در این مطلب، تجزیه و تحلیل قیمت های بیت‌کوین و اکثر آلت‌کوین‌های بزرگ را خواهیم داشت، آن ها از ریکاوری قیمتی که در بازار سهام آمریکا مشاهده شد، پیروی نکردند که می‌توان آن را نشانه‌ و احتمال نزولی بیشتر دانست. بازارهای سهام در ایالات متحده در 25 و 26 می به شدت افزایش یافتند، اما بیت کوین (BTC) و آلت کوین ها از مسیر مشابهی پیروی نکرده اند. این نشان می دهد که معامله گران مطمئن نیستند که بازارهای ارزهای دیجیتال هنوز به کف خود رسیده باشند. شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode خاطر نشان کرده است که، تعداد نهنگ های بیت کوین در حال کاهش است و در 27 می، این معیار به پایین ترین سطح از جولای 2020 سقوط کرده. در 24 می، بیل میلر، بنیانگذار و مدیر ارشد سرمایه گذاری Miller Value Partners از سرمایه گذاری بیت کوین حمایت کرد و آن را «سیاست بیمه در برابر فاجعه مالی» نامید.

نقشه بازار

جی پی مورگان در یادداشتی به مشتریان خود در 25 می گفت که سقوط بیت کوین شبیه تسلیم شدن است و آن ها پیش بینی می کنند که بیت کوین و بازارهای ارز دیجیتال رشد کنند. تحلیلگران این بانک معتقدند قیمت منصفانه بیت کوین 38000 دلار است که حدود 30 درصد بیشتر از سطح فعلی است. آیا بیت کوین می تواند روند بازار های سهام ایالات متحده را دنبال کند یا از آن جدا می شود و در سطوح پایین تر به رکود ادامه می دهد؟ بیایید نمودارهای 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

BTC/USDT

آنالیز قیمت بیت کوین

بیت کوین در 26 می به زیر حمایت قوی 28630 دلار سقوط کرد اما خریداران نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. سایه‌ ی بلند کندل روز نشان می دهد که خریداران به شدت در این ریزش خریدار بوده‌اند. خریداران دوباره سعی می کنند از حمایت 28630 دلار دفاع کنند که سطح مهمی است که باید به آن توجه داشت. چنانچه قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) (30868 دلار) برسد، نشان می‌دهد که جفت BTC/USDT ممکن است به کف رسیده باشد. سپس این جفت می تواند به میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) (35721 دلار) برسد. برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت کاهش یابد، نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر خواهد بود. این ممکن است احتمال شکست به زیر 28630 دلار را افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت می‌تواند سطح حیاتی را در 26700 دلار دوباره آزمایش کند. شکستن و بسته شدن به زیر این سطح می تواند فروش را تشدید کند و ممکن است جفت به سمت 20000 دلار سقوط کند.

ETH/USDT

آنالیز قیمت اتریوم

اتر (ETH) در 25 می به زیر خط روند صعودی سقوط کرد و بسته شد، که نشان می‌دهد فروشنده‌ ها در تلاش هستند تا برتری خود را دوباره ایجاد کنند. فروش در 26 می شتاب گرفت و قیمت به زیر  1800 دلار کاهش یافت. در واقع خریداران باید سعی ‌کنند از حمایت حیاتی در 1700 دلار حمایت کنند، اما فاقد نیروی لازم است. این نشان می دهد که خریداران جوری که باید در حمایت خرید نمی کنند، که می تواند فروشنده‌ هایی را که ممکن است تلاش کنند تا قیمت را به زیر 1700 دلار کاهش دهند و حفظ کنند، به این کار امیدوار شوند. اگر آن ها موفق شوند، رمز ارز ETH/USDT می تواند به 1300 دلار سقوط کند. برعکس، اگر خریداران با موفقیت از حمایت 1700 دلار دفاع کنند، رمز ارز می‌تواند حرکت صعودی خود را به سمت 2159 دلار آغاز کند. که این امر می تواند محدوده اتریوم را برای چند روز دیگر بین 2159 تا 1700 دلار حفظ کند.

BNB/USDT

تحلیل قیمت bnb

سایه‌ ی بلند روی کندل 25 می بایننس (BNB)، نشان می‌دهد که فروشنده‌ ها در رالی‌ هایی که نزدیک به مقاومت مهم هستند، با قیمت 350 دلار به فروش می‌رسند. فروش در 26 می ادامه یافت و قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (320 دلار) رسید. یک حمایت جزئی در 286 دلار وجود دارد که در آن خریدار ها تلاش خواهند کرد تا کاهش را متوقف کنند. چنانچه آن ها موفق شوند، نشان می دهد که این احساسات از فروش در رالی، به خرید در کاهش قیمت تغییر کرده است. خریدار ها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به 350 دلار برسانند. از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر 286 دلار برسد، نشان می دهد که خریدار ها هیجانی که ممکن است پس از خرید شکست بالای 320 دلار به دام افتاده باشند، ممکن است از موقعیت خود خارج شوند. این امر می تواند رمز ارز BNB/USDT را به 260 دلار کاهش دهد.

XRP/USDT

تحلیل قیمت xrp

ریپل (XRP) در 26 می به زیر سطح حمایت فوری 0.38 دلار رسید، اما سایه‌ ی بلند در کندل روزانه حاکی از خرید قوی در سطوح پایین تر است. خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به سمت خط روند نزولی سوق دهند. چنانچه قیمت از خط روند نزولی کاهش یابد، فروشنده‌ ها دوباره تلاش خواهند کرد تا رمز ارز XRP/USDT را به زیر 0.38 دلار کاهش دهند. اگر این اتفاق بیفتد، این ارز می تواند به پایین ترین سطح روزانه 12 می یعنی در 0.33 دلار سقوط کند، جایی که خریداران احتمالاً دفاعی قوی خواهند داشت. فروشنده‌ ها باید قیمت را به زیر این حمایت بکشند تا نشان دهنده از سرگیری روند نزولی باشد. از سوی دیگر، اگر خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، ریپل می تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.44 دلار) صعود کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت سخت عمل کند، اما اگر خریداران بر این مانع غلبه کنند، ریکاوری می تواند به سطح روانی 0.50 دلار برسد.

ADA/USDT

تحلیل قیمت آدا

 معاملات محدوده کوچک  Cardano (ADA) بین 0.49 و 0.56 دلار در 26 می به روند نزولی رسید. خریداران تلاش می کنند از حمایت جزئی در 0.46 دلار دفاع کنند، اما در صورت شکست، افت ممکن است تا 0.40 دلار افزایش یابد. میانگین‌ های متحرک نزولی و RSI نزدیک به محدوده‌ی اوٍرسُل نشان می‌دهند که فروشنده‌ ها در آماده باش هستند. چنانچه فروشنده‌ ها سقوط کنند و قیمت را در زیر 0.40 دلار حفظ کنند، فروش می تواند شتاب بیشتری بگیرد و رمز ارز ADA/USDT ممکن است به 0.33 دلار سقوط کند. برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا حمایت بازگردد، خرید سنگین در سطوح پایین‌ تر را پیشنهاد می‌کند. سپس خریداران سعی می کنند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.56 دلار) برسانند. اگر آن ها موفق شوند، کاردانو می تواند تا 0.61 دلار و بعداً تا 0.74 دلار افزایش یابد.

SOL/USDT

آنالیز قیمت سولانا

سولانا (SOL) در 26 می به زیر سطح حمایت فوری 47 دلار رسید که نشان می دهد معامله گرانی که ممکن است در سطوح پایین تر خرید کرده باشند، پوزیشن‌ های خود را میبندند. این در ها را برای کاهش احتمالی حمایت حیاتی در 37.37 دلار باز می کند. اگر قیمت به 37.37 دلار بازگردد، خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (55 دلار) برسانند. این یک سطح مهم برای فروشنده‌ها برای دفاع است زیرا شکستن و بسته شدن بالاتر از آن نشان می دهد که رمز ارز SOL/USDT ممکن است به کف رسیده باشد. سپس این ارز می تواند به مقاومت بالای 75 دلار صعود کند. از طرف دیگر، اگر فروشنده‌ها قیمت را به زیر 37.37 دلار کاهش دهند، نشان دهنده ازسرگیری روند نزولی خواهد بود. سولانا پس از آن می تواند کاهش خود را به حمایت بعدی در 32 دلار افزایش دهد.


DOGE/USDT

آنالی قیمت دوج

معاملات محدوده کوچک دوج کوین (DOGE) در 26 می منجر به نزول بیشتر شد و فروشنده‌ ها قیمت را به زیر 0.08 دلار رساندند. این امر نشان می دهد که عرضه بیش از تقاضا است.اگر فروشنده‌ ها قیمت را زیر 0.08 دلار حفظ کنند، رمز ارز DOGE/USDT می‌تواند تا سطح حمایت حیاتی در 0.06 دلار کاهش یابد. از آن جایی که این سطح در 12 می به عنوان یک پشتیبان قوی عمل کرده بود، خریداران ممکن است دوباره سعی کنند از آن دفاع کنند. اگر این سطح حفظ شود، دوج کوین می تواند به سمت متحرک نمایی 20 روزه (0.09 دلار) صعود کند. احتمال دیگر این است که اگر خریداران قیمت را به بالای 0.08 دلار برگردانند، تقاضا را در سطوح پایین‌تر نشان می‌دهد. سپس خریداران سعی خواهند کرد تا قیمت را به سمت متحرک نمایی 20 روزه سوق دهند. شکستن و بسته شدن بالاتر از این مقاومت نشان می دهد که فروشنده‌ ها ممکن است کنترل خود را از دست بدهند. سپس این رمز ارز می تواند تا سطح روانی 0.10 دلار افزایش یابد. 

DOT/USDT

تحلیل پولکادات

شکست پولکادات (DOT) در صعود و حفظ بالاتر از سطح شکست در 10.37 دلار، باعث فروش توسط معامله گران شد. فروشنده‌ ها قیمت را در 26 می به زیر سطح حمایت فوری 9.22 دلار رساندند، اما در تلاش برای حفظ سطوح پایین‌تر هستند. قیمت از حمایت فوری به 8.56 دلار بازگشت و خریداران در تلاش هستند تا مقاومت را در متحرک نمایی 20 روزه (10.88 دلار) برطرف کنند. اگر آن ها موفق به انجام این کار شوند، نشان می دهد که روند نزولی ممکن است در حال تضعیف باشد. برخلاف این فرض، اگر قیمت بار دیگر از مقاومت کاهش یابد، فروشنده‌ ها سعی خواهند کرد رمز ارز DOT/USDT را به زیر 8.56 دلار بکشند. چنانچه آن ها این کار را انجام دهند، توقف بعدی می تواند 7.30 دلار باشد. خریداران احتمالاً از این سطح به طور هیجانی دفاع می کنند، اما اگر در تلاش خود شکست بخورند، این جفت می تواند در مرحله بعدی روند نزولی را آغاز کند.

AVAX/USDT

تحلیل قیمت اولنچ

اولنچ به کاهش ادامه داد و در 26 می به زیر حمایت مهم 23.51 دلار سقوط کرد. این امر نشان دهنده ی از سرگیری روند نزولی است. اگرچه میانگین‌ های متحرک نزولی به نفع فروشنده‌ها است، اما RSI در محدوده‌ی اورسل قرار دارد که نشان‌دهنده افزایش یا تثبیت در کوتاه‌ مدت است. اگر قیمت بالا برود و به بالای 23.51 دلار برسد، ممکن است چندین فروشنده‌ ی هیجانی را به دام بیاندازد و در نتیجه فشار کوتاهی را ایجاد کند.  که می تواند رمز ارز AVAX/USDT را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (34 دلار) برساند. از طرف دیگر، اگر فروشنده‌ ها قیمت را زیر 23.51 دلار حفظ کنند، فروش می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و این جفت ممکن است به حمایت روانی در 20 دلار کاهش یابد.

SHIB/USDT

تحلیل قیمت شیبا

شیبا اینو (SHIB) همچنان تحت فشار است. اگر چه خریداران از حمایت 0.000010 دلاری دفاع می کنند، بازگشت قوی ندارند. این نشان دهنده تقاضای ضعیف در سطوح فعلی است. فروشنده‌ ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر 0.0000010 دلار برسانند و در صورت موفقیت، رمز ارز SHIB/USDT می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 0.000009 دلار کاهش یابد. این سطح مهمی است که باید به آن توجه داشت زیرا شکست و بسته شدن در زیر آن می تواند نشان دهنده از سرگیری روند نزولی باشد. سپس شیبا می تواند تا 0.000007 دلار کاهش یابد. از سوی دیگر، اگر سطح 0.000010 دلار حفظ شود، این رمز ارز می تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.000013 دلار) افزایش یابد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما در صورت عبور، حرکت صعودی می تواند به $0.000017 برسد. 

سلب مسئولیت: مقاله بالا صرفا یک تحلیل از منبع ذکر شده می باشد و متعلق به نویسنده است. 
منبع: cointelegraph