شرکت بزرگ خودروسازی تسلا اعلام نمود در ماه ژانویه مبلغ یک و نیم میلیارد دلار بیت کوین را خریداری نموده و انتظار دارد در آینده در معاملات خود این رمز ارز پر ارزش را به عنوان یک روش پرداخت قبول کند. با اعلام شدن این خبر قیمت بیت کوین افزایش یافته و به نزدیک ۴۴ هزار دلار رسید، یعنی چیزی حدود ۱۴ درصد افزایش.

 این اتفاقات چند روز پس از آن افتاده است که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، در بیو گرافی صفحه شخصی توییتر خود از هشتگ بیت کوین استفاده کرده بود، که این امر نیز سبب افزایش قیمت این رمز ارز شد. درست است که آقای ایلان ماسک پس از گذشت مدت زمان کمی آن هشتک را از صفحه شخصی خود حذف نمود اما درباره بیت کوین و سایر رمز ارزها گفته بود؛ مثلاً دوژ کوین پس از سخنان آقای ماسک، ۵۰ درصد افزایش یافته و قیمت اش بالا رفت. همچنین آقای ماسک در روزهای گذشته در توییتی گفته بود که بیت کوین در آستانه پذیرش گسترده در میان سرمایه گذاران است.کارشناسان معتقد هستند که این تصمیم شرکت تسلا که یکی از مشهورترین و بزرگترین شرکت های جهان به حساب می آید، بازار معاملات بیت کوین را دگرگون خواهد نمود. لازم به ذکر است ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز در در ادامه افزایش قیمت اش به دلیل خرید یک و نیم میلیاردی شرکت خودرو سازی تسلا، سطح قیمتی ۴۸ هزار دلار را لمس نمود.

 

انفجار بیت کوین به بالای 48000 دلار

 

  یکی از مدیران شرکت کارشناسی ارزهای دیجیتال به اسم اریک ترنر با خبرگزاری رویترز مصاحبه کرد و گفت : با در نظر گرفتن تصمیم شرکت خودروسازی تسلا، قطعا تعداد زیادی از شرکت های بزرگ به استفاده از بیت کوین روی خواهند آورد. حالا یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در دارای خود بیت‌کوین را دارد پس همه سهامداران این شرکت و به تبع آن سهامداران ۵۰۰ شرکت بزرگ در بازار بورس اوراق بهادار آمریکا تحت تاثیر قرار می گیرند. پس از سال ها تلاطم ارزش بیت کوین در در هفته های اخیر به طور چشمگیر افزایش یافته و مورد حمایت موسسات مالی بزرگ و معتبر برخوردار شده است. بزرگترین موسسه مدیریت مالی جهان با نام بلک راک، اخیراً قوانین و مقررات خود را تغییر داده و اعلام نمود که اجازه می دهد موسسات سرمایه گذاری بزرگ قسمتی از زیر مجموعه خود را در بیت کوین سرمایه گذاری نمایند. لازم به ذکر است که هنوز بانک‌های مرکزی به ارزهای دیجیتال اعتماد پیدا نکرده‌اند ولی کارشناسان معتقد هستند که تحت تاثیر روی آوری شرکت های مالی و سهامداران، قیمت و ارزش بیت کوین به عنوان وسیله‌ای برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری طولانی مدت افزایش خواهد یافت.

 شرکت تسلا اعلام نمود که این تصمیم فقط بخشی از سیاست های کلی آن برای تنوع بخشی به منابع درآمد و افزایش سودآوری است.