رشد قیمت جبرانیِ بعد از فشار فروش که معامله گران BTC و ETH انتظار داشتند از راه رسیده است، اما آیا بازار به اندازه کافی حرکت صعودی را حفظ می کند تا تغییر روند را سرعت بخشد؟ پس از ایجاد رکورد حاصل از ۹ کندل هفتگی نزولی متوالی ، بیت کوین (BTC) در تلاش است تا با شروع یک بازیابی قیمت برای پایان دادن به روند نزولی، زیان‌ ها را جبران کند. تحلیلگران بارها گفته‌ اند که سرمایه‌ گذاران نباید از بازار نزولی هراس داشته باشند، زیرا این یکی از بهترین زمان‌ ها برای سرمایه‌ گذاری در پروژه‌ های بنیادی قوی برای آماده‌ سازی فاز صعودی بعدی است. کی یانگ جو، مدیر عامل CryptoQuant، تاکید کرد که خروجی‌ های تراکنش خرج نشده (UTXO) که بیش از شش ماه هستند که 62 درصد از سقف تحقق یافته را منعکس می‌کنند، مشابه سطح مشاهده شده در سقوط مارس 2020 است. از این رو، کی یانگ جو عنوان کرد که بیت کوین ممکن است به شکل گیری پایین چرخه ای نزدیک باشد.

نقسهخ بازار در تاریخ 10 خرداد

در شرایط نزولی کنونی، درک افزایش قیمت بیت کوین تا 250000 دلار دشوار است، اما تیم درپر، سرمایه گذار میلیاردر، همچنان خریدار است. درپر هنگام صحبت در یک برنامه YouTube در 24 می گفت که اگر خرده فروشان بیشتری شروع به پذیرش بیت کوین کنند، مشارکت زنان افزایش می یابد زیرا آن ها چیز هایی را با بیت کوین می خرند. به گفته درپر، این می تواند قیمت بیت کوین را بالاتر از هدف 250000 دلاری او افزایش دهد. با توجه به اینکه چندین تحلیلگر خواستار پایین آمدن قیمت بیت کوین هستند، آیا زمان خوبی برای خرید است؟ آیا بازارهای کریپتو می توانند در کوتاه مدت رشد قیمتی را آغاز کنند؟ بیایید نمودارهای 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

BTC/USDT

آنالیز قیمتی بیت کوین

بیت کوین در 30 می از خط روند نزولی عبور کرد و خریداران در تلاش هستند تا قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) (30562 دلار) حفظ کنند. چنانچه آن ها موفق شوند، این اولین نشانه ای خواهد بود که ممکن است فروشنده‌ ها کنترل خود را از دست بدهند. اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بماند، رمز ارز BTC/USDT می تواند به 32659 دلار و بعداً به میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) (34954 دلار) برسد. متحرک نمایی 20 روزه در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) به بالای 46 رسیده است که نشان می دهد خریداران در حال تلاش برای بازگشت هستند. در مقابل، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، نشان می‌دهد که این احساس منفی باقی می‌ ماند و معامله‌ گران در حال فروش در روند هستند. سپس فروشنده‌ ها تلاش دیگری برای پایین آوردن این جفت به زیر 28630 دلار و به چالش کشیدن پایین‌ ترین نرخ روزانه 12 می در 26700 دلار انجام خواهند داد. شکستن زیر این حمایت می تواند نشانه از سرگیری روند نزولی باشد.

ETH/USDT

آنالیز قیمتی اتریوم

 اتر (ETH) در 28 می از حمایت حیاتی به 1700 دلار برگشت و به سمت متحرک نمایی 20 روزه (2026 دلار) حرکت می کند. این نشان می دهد که خریداران در حال تلاش برای شروع یک بهبود پایدار هستند. RSI یک واگرایی صعودی نشان می دهد که نشان دهنده ی فشار فروش است، که ممکن است در حال کاهش باشد. خریداران سعی خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند و سطح شکست را در 2159 دلار به چالش بکشند. اگر خریداران نتوانند این مانع را برطرف کنند، رمز ارز BNB/USDT ممکن است کاهش یابد و بین 1700 تا 2159 دلار تثبیت شود. اگر خریداران قیمت را به بالای 2159 دلار برسانند، نشان می دهد که 1700 دلار ممکن است در کوتاه مدت پایین باشد. سپس این جفت می تواند به SMA 50 روزه (2504 دلار) برسد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 1700 دلار سقوط کند، این دیدگاه صعودی می تواند باطل شود. 

BNB/USDT

آنالیز قیمتی بایننس

بایننس (BNB) در 27 می حمایت نزدیک به حمایت فوری را در 286 دلار دریافت کرد، که نشان می دهد معامله گران در حال خرید در نزول هستند. خریداران اکنون دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت در 320 دلار برسانند. چنانچه آن ها موفق شوند، رمز ارز BNB/USDT می تواند تا 350 دلار افزایش یابد. هر چه قیمت بیشتر از 320 دلار باقی بماند، احتمال اینکه در 12 می به پایین برسد بیشتر است. اگر خریداران با 350 دلار از سد غلبه کنند، قیمت می تواند به 400 دلار برسد. از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی یا 350 دلار کاهش یابد، نشان می‌ دهد که فروشنده‌ ها در روند اصلاحی می‌ فروشند. این می تواند دوباره قیمت را به حمایت فوری در 286 دلار برساند. اگر این حمایت شکست بخورد، رمز ارز می تواند تا 260 دلار کاهش یابد.

XRP/USDT

آنالیز قیمتی ریپل

 اگر چه ریپل (XRP) در 26 می به زیر 0.38 دلار سقوط کرد، فروشنده‌ ها نتوانستند فشار فروش را حفظ کنند. در واقع این روند بهبودی را در 28 می آغاز کرد که به خط روند نزولی رسیده است. فروشنده‌ ها بار ها و بار ها یک دفاع قوی در خط روند نزولی انجام داده اند. از این رو، مقاومت مهمی است که باید مراقب آن بود. اگر قیمت از خط روند نزولی تغییر جهت دهد، فروشنده‌ ها سعی می‌کنند رمز ارز XRP/USDT را به زیر 0.37 دلار بکشانند و حمایت حیاتی را به چالش بکشند. چنانچه خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.43 دلار) ببرنند و حفظ کنند، نشان می دهد که فروشندگان ممکن است کنترل خود را از دست بدهند. سپس این رمز ارز می تواند تا سطح روانی 0.50 دلار افزایش یابد.

ADA/USDT

آنالیز قیمتی کاردانو

 کاردانو (ADA) در 27 می به زیر سطح حمایت جزئی 0.46 دلار رسید، اما فروشنده‌ ها نتوانستند از این مزیت استفاده کنند. خریداران این شیب را خریداری کردند و در 28 می شروع به بهبود کردند. روند اصلاحی در 30 می شتاب گرفت و خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.54 دلار) برسانند. اگر آن ها موفق شوند، نشان می دهد که رمز ارز ADA/USDT در حال تلاش برای تشکیل یک نزول است. سپس این رمز ارز می تواند تا 0.61 دلار افزایش یابد و بعداً تا سطح شکست 0.74 دلار افزایش یابد. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، می توان این دیدگاه مثبت را نفی کرد. اگر این اتفاق بیفتد، فروشنده‌ ها دوباره سعی می‌کنند رمز ارز را به زیر 0.40 دلار کاهش دهند و مرحله بعدی حرکت نزولی را آغاز کنند.

 SOL/USDT

آنالیز قیمتی سوالانا

 سولانا (SOL) از 40 دلار در 28 می بهبود یافت، که نشان می دهد سطوح پایین تر هم چنان خریدار ها را به خود جلب می کند. خریداران اکنون سعی خواهند کرد تا قیمت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (53 دلار) برسانند. اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، نشان دهنده تضعیف روند نزولی خواهد بود. سپس رمز ارز SOL/USDT ممکن است تا 60 دلار افزایش یابد و پس از آن تا سطح 50% فیبوناچی اصلاحی 66 دلار افزایش یابد. برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، نشان می دهد که فروشنده‌ ها به فروش خود در این روند ادامه می دهند. این امر می تواند امکان تست مجدد 37.37 دلار را افزایش دهد. شکست زیر این حمایت ممکن است شروع مرحله بعدی روند نزولی باشد.

 DOGE/USDT

آنالیز قیمتی دوج کوین

 دوج کوین (DOGE) در 26 می به زیر 0.08 دلار سقوط کرد اما در 27 می بازگشت قوی داشت. این نشان دهنده خرید هیجانی در سطوح پایین تر است اما فروشنده‌ ها آماده نیستند از مزیت خود چشم پوشی کنند زیرا به دفاع از متحرک نمایی 20 روزه (0.09 دلار) ادامه می دهند. با قدرت نمودار روزانه، خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر این کار را انجام دهند، رمز ارز DOGE/USDT می تواند تا سطح روانی 0.10 دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما اگر خریداران بر آن غلبه کنند، این رمز ارز می تواند تا 0.12 دلار افزایش یابد. از طرف دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه یا 0.10 دلار کاهش یابد، نشان می دهد که فروشنده‌ ها در سطوح بالاتر فعال هستند. که این امر می تواند رمز ارز را به 0.08 دلار و بعداً به پایین ترین سطح روزانه 12 می 0.06 دلار برساند. 

DOT/USDT

آنالیز قیمتی پولکادات

 پولکادات (DOT) در 27 می الگوی کندلی را تشکیل داد که حاکی از عدم تصمیم گیری در میان خریداران و فروشنده‌ ها بود. این عدم قطعیت به سمت بالا برطرف شد و خریداران قیمت را به مقاومت در 10.37 دلار رساندند. اگر خریداران قیمت را به بالای مقاومت برسانند، می تواند در ها را برای افزایش احتمالی تا 12 دلار باز کند. اگر خریداران این مانع را برطرف کنند، توقف بعدی می تواند 14 دلار باشد. شکست و بسته شدن بالاتر از این مقاومت می تواند نشان دهنده این باشد که رمز ارز DOT/USDT ممکن است به کف رسیده باشد. اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر 8.56 دلار برسد، این دیدگاه مثبت می‌تواند باطل شود، که می تواند منجر به کاهش تا پایین ترین سطح روزانه 12 می 7.30 دلار شد. فروشنده ها باید قیمت را به زیر این سطح برسانند تا نشان دهنده از سرگیری روند نزولی باشد.

 AVAX/USDT

آنالیز قیمتی اولنچ

 اولنچ (AVAX) در 26 می به زیر سطح حمایت قوی 23.51 دلار سقوط کرد، اما خریداران نتوانستند از این مزیت استفاده کنند. خریداران به صورت سنگین در 27 می خریدند و در 28 می شروع به بهبود کردند. خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (32.42 دلار) برسانند، که سطح مهمی است که باید مراقب آن بود. اگر قیمت از این مقاومت پایین بیاید، فروشنده‌ ها سعی خواهند کرد تا پایین‌ ترین حد روزانه 27 می را در 21.35 دلار دوباره آزمایش کنند. اگر این حمایت شکست بخورد، رمز ارز AVAX/USDT، می‌تواند تا سطح روانی 20 دلار کاهش یابد. RSI یک واگرایی مثبت نشان می دهد که نشان می دهد فشار فروش می تواند کاهش یابد. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، رمز ارز می‌تواند تا 38 دلار افزایش یابد و بعداً تا 46 دلار نیز حرکت کند.

 SHIB/USDT

آنالیز قیمتی شیبا

خریداران با موفقیت از حمایت 0.000010 دلار دفاع کردند، شیبا اینو (SHIB) به بهبود خود ادامه داد و به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.000012 دلار) رسید که احتمالاً به عنوان یک مقاومت قوی عمل می کند. چنانچه قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، فروشنده ها دوباره تلاش خواهند کرد رمز ارز SHIB/USDT را به زیر 0.000010 دلار کاهش دهند. اگر این اتفاق بیفتد، رمز ارز می‌تواند حمایت بحرانی 0.000009 دلار را دوباره آزمایش کند. از طرف دیگر، اگر خریدار ها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، نشان می دهد که روند نزولی ممکن است در حال تضعیف باشد. سپس ریپل می‌تواند تا 0.000014 دلار و بعداً به سطح شکست در 0.000017 دلار صعود کند. خریداران باید این مانع مقاومت را برطرف کنند تا نشان دهنده تغییر احتمالی روند باشد. 

سلب مسئولیت: مقاله بالا صرفا یک تحلیل از منبع ذکر شده می باشد و متعلق به نویسنده است. 
منبع: cointelegraph