برای مشاهده کاربران قرار می گیرند.

بخش Crypto Prices

آموزش سایت کوین دسک مرحله سیزدهم

زیر نوار اصلی، یک نوار مشکی رنگ وجود دارد که در آن گزینه ای به نام « Crypto Prices» مشخص شده است. شما می توانید با کلیک بر روی این بخش، وارد صفحه ای جدید شده و قیمت ارز های دیجیتال را در نمودار کوچکی مشاهده کنید. این نرخ ها همه لحظه ای هستند و در زمان خرید تتر یا خرید دیگر ارزها، به شما کمک می کنند تا قیمت دقیق رمز ارز ها را مشاهده کرده و سپس تصمیم به خرید یا فروش بگیرید.

بخش Top Assets

آموزش سایت کوین دسک مرحله آخر

ارزش بازار یا حجم بازار رمز ارز ها، همیشه یک شاخص مهم برای معاملات کریپتویی بوده است. از همین روی برخی از وب سایت ها مانند کوین دسک یا کوین مارکت کپ، ارز های دیجیتال را نسبت به ارزش بازاری که دارند طبقه بندی می کنند. در قسمت «Top Assets» نیز، ارز های دیجیتال بر اساس ارزش بازار، رتبه بندی می شوند تا محبوب ترین آن ها مشخص شوند. این امر می تواند برای افرادی که از معاملات دیجیتالی کسب درآمد می کنند، بسیار مفید واقع شود.

استفاده از کوین دسک چه کمکی به ما می کند؟

همانطور که در این مقاله از تتر ایران گفتیم، کوین دسک مزیت های بسیاری را به کاربران خود ارائه می دهد. اگر شما یکی از تازه واردان به حوزه ارز های دیجیتال هستید، می توانید از قسمت مقالات و آموزش این وب سایت اطلاعات خود را افزایش دهید. اما حتی اگر از با تجربه ترین معامله گران بازار ارز های دیجیتال باشید نیز کوین دسک می تواند اطلاعات مفیدی در رابطه با اخبار ارز های دیجیتال، تحلیل و سیگنال دهی، ارائه زمان رویداد ها و پخش سخنرانی های مهم ارائه دهد. درواقع عرصه ارز دیجیتال، یکی از بازار هایی است که برای موفقیت در آن باید از تمامی اطلاعات و تحقیقات موجود استفاده کرد و از منابع مطمئن کمک گرفت. کوین دسک را می توان یکی از مطمئن ترین وب سایت های فعال در زمینه ارز های دیجیتال دانست.