اگر کمی با بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید, می دانید که والت ها یا کیف پول ها از اهمیت ویژه ای در این بازار برخوردار هستند. به کمک یک کیف پول مطمئن و معتبر، همچنین رعایت چند نکته ساده می توانید امنیت معاملات خود را به راحتی در این بازار تامین کنید. تاکنون کیف پول های مختلفی اقدام به ارائه خدمات کرده اند.

 

 

مانند شرکت بایننس که درمقاله ای جداگانه آموزش کار با کیف پول بایننس را به طور کامل آموزش داده ایم. در این مقاله قصد داریم نوع دیگری از کیف پول به نام کیف پول اتمیک را معرفی کرده و کار با آن را به شما آموزش دهیم.

معرفی کیف پول اتمیک

یکی از جدیدترین کیف پول های شخص ثالث در بازار ارزهای دیجیتال, کیف پول اتمیک است که دارای ویژگی هایی از جمله امنیت بالا, قابلیت ناشناس ماندن , قابلیت پشتیبانی از چندین ارز دیجیتال, قابلیت انجام مبادلات اتمی و ... است. این کیف پول دارای قابلتی های است که انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور به یکی از امن ترین کیف پول های دنیای ارز دیجیتال تبدیل شود.

ویژگی های کیف پول اتمیک

در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین ویژگی های کیف پول اتمیک خواهیم پرداخت.

این کیف پول از 300 ارز دیجیتال مانند بیت کوین, اتریوم, ریپل, تتر و ... پشتیبانی می کند.

یکی از ویژگی های مهم این کیف پول, اوپن سورس بودن آن است که به راحتی می توان به کدهای معاملات دسترسی داشت و آن ها را مورد بررسی قرار داد. فقط دارندگان این کیف پول باید توجه داشته باشند که در سیستم خود هیچ نوع ویروس و یا بدافزاری نداشته باشند.

 

آموزش گام به گام کیف پول اتمیک

 

این کیف پول برای افزایش امنیت خود, قابلیت استفاده بر روی سخت افزار یا توکن را نیز دارد. همانطور که می دانید در صورت استفاده از توکن احتمال هک شدن و سوء استفاده از معاملات شما به حداقل خواهد رسید, از آن جایی که کیف پول اتمیک یکی از امن ترین والت ها است, در صورتی که از توکن نیز استفاده شود احتمال هک شدن به صفر می رسد.
با استفاده از این کیف پول می توانید به راحتی هر نوع ارز دیجیتالی را ذخیره, تبادل, خرید, ارسال و دریافت کنید.
دریافت پول نقد یکی دیگر از ویژگی های کیف پول اتمیک است. در حال حاضر این کیف پول قابلیت پشتیبانی از ارزهای فیات را نیز دارد.
هیچ هزینه ای در ازای ارسال و دریافت معاملات توسط این کیف پول دریافت نمی گردد و تمامی هزینه های شبکه, به گونه تنظیم شده است که به کاربران این اطمینان را بدهد معاملات آن ها به سرعت در بلاک چین ذخیره می شود.

آموزش گام به گام نصب و استفاده از کیف پول اتمیک

در ادامه نحوه نصب و استفاده از این کیف پول را به طور کامل توضیح خواهیم داد. برای راه اندازی آن فقط کافی است که به ترتیب زیر عمل کنید:

مراحل نصب

جهت دانلود نرم افزار کیف پول اتمیک کافی است به وبسایت atomicwallet.io مراجعه نمایید. این کیف پول قابل نصب بر روی تمامی پلتفرم ها است.
پس از اتمام نصب می توانید آن را اجرا کنید.

 

آموزش گام به گام کیف پول اتمیک

 

دانلود کیف پول اتمیک از اپ استور
دانلود کیف پول اتمیک از گوگل پلی

مراحل اجرای کیف پول

پس از ورود به برنامه باید یک حساب برای خود بسازید. برای ساخت حساب گزینه CREATE NEW WALLET را انتخاب کنید. ( اگر حساب دارید و می خواهید اکانت خود را بازیابی کنید باید از گزینه Restore from backup استفاده نمایید. )

 

آموزش گام به گام کیف پول اتمیک

 

آشنایی با محیط برنامه کیف پول اتمیک

در ادامه توضیح مختصری درباره گزینه های برنامه خواهیم داد:

Wallet: شما می توانید با انتخاب این گزینه کیف پول خود و معاملات انجام شده را مشاهده نمایید.

History: توسط این قسمت می توانید تاریخچه معاملات خود را مشاهده کنید. تمامی معاملات و تراکنش های انجام شده قابل مشاهده در این قسمت است.

Exchange: این گزینه برای تبادل ارزهای دیجیتال قرار داده شده است.

 

آموزش گام به گام کیف پول اتمیک

 

Buy: با استفاده از کارت های اعتباری, از طریق این گزینه می توانید به خرید بیت کوین, خرید اتریوم, خرید تتر و دیگر ارزهای دیجیتال اقدام کنید.

Staking؛ استاکینگ این امکان را برای شما فراهم می کند که در ازای خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال، که مقدار و زمانشان با توجه به قانون این گزینه متغییر است، پاداش دریافت کنید.

 

آموزش گام به گام کیف پول اتمیک

 

چگونگی ارسال و دریافت ارز دیجیتال در کیف پول اتمیک

کار با این کیف پول بسیار آسان است, در ادامه نحوه پیدا کردن آدرس ارز و همچنین ارسال و مشاهده تراکنش ها را به شما آموزش خواهیم داد:

دریافت ارز دیجیتال

برای دریافت ارز کافی است مراحل زیر را به ترتیب رعایت کنید:
ابتدا ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید.
سپس در صفحه بعد دو گزینه به شما نمایش داده خواهد شد که باید گزینه Receive را انتخاب نمایید.
در صفحه بعد یک تصویر QR Code و در زیر آن یک لینک که آدرس کیف پول است برای شما نمایش داده می شود.

برای دریافت ارز دیجیتال از هر شخصی باید این لینک را کپی کرده و برای وی بفرسید. توجه داشته باشید که حتما لینک را کپی کنید, زیرا در نوشتن دستی امکان خطا وجود دارد و در صورت نوشتن حتی یک حرف اشتباه, ارز برای شخص دیگری ارسال می شود و امکان بازگشت ارز وجود ندارد.

 

آموزش گام به گام کیف پول اتمیک

 

ارسال ارز دیجیتال

برای ارسال یا انتقال هرگونه ارز دیجیتال در کیف پول اتمیک به ترتیب زیر عمل کنید:
ابتدا ارز ریجیتال مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه Send را بزنید.
در صفحه بعد باید اطلاعات خواسته شده را به درستی در فیلد ها وارد نمایید. در فیلد اول باید آدرس کیف پولی که قصد انتقال ارز به آن دارید را وارد نمایید و در فیلد دوم باید مقدار ارز را وارد کنید.  سپس دکمه Send را بزنید.

 

آموزش گام به گام کیف پول اتمیکا

 

نتیجه گیری

کیف پول اتمیک یکی از امن ترین کیف پول ها در دنیای ارز دیجیتال به شمار می آید که کار با آن بسیار راحت و آسان است. همانطور که گفته شد اگر از یک سخت افزار در کنار این کیف پول استفاده کنید, امکان سرقت و هک شدن حسابتان را به صفر رسانده اید. شما می توانید برای خرید یا فروش هر نوع ارز دیجیتال از خدمات مجموعه تتر ایران استفاده کنید.